Přečtěte si: Jak se pozná dobrá škola

středa 7. září 2011 ·

Školní lavice se znovu zaplnily a první slova ministra školství ukazují, že hlavním úkolem dneška je upevnění kázně českých dětí. Atmosféra ve školách je bezpochyby zásadní věc. A většina z nich se na zlepšování vztahů mezi dětmi, učiteli a rodiči už nějaký čas zaměřuje. Jaký kus cesty jsme na tomto poli za léta svobody urazili?

Z článku Hany Čápové v RodičeVítáni.cz vybíráme:

Současný ministr tento základní problém zjednodušuje a dává pochybujícím rodičům za pravdu: úkolem číslo jedna je vrátit do škol kázeň. O notný kus dál se dívá stostránková publikace Rodiče vítáni z dílny společnosti Eduin, která se zabývá hlavně popularizací školských témat. Její autor Tomáš Feřtek si všiml, že i úspěšné progresivní školy mají se spoluprací učitelů a rodičů problém. Drhne to na obou stranách. Rodiče vyrostli v normalizační škole sedmdesátých a osmdesátých let a ať už chtějí pro své děti stejnou školu, jakou prošli sami, nebo naopak zásadně odlišnou, jedno mají společné – škola je pro ně především represivní instituce, jež ohrožuje jejich osobnost. I dnes tam chodí s obavou, tentokrát z toho, že o svém dítěti uslyší něco nepříjemného. Vědí sice, že už mohou říkat svůj názor, často to však nedovedou nebo to dělají poněkud úzkostně či naopak agresivně. Učitelé zase neumí mluvit s dospělými, řada z nich je zvyklá komunikovat s dětmi z pozice nadřízeného a partnerský dialog je pro ně obtížný a stresující. Navíc se bojí, že když rodičům podají prst, dřív nebo později jim budou chtít mluvit úplně do všeho.

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
7. září 2011 v 11:00  

Dobrá škola se pozná podle tohoto :

1) V okolí školy nebydlí vetší množství nepřízpusobivých
2) Ve městě je malá nezaměstnanost
3) V okolí probíhá málo exekucí
4) Do rajonu nespadá dětský domov
5) V okolí školy žije významné procento lidí s VŠ a SŠ
6) Jde o oblast s relativně dobrým životním prostředím
7) Ředitel ( ka ) je dorý organizátor a jsou vytvořeny kvalitní osnovy a daří se je plnit ( výstupy )
8) Poté to ostatní příjde samo
9) Pokud toto není splněno, pak při srovnávacích testech zákonitě vyhoří školy ze sociálně znevýhodněného prostředí ! Obvykle se tam nederou žádní schopní učitelé, protože jistá skupina žáků naprosto odmítá vzdělávání a nepřesvědčí je ani M.L. King. V tomto prostředí s 30 - 34 žáky nenaučí nic ani ministr školství.

Ignorant

Anonymní řekl(a)...
8. září 2011 v 9:35  

Těch dobrých škol bude jako šafránu, jde vesměs o školy, které nemají v dosahu osmileté gymnázium. Jinak se II. stupeň mění v arénu průměrnosti a podprůměrnosti. Do tohoto prostředí se "zasadí" nepřízpusobiví a je vymalováno. Co chce Dobeš v devátých třídách srovnávat ? To ví jedině Bůh.

Anonymní řekl(a)...
8. září 2011 v 16:33  

Jak se pozná
dobré jídlo
dobrá hudba
dobrá kniha
dobrá nemocnice
dobrá škola
...
Jak si vůbec může být někdo jistý, že na to zná jasnou odpověď?

Luděk Blaha řekl(a)...
8. září 2011 v 18:22  

Doopravdy dobrá štola je potřená máslem a hojně posypaná moučkovým cukrem, aby se utvořila kůrčička.
Měla by být dva až tři týdny odležená.
Nesmí, zdůrazňuji nesmí, na vánočním stole chybět.

Anonymní řekl(a)...
8. září 2011 v 18:30  

Luděk Blaha

Dovoluji si nesouhlasit. Dobrá štola je jedině z tvarohového těsta, máslo i moučku vylučuji, zato hodně sušených meruněk do těsta. Konzumuje se nejlépe celoročně.
A.S.

Luděk Blaha řekl(a)...
8. září 2011 v 18:45  

No, tak to jsou ty Vaše moderní přístupy!?
Aspoň že místo kompetence používáte výraz konzumace.

Anonymní řekl(a)...
8. září 2011 v 20:17  

Dobrá škola se pozná podle toho, že ji nevede hňup. A že těch hňupů je, o tom žádná !

Luděk Blaha řekl(a)...
8. září 2011 v 20:31  

že ji nevede hňup

A povědztě mi, pán anonýmny, čo vy si představujete pod takým slovom
"hňup"?

Anonymní řekl(a)...
8. září 2011 v 20:50  

"hňup"?
Milý hodný člověk, ten co to s učiteli myslí dobře.

Luděk Blaha řekl(a)...
8. září 2011 v 20:53  

To znamená, že v dobré škole se to s učiteli nemyslí dobře?

Vl.Václavík řekl(a)...
8. září 2011 v 23:11  

Srandičky, srandičky...
Což takhle si přečíst celý článek a rozčilovat se třeba nad tím, že osmiletá gymnázia mnohde devastují druhý stupeň. Jaké to může mít následky?

Anonymní řekl(a)...
9. září 2011 v 8:10  

To, že budou kvalitnější maturanti. Ty čtyři roky je nebudou stahovat dolů ti těžko vzdělatelní.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.