EDUin: Poslanci jednají o změnách státních maturit

středa 12. října 2011 ·


Školský výbor dnes projedná poslanecký návrh, který by mohl státní maturity zjednodušit, zlevnit a zefektivnit.


Výbor pro vědu, vzdělání, mládež a tělovýchovu na svém dnešním jednání v Poslanecké sněmovně projedná návrh na změny státní maturity, které se zásadně liší od toho, co navrhuje ministerstvo školství řízené Josefem Dobešem. Ten navrhl jen malé organizační změny, například přehození pořadí jednotlivých zkoušek. Příští ročník státní maturity by se tedy příliš nelišil od toho letošního. Pokud by ale Sněmovna schválila změny navržené poslancem za ODS Pavlem Bémem, šlo by o „revoluční“ obrat v koncepci státních maturit.
Podle informací, které má EDUin k dispozici, se jedná o návrh několika zásadních změn v novele „školského“ zákona. Státní maturita by se pak změnila v těchto bodech.

Společná část státní maturity by byla věnována jen matematice, češtině a cizímu jazyku. Ostatní předměty by byly součástí profilové části maturitní zkoušky a jejich podoba by zůstala v pravomoci škol.

Společná část maturity by byla realizována jen pomocí didaktických testů. Písemná a ústní část by opět byla v pravomoci jednotlivých škol.

Byly by zrušeny dvě úrovně státní maturity.

Mezi další návrhy, které poslanecký výbor projedná, patří povinnost CVVZ – CERMAT zveřejnit do dvaceti čtyř hodin od zadání na webu všechny úlohy a správné odpovědi didaktických testů, zveřejnit všechna anonymizovaná data. Zároveň by se měly zpřesnit podmínky, za nichž se mohou studenti odvolávat proti výsledkům své maturitní zkoušky. Tato opatření reagují na zkušenosti z letošního ročníku státních maturit.

Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin o. p. s., řekl: „V tuto chvíli samozřejmě není jasné, co z těchto návrhů školský výbor podpoří a jak se k nim zachová Sněmovna. Ale vzhledem k tomu, že za návrhem stojí poslanci ODS, není bez šance. Prakticky všechna navrhovaná opatření lze považovat za pozitivní posun, protože by umožnila zachovat ze státní maturity to, co se ukázalo alespoň trochu efektivní, a zároveň její podobu výrazně zjednodušit a zlevnit. Protože například dělat centralizované didaktické testy pro předměty, z nichž fakticky maturuje jen pár desítek studentů – letos šlo například o fyziku – je jasným příkladem plýtvání penězi a energií odborníků.“

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.