Ministerstvo školství posílá 300 milionů korun krajům v rámci tzv. globálních grantů z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK). Tím jim umožňuje zvýšit kvalitu v oblasti tzv. dalšího vzdělávání.
Uvedená částka je v rozpočtu OP VK k dispozici díky vývoji kurzu koruny vůči euru. Klíč, podle něhož se přidělovaly částky na jednotlivé kraje, byl stanoven podle dosavadních úspěchů při čerpání eurodotací ve výše uvedené oblasti. Nejúspěšnější kraje – Moravskoslezský a Pardubický - se tak mohou těšit na vyšší částky než ostatní kraje.
MŠMT posílá krajům další stovky milionů z eurofondů. Středočeský kraj zatím nedostane nic
Naopak Středočeskému kraji byl přísun uvedených finančních prostředků pozastaven do doby, než napraví prokazatelně pomalé čerpání v oblasti dalšího vzdělávání.
„Středočeský kraj v oblasti dalšího vzdělávání do této chvíle ještě nerozdělil mezi žadatele ani korunu. Přitom má na tento účel vyčleněno přes 360 milionů korun. K pozastavení dalších financí jsme se rozhodli na základě problémů v administraci projektů a z obavy z nevyčerpání těchto prostředků,“ vysvětlil 1. náměstek ministra školství Jakub Hodinář zodpovědný za evropské záležitosti.
Středočeskému kraji budou finanční prostředky poskytnuty pouze v případě, že vyřeší situaci, která v oblasti dalšího vzdělávání v tomto kraji panuje. V opačném případě bude jeho podíl rozpuštěn mezi úspěšné kraje.
„Pánové Chládek a Rath, kteří se neustále ohánějí kritikou ministerstva školství i mé vlastní osoby ve všech možných směrech, by si nejprve měli zamést před vlastním prahem. Je naprosto nezodpovědné obviňovat mě a resort, který vedu, z nečerpání dotací, když sami ještě nedokázali vyčerpat ani korunu na uvedenou oblast. Přístup politické reprezentace Středočeského kraje negativně ovlivňuje celkové výsledky čerpání eurodotací v gesci MŠMT,“ zdůraznil ministr školství Josef Dobeš.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Chtěl jsem si rozšířít kvalifikaci o další aprobovaný předmět. Reagoval jsem na nabídku studovat zdarma (v rámci projektu EU). Bohužel pro nedostatečný zájem u ostatních učitelů z projektu sešlo. MŠMT totiž nepovolilo změnit parametry projektu.
P.S.: Dotace z EU se určitě investují jinde.
S čerpáním peněz v oblasti 1.3, která se týká dalšího vzdělávání, má problém nejenom Středočeský kraj. A situace se ještě zhorší, protože učitelé jsou "přeškolení" (ŠVP, prevence šikany, maturity apod.)a navíc jsou teď šablony, z nichž plynou peníze na školení také, ale na školení placená a ne na školení z projektů ESF zdarma. Každý, kdo si podá projekt na vzdělávání musí dopředu počítat s problémy s naplněním indikátorů!!
Ale, když už jsme u toho, není nad dva projekty ve Zlínském kraji na vzdělávání vedoucích pracovníků SŠ v projektovém řízení. Snadným propočtem se dá dojít k tomu, že proškolení jednoho vedoucího pracovníka na SŠ ve Zlínském kraji (a to by se ho museli zúčastnit všichni) vyšlo na více než 100 000 Kč. Není nad rozumně investované prachy.
Tak já nevím, jde o nějakou osobní pomstu ministra vedení kraje..nebo se MŠMT zabývá seriózně příčinami problémů s administrací projektů a následným nečerpáním? Znamená to snad, že neexistuje nějaká jednotná metodika pro administraci projektů? Že si každý kraj dělá, co chce? K čemu je tedy MŠMT? proč tuto situaci neřešilo už dávno? O tom,že se prostředky určené na OP VK čerpají pomalu víme přece dávno..k čemu je MMR jako orgán, který sleduje průběžně čerpání? Tolik lidí je placeno z prostředků technické podpory OP VK, tolik lidí sedí v CERA, tolik lidí sedí na krajích v odborech EU fondů..co tam proboha všichni doteď dělali????
No, na CERA sedí pilní úředníci, kteří jednu monitorovací zprávu kontrolují 5 měsíců a pak vám dají 5 dní na opravy...
Okomentovat