Vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na rok 2011 na podporu organizace a ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou na vybraných školách v podzimním zkušebním období roku 2011 č. j.: 23341/2011-23, ze dne 9. září 2011.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) v souladu s § 171 odst. 2 zákona č.
561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění
pozdějších předpisů, vyhlašuje pro rok 2011 rozvojový program ve vzdělávání:
-
Základní vymezení a cíle programu
-
Cílem tohoto programu je poskytnout spádovým školám neinvestiční finanční prostředky účelově určené
jednak na komplexní zajištění podmínek pro řádný průběh didaktických testů a písemných prací společné části
maturitní zkoušky podle jednotného zkušebního schématu a na zajištění podmínek pro řádné ohodnocení písemných
prací, jednak na zajištění technicko-administrativních podmínek pro konání těchto zkoušek společné části
maturitní zkoušky v podzimním zkušebním období roku 2011 ve spádových školách.
-
Spádovými školami se rozumí právnické osoby vykonávající činnost střední školy, jejichž zřizovateli
jsou kraje, soukromé fyzické či právnické osoby nebo ministerstvo a jsou stanoveny Centrem pro zjišťování
výsledků (dále jen „Centrum“) v souladu s § 78a odst. 4 školského zákona v podzimním zkušebním
období roku 2011.
-
Vymezení pojmů pro stanovení výše dotace z finančních prostředků rozvojového programu:
-
Zkušebním dnem se pro účely stanovení výše dotace pro konkrétní spádovou školu rozumí kalendářní
den, v němž v této spádové škole proběhne v rámci jednotného zkušebního schématu pro podzimní zkušební
období roku 2011 alespoň jedna administrace zkoušky společné části maturitní zkoušky.
-
Administrací zkoušky se pro účely stanovení výše dotace pro konkrétní spádovou školu rozumí
realizace jednoho didaktického testu nebo jedné písemné práce společné části maturitní zkoušky
z daného zkušebního předmětu v dané úrovni obtížnosti; tato zkouška se koná v samostatné zkušební
učebně pro nejvýše 17 žáků a je administrována jedním zadavatelem.
-
Zkušebním dnem se pro účely stanovení výše dotace pro konkrétní spádovou školu rozumí kalendářní
den, v němž v této spádové škole proběhne v rámci jednotného zkušebního schématu pro podzimní zkušební
období roku 2011 alespoň jedna administrace zkoušky společné části maturitní zkoušky.
-
Cílem tohoto programu je poskytnout spádovým školám neinvestiční finanční prostředky účelově určené
jednak na komplexní zajištění podmínek pro řádný průběh didaktických testů a písemných prací společné části
maturitní zkoušky podle jednotného zkušebního schématu a na zajištění podmínek pro řádné ohodnocení písemných
prací, jednak na zajištění technicko-administrativních podmínek pro konání těchto zkoušek společné části
maturitní zkoušky v podzimním zkušebním období roku 2011 ve spádových školách.
-
Výpočet výše dotace spádové škole, poskytnutí prostředků vyčleněných na rozvojový
program
-
Objem finančních prostředků určených na odměny pedagogických pracovníků spádových škol, včetně ředitelů
těchto škol, kteří se podílejí na zajištění průběhu maturitních zkoušek podle jednotného zkušebního schématu,
a na zajištění výuky, včetně nezbytného suplování, ve spádové škole, dále jen „objem prostředků na odměny“ je
stanoven jako:
-
Objem finančních prostředků určených na odměny pedagogických pracovníků spádových škol, včetně ředitelů
těchto škol, kteří se podílejí na zajištění průběhu maturitních zkoušek podle jednotného zkušebního schématu,
a na zajištění výuky, včetně nezbytného suplování, ve spádové škole, dále jen „objem prostředků na odměny“ je
stanoven jako:
a násobku počtu administrací zkoušky a částky 2 100,- Kč.
V rámci objemu prostředků na odměny je výše odměny ředitele spádové školy stanovena jako:
součet násobku počtu zkušebních dní a částky 500,- Kč
a násobku počtu administrací zkoušky a částky 400,- Kč.
Objem prostředků na zákonné odvody a pojištění je stanoven jako násobek objemu prostředků na odměny a koeficientu 0,35.
Ostatní neinvestiční výdaje určené na odměny hodnotitelů písemných prací z českého jazyka a literatury a z cizího jazyka a související zákonné zdravotní pojištění jsou stanoveny jako násobek počtu hodnocených písemných prací, částky 100,- Kč a koeficientu 1,09.
-
-
Spádová škola obdrží finanční prostředky ve výši odpovídající výpočtu podle 2.1.
-
Finanční prostředky v tomto rozvojovém programu poskytuje MŠMT v souladu s ustanovením §
163 odst. 1 písm. a) školského zákona formou dotace na rok 2011 na zvláštní účet kraje pro krajské
školství (škol zřizovaných kraji) a pro soukromé školství (školy, které nejsou zřizovány státem, krajem,
obcí, svazkem obcí ani registrovanou církví nebo náboženskou společností, které bylo přiznáno oprávnění
k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy). Finanční prostředky poskytuje MŠMT na základě
rozhodnutí o poskytnutí dotace adresovaného kraji, a to ve výši stanovené rozhodnutím. Krajský úřad přidělí
prostředky právnickým osobám na účel podle bodu 1.
-
Krajský úřad obdrží finanční prostředky ve výši součtu finančních prostředků jednotlivých spádových
škol ve své působnosti.
-
Finanční prostředky potřebné na zajištění tohoto programu poskytuje MŠMT na základě rozhodnutí formou
dotace na rok 2011 dále přímo právnickým osobám uvedeným v § 163 odst. 1 písm. b) školského zákona. Při tom
jim uloží povinnosti vyplývající z tohoto programu.
-
Spádová škola obdrží finanční prostředky ve výši odpovídající výpočtu podle 2.1.
-
Předkládání žádostí
-
Ekonomické zabezpečení rozvojového programu
-
Vypořádání prostředků na zajištění rozvojového programu
Tento rozvojový program nabývá účinnosti dnem podpisu.
Mgr. Josef Dobeš v. r.
ministr
0 komentářů:
Okomentovat