Realizované i chystané "novinky" ve školství označuje řada dlouholetých pedagogů za "prostě trestuhodné". Hovoří o tom, že se jich zmocňuje zoufalství, protože o nich a dalším vývoji českého školství rozhodují lidé bez znalostí problematiky; povrchně, nezodpovědně. "Nám - "plebsu" nezbývá, než slepě poslouchat," postěžovala si ParlamentnímListům.cz jedna z pedagožek. Její jméno redakce zná, ovšem rozhodla se ho ponechat v anonymitě.
Z článku Aleny Hechtové v ParlamentníListy.cz vybíráme:
"To víte, nepokoje nám tu klidu moc nepřidají. Ve škole máme tři čtvrtiny dětí romské populace, a je velmi složité vyjít i v tomto čase nějak se všemi - dětmi, rodiči, úředníky, ostatními obyvateli Šluknova. Pokud byste se však chtěli zeptat na to, zda nejsou u nás ty děti umístěné neprávem, jak často zaznívá, rovnou mohu oponovat tím, že to by si nikdo nedovolil. Jsou na to velmi přísná pravidla, umístit dítě do zvláštní - tedy dnes speciální či praktické školy - nelze jen na základě nějaké libovůle. Jeho stav musí posoudit psycholog v pedagogicko-psychologické poradně, až pak k nám takové dítě začne chodit," vyvrátil ještě před otázkou ParlamentníchListů.cz jeden z mýtů ředitel Speciální základní školy ve Varnsdorfu.
Přečtěte si: Romské i jiné děti pryč ze zvláštních škol. Základky zděšeny
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Inu, ono je to tak. Ty veškeré novinky jsou zaváděny do škol bez podpory. Tou podporou se rozumím nejen finanční podepření, ale zejména úředníci, kteří rozumí dětem, aby mohli rozhodovat o jejich podmínkách vývoje a rozvoje osobnosti. A také učitelé, kteří rozumí dětem a nikoli předmětům.
Já vím, že je to blábol.
Takový úředník prostě neexistuje. A dobrých učitelů je jen hrstka. Myslet na něco takového (inkluse normálních a znevýhodněných) může zase jen politik, který zavede nesystémové změny pro své politické body a úplatkové výhody. Školy mají tzv. právní subjektivitu, a ve skutečnosti nemohou téměř nic. Jsou sevřeny vnějšími "podmínkami" natolik, že následné experimentální rozhodování mnohých zřizovatelů a resortu je přivádí do pocitu bezmoci.
V těchto podmínkách mají děti rozvíjet své kompetence? Do těchto podmínek se rodičům už nechce ani dávat děti. První kdo to může zpackat je učitel, který je bez motivace a unavený. Bez chuti něco měnit. Dlouhé roky dekultivace už napěstovaly učitele, z nichž někteří svou emocionalitou a zralostí nepřekračují své žáky. S úředníky je to ještě horší. Jejich "profesionálním doprovodem" je arogance, jejíž důkazy hojně nalézáme ve zprávám na tomto webu.
Přesto, že už je to tak markantní, nikdo s tím nehne. Ten systém se pouze odsouzen ke kolapsu, jak nedávno napsal pan Štefl. Podle mě se v něm už jednou nohou nachází.
Jinak bych vám všem přál vše dobré, jen co to půjde. Ale jsem realista a prozradím, že k tomu všemu nám na paty šlape Evropská únie a její úředníci.
Má někdo nějaký konstruktivní nápad, jek z toho ven?
Má někdo nějaký konstruktivní nápad, jek z toho ven?
Návrh ano.
Ale bojím se, že je podobně utopický, jako čekání na ministra, který problematice školství opravdu rozumí.
Ten návrh zní už několik let stejně - založit Pedagogickou komoru a převzít spoluzodpovědnost za vzdělávací systém země.
Už ale sám fakt, že dosud ke vzniku podobného orgánu nedošlo a zjevně ani samotným učitelům nechybí, je důkazem nerealističnosti podobných vizí.
Asi opravdu musí nastat nějaký kolaps, otřes.
Aby i chlapi v hospodě pochopili, že: "s tím školstvím se musí něco udělat, jinak jsme za pár roků v ...".
Jakýkoli nápad bude pouhou utopií, neboť ministr naslouchá jen vyvoleným.
Přesto: nechat školy, aby si podle podmínek stanovily (mají přece právní subjektivitu) ideální počet dětí ve třídě - v místech s velkou koncentrací dětí (jak jim vlastně říkat - znevýhodněných?) ... např. 10-15 a dát jim dotaci např. dvojnásobnou na každé takto znevýhodněné dítě. Žádný normální učitel nebude chtít mít třídu o 10 "zdravých" dětech. Vždy se lépe učí větší kolektiv. Já např. považuji za ideální počet 24 dětí - krásně se dělí na skupiny, ti "lepší" táhnou ty "slabší", naopak ti pracovitější strhnou ty líné apod., a ještě stíhám "individuální přístup".
Ideální situace pro soukromé školství. Osobně si myslím, že tato inkluze k tomu směřuje. Ti rodiče, kteří nechtějí aby jejich dítě bylo ve veřejné škole pravidelně mláceno, snědena mu svačina a ukradeny pomůcky a kapesné, ten si dá každopádně dítě do soukromé školy. Druhou možností je přesunout dítě do osmiletého gymnázia, tam se s nepřizpůsobivými taky jejich dítě nesetká.A co na to tzv. "hlavní proud českého školství"? Tedy běžné ZŠ ? Hrozivá pohroma a rozpad těchto škol. Budou to školy pro nepřizpůsobivé a chudší část české společnosti, kde vzdělanost naprosto logicky hluboce poklesne. Díky setrvačnosti školství se tato situace projeví až dodatečně. To už Dobeš a nikdo z koalice ve vládě nebude, ale školství bude rozrýpané na několik dalších let a postižena jedna generace. V bývalých zvláštních školách vyučovala jedna kantorka 8 - 12 žáků obvykle s asistenty a veškerou možnou péčí speciálních pedagogů. Nyní je těchto 8 - 12 žáků včleněno shora do běžných ZŠ a bez asistentů, když předtím v páté třídě odešlo 8 - 12 vynikajících žáků na osmiletá gymnázia. Tento nápor není schopno základní školství unést.je to signál, aby ještě těch pár schopných kvalitních učitelů neopustilo základní školství ? Ignorant
Kolik "zvláštních škol" bude zrušeno ?
Kolik "zvláštních škol" bude zrušeno?
Otázka spíš zní, kolik tímto způsobem nových "zvláštních škol" vznikne.
Nepřizpůsobivé gheto kupříkladu může vzniknout dvojím způsobem:
buď se
1. sestěhují nepřizpůsobiví
nebo se
2. odstěhují přizpůsobiví.
Druhý způsob pak je neovlivnitelný ani evropskounijním nařízením nejtěžšího kalibru.
Jaký je rozdíl mezi základní školou praktickou a prvním stupněm osmiletého gymnázia? Ty první vadí EU, ty druhé učitelům na ZŠ. Z hlediska integrace dětí - podle mne - vadí obě.
Jenže: ZŠ praktická byla lépe připravena pomoci dětem, jak už je zmíněno v předchozích komentářích. První stupeň osmiletého gymnázia lépe stimuloval část dětí, jak ukazuje zkušenost. Poskytne stát finanční podporu ZŠ,a by zvládly oboje? A vědí obhájci těchto kroků, že ne? A že namísto zlepšení nastane zhoršení?
Řešení vidím celkem jednoduché.
Rozkaz EU zní jasně, je třeba konat!
Žáky speciálních škol rozptýlit do ZŠ. Ty žáky, kteří nestihnou propadnout dvakrát umístit na učební obory v rámci povinné desetileté docházky.
Žáci, kteří již absolvovali 9 let školní docházky a jsou v 7. ročníku ZŠ poslat bez přijímaček na 8.letý gympl. Umožnit jim zdarma vystudovat a úspěšně odmaturovat státní maturitu, aby mohli být posléze přijati na UJAK.Toto studium bude v rámci pozitivní diskriminace placeno přímo z ministerstva. Tímto se zajistí vznik vysoce kvalifikované vrstvy, která pak již hravě zastane práci v nejvyšších patrech naší společnosti.
Tímto způsobem může naše školství vyřešit problém vzdělávání Romů nejen z ČR, ale i všech ostatních zemí okolo. Amen
Okomentovat