Ministr školství Josef Dobeš se chystá zrušit několik organizací, které jsou v gesci jeho resortu. Podle posledních informací by to měl být i Ústav pro informace ve vzdělávání (ÚIV), tedy organizace zabývající se statistickými daty o českém školství. Zrušení takovéto instituce, která je navíc navázána na evropské instituce zabývající se statistikou, je zcela nemyslitelné.
Ministr Josef Dobeš jako by chtěl tímto krokem zamezit, aby byl jeho resort a tedy jeho počínání v jeho čele vystaven neúprosným statistikám, které vypovídají zcela v jeho neprospěch. Jak se například ukázalo v nedávném průzkumu OECD (která je rovněž navázána na ÚIV), že české školství je, co se týče výdajů, na předposledním místě v žebříčku, který čítá přes třicet zemí. Pokud ministr Josef Dobeš ÚIV zruší, bude pro OECD mnohem obtížnější statistická data o českém školství shromažďovat. Pevně věřím, že to není hlavní důvod, který ministra Josefa Dobeše k takovému kroku vede...
Více než roční počínání ministra Josefa Dobeše ukazuje, že pan ministr je velmi schopný v jedné věci - ruší fungující instituce, které jsou navázány na jeho úřad, aby mohl jejich činnost záhy outsourcovat u soukromých společností. Takto už bohužel z rozpočtu ministerstva školství vyhodil několik desítek milionů korun. Jako například v případě, kdy nechal po svém příchodu do čela resortu prakticky rozpustit odbor zabývající se čerpáním z fondů EU, aby mohl záhy za skoro 100 milionů zaúkolovat problematikou čerpání evropských fondů soukromou právní firmu.
Vyzývám ministra Josefa Dobeše, aby jasně řekl relevantní důvody, které vedou k rušení této instituce a rovněž, aby vysvětlil, jak bude práce této instituce adekvátně nahrazena.
Marcel Chládek: Jsme zásadně proti rušení Ústavu pro informace ve vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
ÚIV v současné době dělá např. toto:
1) zajišťuje šetření PISA a TIMSS a další statistiky v rámci OECD
2) spravuje knihovnu pedagogické literatury
3) spravuje knihovnu literatury pro děti
Byla by škoda ho rušit - respektive uvedené činnosti přestat dělat...
Nevite nkedo, proc amji stinovi mistri skolstvi permanentni zatmeni? Waltr Bartos nebo marcel Chladek - jeden za osmnact, druhy bez dvou za dvacet ...
Jsem zásadně pro zrušení ÚIV.
1. šetření PISA a TIMS si může dělat PISA a TIMES, pokud ho potřebuje, nebo OECD pokud ho potřebuje. Pro školy nemá žádný význam. Jen je obtěžuje a přidělává učitelům práci, za kterou nedostanou ani haléř.
2. a 3. Pedagogickou literaturu si spravuje každá škola sama a navíc je v řadě dalších knihoven. Neznám nikoho, kdo by si šel do ÚIV půjčovat knížky. To samé platí pro knížky pro děti. To jsou opravdu naprosto absurdní důvody pro udržení instituce, která svou činností školy jen obtěžuje.
Klidně ÚIV můžeme zrušit bez ztráty květinky. Žádná škola si toho ani nevšimne a ubude jim zbytečné práce (např školní matrika).
No, pro učitele, který nestuduje odbornou literaturu a nezajímá se o dětskou, je ÚIV asi zbytečný...
Jinak OECD je sdružení států, kam patří i Česká republika, takže OECD si šetření PISA a TIMSS opravdu platí samo :-)
Dobrý den, také patřím k těm kolegům, kteří nebudou plakat nad zánikem ÚIV. Zaplakal bych jenom tehdy, když by její činnost převzala dráž nějaká soukromá společnost.
Okomentovat