Důrazně se ohrazujeme proti vyjádření pana Chládka, stínového ministra školství za ČSSD. Tisková zpráva vydaná panem Chládkem je zatížena nedostatkem informací, který vedl k výraznému zkreslení a odklonu od reality. VORP považuje za vhodné korigovat závěry tiskové zprávy ČSSD.
MŠMT si u Výboru na obranu rodičovských práv žádný dokument nikdy neobjednalo. Jedná se o materiál určený pouze ke konzultaci s odborníky při revizi RVP. Je podivné, že se dostal do ruky zrovna panu Chládkovi, který se z něj snaží udělat skandál, přestože jde jen o pasáže z rámcového vzdělávacího programu, které navrhujeme k přepracování.
Základním a stabilním požadavkem VORPu je dobrovolnost školní sexuální výchovy, aby mohla být naplněna Ústavou zaručená svoboda svědomí a vyznání rodičů a potažmo i žáků. V rámci naplňování dobrovolnosti sexuální výchovy VORP usiluje o sloučení témat zahrnujících sexuální výchovu do samostatného dobrovolného předmětu. VORP považuje za vhodné a demokratické přejít k pluralitnímu modelu výuky sporných témat, u kterých neexistuje obecná shoda.
Anna Brychtová, předsedkyně VORP
e-mail: kancelar@vorp.cz
VORP k vyjádření ČSSD o sexuální výchově
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Vážený VORPe!
Přestaňte konečně prudit drtivou většinu ostatních, která se současným pojetím sexuální výchovy ve státních školách nemá žádný problém. Máte-li speciální požadavky, nic vám nebrání zřídit si pro vaše děti soukromé školy, kde se můžou vzdělávat po vašem! Do závazných požadavků školského zákona se výuka na takových školách, resp. její výsledky, nejspíš jakžtakž vejdou, tak přestaňte řešit pseudoproblémy a do toho!
Zdravím a mám jeden dotaz. Budeme také ve škole demokraticky nepřítomností žáků ve výuce řešit, zda byl člověk stvořen Bohem, nebo se vyvinul z předchůdců člověka, jak naznačoval Darwin? Že bych dceři a synovi napsal omluvenku a neúčastnili by se části výuky. :-)
Slávek Hora
Když se zmýlil Einstein, proč by se nemohl mýlit taky Darwin?
Když se zmýlil Einstein, proč by se nemohl mýlit taky Darwin?
A mohu tedy i já napsat omluvenku synovi na hodiny fyziky?
:-)
Probůh, tady se snad nehlasuje o univerzálních pravdách.
Je naprosto poctivé přiznat si, a také to sdělit i žákům, že ve spoustě oblastí našeho poznání doposud spoustu věcí nevíme. Že mnohé z toho, co považujeme za samozřejmý fakt, jsou v podstatě jen hypotézy a teorie, pro které nám většinou také sedí experimentální důkazy. Což neznamená, že někdy za x let nepřijdeme na to, že mnohé z toho samozřejmého bylo vlastně jinak.
Jenže to ale také neznamená, že budeme veškeré dosavadní poznání popírat jen proto, že se nám to nelíbí, nebo nehodí.
Jenže to ale také neznamená, že budeme veškeré dosavadní poznání popírat jen proto, že se nám to nelíbí, nebo nehodí.
No právě, co bychom taky potom ve škole učili, že? Leda snad ty sexuální praktiky, ty se s tisíciletími až tolik nemění...
No právě, co bychom taky potom ve škole učili, že?
Pokud vím, za posledních 20 let se nijak zásadně nezměnila ani matematika, fyzika, biologie, český jazyk, atd.
Hodně se změnil dějepis, to ano.
:-)
A učitel, který učí třeba fyziku jako soubor dogmat, by nejspíš neměl ve školství pracovat.
Nebudu sice popírat platnost Ohmova zákona, ale když se student zeptá, co je to vlastně gravitace, co mu mám odpovědět?
Okomentovat