Ministr školství Josef Dobeš (podle Václava Klause nejlepší ministr školství za posledních dvacet let) odmítl povinnou maturitu z cizího jazyka. Asi ví, o čem mluví. Jenže, i za minulého režimu jsme měli povinnou maturitní zkoušku z ruštiny (informace pro mladé, a pro zapomětlivé). Žáci se začali učit slovanský jazyk ve 4. třídě základní devítileté školy, čili 6 let jazykové průpravy, a pak 4 roky na střední škole, celkem 10 let. Protože se v oněch dobách vůbec nejednalo o výuku pro praktické používání, ve škole se žáci naučili číst a psát azbukou, a postupně zvládali jazykové dovednosti dle kvalit svých učitelů, svého zájmu o ruský jazyk.
Z článku Miloslava Štěrby v Britských listech vybíráme:
A tak jen mohu doporučit maturity z cizích jazyků, pokud k tomu škola připraví vhodné podmínky po všech stránkách, a ještě dokáže spolupracovat s městskou radou, nasměruje studenty k cestám do ciziny, zajistí kvalitní lektory, atd.
Přečtěte si: Maturita z cizího jazyka, ano, ale...
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Velice mě překvapilo, že pan ministr dospěl k názoru, že úroveň výuky nějakého předmětu na SŠ není srovnatelná. Pochopitelně není. Liší se především hodinové dotace, liší se i zaměření /např. ekonomická angličtina/. To se ale týká i ostatních předmětů. Pokud není srovnatelný cizí jazyk, není srovnatelná ani výuka češtiny a matematiky, protože na odborných školách se učí i odborné předměty a další hodiny teorie ubírá i odborný výcvik, odborná praxe a učební praxe.Kam se tedy poděla ona původní myšlenka, že na všech středních školách maturita je a musí být na stejné úrovni?
8:50
Nesmysl. Státní část maturity je minimum, které musí student zvládnout, chce-li "papír".
Neříkejte, že už i za 60 hodin výuky se nenaučíte základy jazyka - dáváte-li ovšem pozor a cvičíte doma, jinak nepomůže ani 300 hodin.
Pamatuju se, jak jsme v dospělém věku začínali s angličtinou. Už při 30. lekci jsme mluvili i četli velmi osbstojně. To si to ovšem člověk platil soukromě, takže si každý rozmyslel přijít nepřipravený.
Je škoda času pokoušet se ve výrocích vězeňského psychologa v čele MŠMT hledat nějakou konzistentnost. Celou dobu, co tam je, plácá co mu slina na jazyk přinese, případně co mu naposledy pošeptal některý z jeho lobbystů. A vůbec si neuvědomuje, že když se ty výroky seřadí za sebou a přečtou najednou, vypadá jako blázen. Prostě, jak říká jistý prof. Klaus, je to nejlepší ministr školství, jakého jsme dosud měli. Jestli je taky blázen? Laskavý čtenář si zajisté dokáže odpovědět sám.
Okomentovat