Změny ve formě základního studia až po výuční list by měly pomoci vyřešit problémy mimo jiné v romských ghettech.
Místo devíti deset. V České republice by mohlo brzy dojít k prodloužení
povinné školní docházky. Počítá s tím Vládní strategie pro boj se
sociálním vyloučením, kterou má projednat vláda. „České děti by podle ní
měly povinně absolvovat minimálně i dva roky na střední škole, odkud by
si odnesly alespoň výuční list. Výuka na základní škole by se naopak
podle tohoto návrhu zkrátila o rok,“ informuje server Aktuálně.cz.
„Cílem opatření je prodloužit povinnou školní docházku tak, aby
zahrnovala docházku do střední školy minimálně do úrovně výučního
listu,“ stojí ve zprávě, jež má řešit problémy v českých ghettech, které
právě eskalují na Šluknovsku.
Celý článek na webu ČESKÁ POZICE
41 komentářů:
Takže se po dvaceti letech vracíme zpět. Teď ještě zrušit víceletá gymnázia, zkrátit základní školu na osm let a obnovit odborná učiliště. Model školství kolem roku 1990 se - aspoň podle mého - začínal blížit fungujícímu a rozumnému modelu školství: podle schopností dětí nejdříve řemeslo a pak odbornost.
Všechno bude, jen ty osmiletá gymnázia zůstanou. To si pište. Rozvrat ve školství dosáhne vrcholu.
"nejdříve řemeslo a pak odbornost"
Tedy nějaký americký model? Zase něco co fungovalo se bude rušit ? ČR není USA.
Kdyby někdo "nahoře" začal přemýšlet (to asi nehrozí), tak by mu mělo dojít, že tímto nesmyslelm nedosáhne nic víc než 1) propouštění učitelů na ZŠ pro nadbytečnost, 2) přepracovávání ŠVP na SŠ i ZŠ (kdo a kde odučí učivo z devítky) 3) nepřizpůsobiví stejně nic nevystudují - co takhle nechat vše být a zavést povinnou 11letou docházku - 9 na ZŠ + 2 na SŠ. Přesně ve smyslu "vlk se nažere a koza zůstane celá.
(kdo a kde odučí učivo z devítky)
V devítce prý už nikde nikdo neučí.
(taková klaus ule)
Ad 1/ Propustit pár /neschopných/ učitelů by základkám jedině prospělo.
Ad 2/ Podle rvp ani švp se učit nedá, kdo učil špatně před ním, učí furt, kdo dobře, taky furt. Takže žádná škoda.
Ad 3/ učivo z devítky je uměle vymyšleno, aby se jako něco dělalo. Pokud to učitel bere vážně, tak žáci rozhodně ne. Taky žádná škoda. Radši do procesu s těmi klacky.
A nezapomínejte, že většina žáků se v devítce dožívá svých 16. i vyšších narozenin! Dobře dělá Dobeš, že chce zarazit nesmyslné odklady školní docházky. U většiny je to k ničemu, nudí se s mladšími vrstevníky a řádí jak mamut v říji.
Technicka poznamka:
Rozsireni dochazky z 8 na 9 letou vzniklo rozsirenim PRVNIHO stupne na 5 let. Mnozstvi uciva v devitkach nebylo nutno specialne dovymyslet...
PN
Kolik z vás anonymů učí na základce, že jste tak chytří? Odklady jsou opravdu nesmyslné, ale učiva je i v devítce tolik, že se vypustit nedá. Bývaly doby, kdy se kvadratické rovnice učily v 8. ročníku, teď jsou o dva roky posunuté až na SŠ. A takových příkladů je spousta. A co třeba neschopní učitelé na SŠ? Je vidět, že vůbec nevíte, o čem píšete. Stejně jako mocní této země.
"Ad 1/ Propustit pár /neschopných/ učitelů by základkám jedině prospělo."
A myslíte si, že by byli propuštěni neschopní učitelé? Mám spíše ty zkušenosti, že se propouštějí schopní učitelé, kteří nejvíce ohrožují stávajícího ředitele.
Poslat některé děti ve 14 letech na internáty? To povede jen ke zvýšení šikany a užívání návykových látek. No, ale zase na druhou stranu budou mít preventisté sociálně patologických jevů na SŠ co dělat a na české škole bude zase o čem diskutovat. A za pár roků to bude zase zpátky na stromy, tzn. zpět k původnímu stavu.
A dovolte ještě jednu poznámku. To že děcka teď v devítkách nic nedělají je způsobeno tím, že se na SŠ doastanou bez přijímaček. Jestliže se však dostanou bez přijímaček i z osmých tříd, nebudou logicky dělat nic ani v osmých třídách a úroveň našeho školství klesnne ještě víc.
Souhlas, takže o to mít nebo ne 9. třídu tolik nejde. Děti potřebují zvednout mandle a nemít jistotu, že se dostanou na školu. Dokud bude vzdělání dostupné každému, kdo si zamane a je líný dělat třeba i rukama, dotud bude zle. A nepomůže ani sexuální vzdělávání, roty asistentů, extra kurzy pro školníky...
Mgr. Milan Šatra
Souhlasím s Vámi.
Jinak tuším, že zrušení devátých tříd je výpotkem jistého poradce na MŠMT, jehož iniciály jsou V.K. junior. Prvotní myšlenkou samozřejmě nebyla nějaká inkluze, to je až druhotný nápad. Prvotní byla snaha ušetřit.
Regionální školství nyní dostane několik těžkých zásahů :
1) V běžném okrese, při počtu devítek 1-2 na školu a přibližně 30 školách na okrese to může být nějakých 50-60 učitelů, v kraji pak okolo 250 učitelů. V ČR pak ?
2) Mám obavy, že většinou opustí školství ti nejlepší ( lempli vždy zůstanou, tak to zatím bylo vždy ).
3) Stavem učitelským pak hrubě zahýbe Dobešova "26", to budou další propuštění a zrušené školy ( tady si netroufnu vůbec odhadovat )
4) Zajímavá je i pasivita učitelů, tady na České škole přispívá několik desítek, zbytku je to jedno ? Oni začnou vřískat, až je ředitel bude propouštět ? To už jaksi bude pozdě.
5) Tak nějak pomíjím zářez do RVP a práci zdarma na "přebudování ŠVP". Zadarmo to pane ministře nebude dělat již nikdo ! Jednak se musí rozpustit učivo všech předmětů do osmých tříd a prvních ročníků SŠ s dovětkem, že většina učiva "spadne" do osmiček a potažmo sedmiček. Po roce 1976, kdy se opět zaváděly jen osmé třídy a rušily deváté byly dotace předmětů jaksi vyšší. Taková matematika měla 5 hodin povinné výuky, nebyly tam takové zbytečné věci jako výchova ke zdraví nebo chystaná charita,.... Ignorant
Zadarmo to budou dělat opět všichni a ani neceknou. Totiž nahlas.
To je kouzelné, jak jsou diskutující neschopni číst. Já jsem v prvním příspěvku napsal, že zbývá zrušit 9. ročník, abychom se vrátili o 20 let zpět, a už se tu nadává, že ho chce zrušit ministr. Cest k 10-leté povinné školní docházce může být víc. Např. nepovinný 9. ročník.
Pane Krtku, tady vůbec nejde o Váš příspěvek, ony se ty informace objevily ve sdělovacích prostředcích.Jejich prosazení je nanejvýš pravděpodobné. Jinak úroveň školství v devadesátých letech byla skutečně vyšší a to díky setrvačnosti školství. Nelze dvakrát vstoupit do téže řeky a navíc s úplně jinými úmysly. Ignorant
A bude ještě hůře, až budou nepřizpůsobiví ( u nás nejméně 10 ve třídě ) budou v deváté třídě psát srovnávací testy ! To bude šrumec a další urážky učitelů, že nic nenaučili. Školství zase poklesne o několik procent.
Školství klesá rok od roku, stále níže a níže a dosud si toho nikdo nevšiml (kromě učitelů, a ti mlčí - vědí proč, stejně to sami neovlivní).
Takže nebýt celé té eskapády s testováním a jednotným maturitním testem, všichni by se zase tvářili, že jako nic a můžem jít na pivo..
Zadarmo to budou dělat opět všichni a ani neceknou.
Máte pravdu, ale zase přibude klientů psychiatrických léčeben a zhroucených učitelek. Ignorant
Nezapomínejme na prvotní úvahu pro připravované
Změny ve formě základního studia až po výuční list by měly pomoci vyřešit problémy mimo jiné v romských ghettech...
Cílem opatření je prodloužit povinnou školní docházku tak, aby zahrnovala docházku do střední školy minimálně do úrovně výučního listu
Kdo udrží už nyní nepřizpůsobivé dědičky ve škole řekněme třicet let v poněkud pozoruhodné představě, že čím déle bude žák chodit do školy, tím více bude růst pravděpodobnost, že se něčemu vyučí.
V opačném případě, pokud jsem to dobře pochopil, bude pilné dítko v šestnácti vyučeno řekněme eletrikářem, svářečem, slévačem ...
Kdo nechodí řádně do školy devět let, nebude tam chodit ani ten desátý! Zvláště, když některé z nepřizpůsobivých žákyň už budou potřebovat kojit.
když některé z nepřizpůsobivých žákyň už budou potřebovat kojit.
a to možná druhé až třetí dítě !
Ale přesto, znáte snad účinnější způsob, jak ty mladé nepřizpůsobivé udržet co nejdéle a nejdále od nekalého domova?
Tím netvrdím, že ten, kdo na to má mít nervy a prostředky, je základní škola. Ale nechat je v domácím brlohu neřesti, to je jasný ortel.
znáte snad účinnější způsob, jak ty mladé nepřizpůsobivé udržet co nejdéle a nejdále od nekalého domova?
1. Úředníci odborů sociálních věcí podle jasně definovaných idetifikátorů stanoví míru neřesti domácího brlohu.
2. Děti, eventuální budoucí staří nepřizpůsobiví jsou z nekalého domova vytrženi a umístěni co možná nejdále a vzděláváni vhodnou formou ústavní péče až do obdržení certifikátu o doživotní přizpůsobivosti.
3. Menšinovými problémy nejsou zatěžovány většinové pořád ještě obstojně fungující domácnosti řestí oplývající.
20:41
Ano, jak krásně jednoduché a logické. Jen - proč to tedy ještě takhle nefunguje?!
Mimochodem, těch nepřijatelně přesmíru neřestných domovů (hygiena, mravy, zvyky) bude asi bezmála sto procent, hádám.
páni to tedy budou pecky - atestace za 25 000,- Kč, zrušení devátých tříd a tím okolo 3 000,- propuštěných učitelů, normativ na třídu a další propouštění, změny RVP-ŠVP. Zbývá udělat poslední krok a to zvýšit učitelské úvazky ?
1) Kdo bude učit ?
2) Kolik žáků bude dotyčný učitel učit, bude to tak od 26 - 30
3) Podle jakých "jednotných" osnov bude učitel učit. Nechť žijí standardy.
Atestace je jediná cesta, jak některé z nás donutit, aby na sobě trochu mákli a neojížděli trapně jednu přípravu 25 let. To se fakt děje.
Není to taková hrůza, když za jeden atestační stupeň je přidáno 5 tisíc. To se to za rok vrátí i s úroky. Pro mladé aspoň nějaká perspektiva.
Atestace NIKDY NEBUDOU. Uz ted nejsou penize na platy nebo to bude takova blbost ala urednicina okolo ESF, aby se pro jistotu ucitel bal prihlasit...
PN
neojížděli trapně jednu přípravu 25 let.
4 x 5 = 20
5 x 4 = 20
Základy budou takhle pilovat dalších 1000 let, jakože to žáci dělali již dříve několík tisíc let. Voni se po roce 1976 vyrojili "vynálezci", kteří zavedli množinovou matematiku až do ložnic všech obyvatel. Jak dlouho vydržela ? Jak dlouho vydrží RVP ? Nepřirozené věci jednoduše samy odumřou. Jinak MŠMT musí získat na atestace peníze ( jen kolik milionů bude stát zastupování za kolegy na studiích ), jednak ramenatý Dobeš nezískal do rozpočtu ani 1,- Kč navíc. Chybí evidentně peníze do rozpočtu škol na nepedagogické pracovníky. Jestli chce ušetřit díky zrušení devátých tříd a zavedením dotace na třídu ( "26" ), tak neušetří naprosto nic, jen to že stejný počet žáků bude učit méně učitelů, že se sníží dostupnost školní docházky pro žáky ze zrušených vesnických škol,...
Nepřirozené věci jednoduše samy odumřou.
Svatá pravda.
Jenom přitom obvykle stihnou otrávit a někdy i nakazit minimálně jednu generaci.
Žáků i učitelů.
MŠMT musí získat na atestace peníze ...
Anebo zvolí typicky českou cestu:
Kantoři - udělejte a vystudujte za své. A můžete doufat, že dostanete někdy pětistovku přidáno a že Vám ji v dalším kole v rámci úspor zase nesebereme.
Ředitelé - provozní a finanční dopady zavádění systému atestací si vyřešte sami. Nedostanete ani korunu navíc.
neojížděli trapně jednu přípravu 25 let
Tím bylo nejspíš myšleno, aby zadání příkladu:
Kolik brigád socialistické práce lze utvořit nejvíce v kolektivu dvaceti družstenic mohou-li být v jedné brigádě nejméně čtyři sodružky?
bylo nahrazeno zadáním:
Kolik lze nejvíce zmanipulovat výběrových řízení na zbrojní zakázku, máme-li v zahraničí uloženo dvacet milionů a je-li nejnižší běžná hodnota úplatku milionů pět?
Nepřirozené věci jednoduše samy odumřou.
Věci nepřirozené (VN alias Venerky), to je nějaká nová politická strana?
Tedy chápu to dobře ? Tady někdo chce z h.... uplést bič a ještě s ním zapráskat ? Ono totiž zadarmo ani kuře nehrabe a nová úsporná opatření ministra Kalouska dovedou Dobeše možná i k rušení osmých tříd. Kde nic není, ani čert nebere. Ignorant
Ad atestace: Ty stejně směřujou jen k "tvorbě" potenciálních ředitelů/ek a zástupců/kyň.
Ad atestace:
Budou učitelům umožněny plošně nebo selektivně?
plošně nebo selektivně?
a kdo by učil ? Vy máte představu, že vyučující VŠ půjdou pracovat v sobotu a v neděli ?
Dokud se nezačneme učit od západních, do nedávna ještě skvěle funtujících demokracií, bude u nás stále stejný svrab a neštovice jako dnes.
Takže: učitel profesionál má povinnost studovat, publikovat, zapojovat se do metodických portálů a různých výukových a mimoškolních projektů. Vše přesně stanoveno, vyměřeno, bodově a slovně hodnoceno, včetně přímé výukové povinnosti, kontrolováno. Žádných 8 týdnů lenošení, pěkně vypotíš článek o svých zkušenostech a absolvuješ kurz - jako frekventant nebo lektor, to druhé je více váženo. A mnoho dalšího, u nás to stejně zní jako holý nesmysl. Ovšem, namítnete, ty finance... jenže ty nebudou, dokud nebude snaha a výsledky.
učitel profesionál má povinnost...
Hele, já bych atestoval, až bych brečel. Jen mám obavu, jestli se to stihne do mého důchodu.
A budou se bodovat i příspěvky na České škole?
No nevím, ale pokud někdo dovede tak dobře obhájit své názory jako Vy na České škole, tak pro něj musí být článeček do sborníku... hračka.
tak pro něj musí být článeček do sborníku... hračka.
Kdo ty sborníky ale čte, že ? Ignorant
učitel profesionál má povinnost studovat, publikovat, zapojovat se do metodických portálů .......
Učitel profesionál má povinnost odučit si hodiny, připravit se na další výuku , opravit písemné práce, odstát ponižující dozory na chodbách v délce 200 minut, dozory po vyučování, dozory v jídelnách, musí neustále měnit přiblblé ŠVP podle toho jak se mění vedení MŠMT, řešit granty, řešit peníze EU - OP VK, po sobotách vytvářet křoví na městských akcích, vytvářet plány evakuace školy a svolávání v případě ohrožení, chodit zadarmo suplovat za nepřítomné kolegy, organizovat školní a mimoškolní soutěže,....prosím odbourejte tyto věci a většina kantorů vám po atestacích skočí všemi deseti. Já budu mezi prvními, to si piště. Bohužel "nejlepší" ministr školství zřejmě od roku 1774 tuto byrokracii neodstranil, ale naopak prohloubil. Ignorant
Okomentovat