Státní maturity. Strašák uplynulých deseti let, který se vždy podařilo na poslední chvíli zaplašit a který i díky odkladům stál v průběhu těch roků spoustu peněz. Bál se kde kdo, studenti kvůli státním maturitám dokonce vyšli do ulic. Nakonec se podařilo je uskutečnit a konečně jsou výsledky. Někomu se líbí, někomu ne, tak to bývá.
Z článku Ley Vlasáková v ParlamentníListy.cz vybíráme:
„Především je to zajímavý vzkaz pro představitele kraje, zejména co se týče úvah o případné restrukturalizaci vzdělávací nabídky v kraji." říká k tomu ministr. „I když nechci tyto první výsledky maturit přeceňovat, je zřejmé, že ačkoli jsou školy ve Středočeském kraji v blízkosti Prahy, kvalita vzdělání je zde výrazně nižší a školy dosahují mnohem horších výsledků. A to je alarmující! Ministerstvo školství je připraveno kraji pomoci, ale to musí nejprve druhá strana, tedy kraj připustit, že pomoc potřebuje." glosuje výroky stínového ministra Chládka současný ministr školství.
Přečtěte si: Lhář nejsem, tvrdí neoblomný Dobeš. Středočeským školám se neomluví
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Maturitní výsledky středních škol Středočeského kraje dopadly překvapivě špatně. Pokusím se napsat jeden z důvodů. Na malém městě je jedna, dvě nebo tři školy. V Praze jich je mnohem víc. Představte si dva studenty. Oba by chtěli studovat obor zaměřen na počítače. Jeden bydlí v blízkosti Prahy a může dojíždět na školu svých snů. Chodí do třídy, kde třetina dětí má vysokoškolsky vzdělané rodiče. Druhý má smůlu, bydlí daleko. Nastoupí proto na strojní průmyslovku. První student se učí to, co ho baví. Výsledky se musí dostavit. Druhý student se učí to, co ho nebaví a výsledky se musí také projevit. Máme tu dalšího třetího studenta, ten by také rád studoval obor zaměřen na počítače, ale nemá peníze na každodenní dojíždění do Prahy. Zůstavá proto s nechutí na místní střední škole. Výsledky se také musí projevit.
Praha vstřebává z okolních obcí talentované a sociálně silné žáky, tím se vylepšuje průměr pražských škol. Naopak sociálně slabší žáci si nemohou dovolit dojíždět a nastupují na školy ve Středních Čechách. Nejsou motivování a nemusí mít ani předpoklady ke studiu. Jižní i Východní Čechy jsou od Prahy daleko a proto se u nich neprojevuje negativní efekt odchodu žáků do pražských škol.
Předchozí příspěvek bych doplnil.
Představte si, dva učitele.
Jeden bydlí v blízkosti Prahy....
Vzpomene si ještě někdo na slova ministra Dobeše před spuštěním státních maturit, že nikdy nepřipustí vytváření žebříčků úspěšnosti jednotlivých škol a už vůbec né únik takových informací na veřejnost?
Vzpomene si ještě někdo na to, že jedním z nezanedbatelných argumentů pro státní maturity bylo právě vytvoření přehledu o úspěšných školách? Aby jako rodiče měli jasněji v tom, kam poslat svoje ratolesti na štůdia.
Okomentovat