Deset let podpory učitelů a vzdělávání oslavíme 6. října 2011 v Café B. Braun v Praze

čtvrtek 6. října 2011 ·

Deset let od založení slaví občanské sdružení Step by Step ČR ve čtvrtek 6. října 2011 v Café B. Braun od 17:00. Na začátek akce je naplánovaná tisková konference, kde bude představeno uplynulých deset let organizace, která se svými aktivitami zaměřuje především na podporu pedagogů v jejich práci a to především rozvojem vzdělávacího programu Začít spolu.



Každoroční  letní škola Začít spolu a jednodenní semináře během školního roku jsou doplněny mentoringem, což je individuální systematická podporu učitelů, kteří se po absolvování seminářů potýkají s těžkostmi při zavádění nových metod do výuky.

„Mentoring je zcela orientován na podporu učitele, která vychází z učitelových potřeb, nikoli na kontrolu jeho práce,“ uvádí Mirka Škardová, koordinátorka vzdělávacích aktivit.

Kritéria kvality, která jsou potřebná při hodnocení práce učitele, jsou uvedena v příručce „Kompetentní učitel 21. století – mezinárodní profesní rámec kvality ISSA.“

Během uplynulých deseti let realizovalo sdružení celou řadu projektů podpořených jak Evropskými strukturálními fondy, tak i českými či zahraničními donátory. V současné době je v oblasti vzdělávání učitelů realizován projekt „Podpora učitelů ve zvyšování kvality pedagogické práce“.

Na základě  know-how o protipředsudkovém vzdělávání, které poskytla mezinárodní asociace ISSA, se podařilo vytvořit jedinečný  program, který je nyní realizován v projektu „Předsudky jsou OUT!“, který je určen pro středoškoláky a jejich učitele.  Kromě toho, že se snaží naučit teenagery pracovat s vlastními předsudky v běžném životě, předává jim i cenné zkušenosti z práce na vlastních projektech týkajících se protipředsudkové tematiky.


Vzdělávací  program Začít spolu  

Začít spolu (v mezinárodním označení Step by Step) je otevřený metodický model nabízející učitelům a školám konkrétní postupy, jak realizovat požadavky a cíle Rámcového vzdělávacího programu pro ZV i MŠ (dále jen RVP).

Program představuje velmi otevřený didaktický systém. Umožňuje každé  škole, každému učiteli přizpůsobit si jeho konkrétní podobu kultuře, zvykům a tradicím dané země, jejímu vzdělávacímu systému i potřebám konkrétních dětí. Začít spolu představuje pedagogický přístup, který v sobě spojuje moderní poznatky pedagogické a psychologické vědy spolu s osvědčenými vzdělávacími postupy (opírá se o konstruktivismus, učení Komenského, Montessoriové, poznatky o fungování mozku a procesech učení obsažené v dílech Piageta, Vygotského, Eriksona, Gardnera…). Jedná se o program, který představuje pedagogický přístup orientovaný na dítě.

Vzdělávací  program Začít spolu klade důraz na individuální přístup k dítěti, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Prosazuje a umožňuje inkluzi dětí se speciálními potřebami (dětí nadprůměrně nadaných, dětí s vývojovými poruchami, dětí s postižením, velmi se osvědčuje u dětí z různých etnických menšin).

Využívá  projektového učení, integrovanou tématickou výuku a podnětné prostředí ve třídě (netradiční členění třídy do tzv. center aktivit).

Již od MŠ  se úspěšně pracuje se sebehodnocením (prostřednictvím portfolia a individuálního vzdělávacího programu) dětí, což posiluje pozitivní motivaci dětí k aktivnímu a samostatnému učení.
Program má  propracovaný systém modulů vzdělávání. Tyto moduly tvoří ucelený komplex, který umožňuje pracovat podle nejnovějších světových poznatků i výsledků výzkumů v oblasti psychologie a pedagogiky. Cílem a posláním Step by Step ČR, o. s. je seznámit pedagogy s novými moderními trendy v rámci vzdělávacího procesu, podpořit jejich profesní a osobnostní růst, rozvíjet jejich kreativitu a týmovou spolupráci  a  aktivní spolupráci s rodiči dětí.

Všechny kurzy jsou akreditované MŠMT, a po ukončení kurzu obdrží účastníci certifikát; č. akreditace: 7726/2008-25-185.

Kvalita tohoto programu je definována příručkou Kompetentní učitel 21. století – mezinárodní profesní rámec kvality ISSA.

Tyto Standardy splňují požadavky na kvalitu vzdělávání v zemích EU, jsou v souladu s trendy českého školství, s myšlenkami RVP a slouží jako nástroj pro to, aby děti, které vzděláváme, byly připravené na život. Standardy představují základní znalosti, dovednosti, postoje a strategie učitelů, kteří se řídí filozofií programů orientovaných na dítě. V podstatě popisují klíčové kompetence učitele.

SbS ČR, o.s. je držitelem licence a práv na šíření a rozvoj vzdělávacího programu Začít spolu v České republice a vlastní autorizaci Mezinárodních ISSA standardů  kvality pedagogické práce v ČR od mezinárodní asociace Step by Step ISSA International Step by Step Association (dále jen ISSA), které je členem. Více informací o ISSA je k dispozici www.issa.nl.

V současné době pracuje v programu přes 800 učitelů z nejrůznějších typů škol.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.