Zveřejňování bylo zavedeno v Anglii (zač. 90. let) a Walesu, v USA, v Austrálii (od konce 90. let). Neoficiální žebříčky existují ve Francii pro prestižní střední školy – zveřejňují se výsledky Baccalauréat (využívány pro diagnostické účely).
Z článku v UčitelskýZpravodaj.cz vybíráme:
Za nejnebezpečnější rizika zavedení žebříčků v ČR lze považovat:
- Nedostatek informací pro sestavení dobrého modelu přidané hodnoty – výsledky nespolehlivé.
- Zjištění, že je škola slabá, nebude signál pro pomoc, ale pro trest.
- Omezení výuky na přípravu na testy.
- Školy si budou vybírat dobré žáky a zbavovat se slabších.
Jak sestavit relevantní žebříček
Goldstein a Myers (1996) navrhli etický kód pro korektní zveřejňování žebříčků, který vychází z principů:
- Nikoho nepoškodit.
- Právo na informace.
1 komentářů:
Jak sestavit relevantní žebříček
1. Nikoho nepoškodit.
Tak v žebříčku škol prostě neuvádějme tu úplně poslední.
Okomentovat