NIQES neboli „Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice“ je rozvojový projekt, jehož realizátorem je Česká školní inspekce.
Rozpočet projektu převážně hrazeného prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost činí 296 242 042 Kč.
Jaký bude jeho přínos a pro koho je vlastně určen?
Jedním z cílů je dokončení transformace a modernizace národního inspekčního systému probíhající již od roku 2006. Výsledkem bude Bílá kniha ČŠI – dlouhodobá koncepce České školní inspekce na příštích 20 let, potvrzení ČŠI jako funkčního, spravedlivého a apolitického nástroje poskytujícího školám důležitou zpětnou vazbu. Vznikne inovovaný integrovaný inspekční systém pro periodické zjišťování vědomostí a dovedností žáků. Důležitou součástí bude i příprava a vzdělávání inspektorů, zahrnující i společná školení se zástupci škol. Pro odbornou učitelskou veřejnost bude jistě také přínosem uživatelsky příjemný software nápomocný při práci se ŠVP, výrazně snižující administrativní zátěž škol.
Tzv. „sumativní testy“ sestavené vybranými odborníky, budou používané převážně pro účely státu pro vyhledávání systémových chyb. Budou sloužit ke zjišťování toho, zda dítě v 5. a 9. ročníku má potřebnou minimální sumu vědomostí a dovedností.
Další aktivitou projektu bude vytvoření „formativních testů“. Bude se jednat o bezplatnou on-line databázi úloh použitelnou pro školní, ale i domácí testování či přípravu, založenou na předmětových a ročníkových standardech. Databázi budou moci využívat jak učitelé, tak např. rodiče, kteří budou chtít zjistit úroveň znalostí či pokrok svých dětí.
ČŠI: Co je NIQES
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
"dlouhodobá koncepce České školní inspekce na příštích 20 let"
Tak my nevíme, jaká je koncepce školství na příštích 5 let, a ČŠI vytváří koncepci na kontrolu na 20 let. Zajímavé. A taky by mě zajímalo, co si představují pod pojmem "zpětná vazba". Je to pomoc? Nebo restrikce? Zrušením autoevaluace škol se odstraní možnost školy upozornit na kladné stránky a zůstanou jen negativa zjištěná inspekcí.
inovovaný integrovaný inspekční systém pro periodické zjišťování vědomostí a dovedností žáků
A kde jsou kompetence?
Pokud je autorem textu někdo ze školní inspekce, znamená to snad, že žáci zase budou moci umět, znát i vědět? A my učitelé, že budeme zase učit?
Kdo mi ale vrátí ty bezesné noci, kdy jsem zpytoval svědomí, jsem-li dostatečně kompetentní k zkompetentňování žactva, nebyl-li jsem sám nikdy zkompetentněn? Celý život jsem se jen učil. A někoho něco učil. Poslední dobou tak nějak ándrgraundně.
Okomentovat