Oficiální školský portál EDU.CZ, provozovaný nedávno zrušeným Ústavem pro informace ve vzdělávání, spolykal odhadem za pár let svého nepříliš úspěšného provozu kolem 50 milionů Kč. Zlé jazyky říkaly, že kdyby se jeho stránky psaly ručně na pergamen a posílaly uživatelům rychlým poslem, vyšlo by to laciněji...
Vzdělávací portál měl být jedním z výstupů Státní informační politiky ve vzdělávání v letech 2001-5, po pádu ministra školství Eduarda Zemana a pokusech o nápravu vyplývajících ze zkorumpovaného projektu Internet do škol se v jeho přípravě překvapivě pokračovalo bez ohledu na potřeby škol a učitelů v ÚIV pod vedením její ředitelky Pavly Zielencové. Spuštění bylo několikrát odloženo, náklady se pohybovaly v řádu 10 milionů ročně, z původního záměru se zcela vytratila vzdělávací část a EDU.CZ byl nakonec prezentován jako školský informační portál. V roce 2006 byl ve Výzkumném ústavu pedagogickém spuštěn metodický portál RVP.CZ, který v krátké době nabízel při výrazně nižších nákladech široké spektrum služeb především pro učitele. Portál EDU.CZ nedokázal RVP.CZ konkurovat a tak se na doméně EDU.CZ objevil za ministra Ondřeje Lišky jednoduchý rozcestník a původní portál EDU.CZ se přesunul na doménu INFO.EDU.CZ.
Ústav pro informace ve vzdělávání bude dle rozhodnutí ministra školství, mládeže a tělovýchovy zrušen. V současné době probíhá jeho likvidace a vypořádávání jednotlivých agend. Informace uváděné na těchto stránkách tak nemusí být vždy aktuální. Pro jejich ověření prosím kontaktujte příslušná pracoviště. Likvidace ÚIV se nedotkne podzimního sběru dat, ten proběhne podle stanoveného harmonogramu beze změny. Informace týkající se těchto sběrů budou i nadále průběžně aktualizovány. Doporučujeme sledovat také webové stránky MŠMT a ČŠI.
Například jedna z užitečných služeb tohoto portálu Přehled tisku byla ukončena 30. června.
7 komentářů:
A přesně v tom je jádro zakopaného pudla:
Kdyby nebylo české školství tak beznadějně podfinancované, mohlo se na Edu prošustrovat klidně milionů dvěstě.
Nápadně se to podobá se nenápadné smrti školství .. i když bych si přála opak.
Fakt jsem trošku,.. na chviličku .. věřila, že je to naše školství reformovatelné. Moc jedněch a strach druhých vždy přinesly v dějinách kolaps. Nejde jen o školství, to stojí na hliněných nohách současné ekonomiky a na písku amerických hodnot.
Všimli jste si někdy, že nejhorší firma je stát? Těžkopádný, zadlužený kolos se slepýma očima mocných, kteří nesmyslně utrájí to, co nemají .. a kteří ani v tuto chvíli nevědí, o čem to teď píšu. Nebo to tuší?
"Těžkopádný, zadlužený kolos se slepýma očima mocných, kteří nesmyslně utrájí to, co nemají .. a kteří ani v tuto chvíli nevědí, o čem to teď píšu."
Já Vás bedlivě sleduji už delší dobu, paní kolegyně, a podotýkám: Kdo nemá rád veverky, ten nemá rád děti, školství a mne.
To není správný postoj, který zastáváte!
Josef Dobeš, ministr školství
Máte pravdu, pane Blaho, je stejně nutné začít školství rozumně řídit, jako do něj začít dávat přiměřené množství peněz.
Nicméně při pohledu na současného ministra, jeho ansámbl i jeho kolegy politiky se spíš chce zvolat (a není přitom nutno sdílet jurodivý náhled na svět pana Numerata) - nemá to šanci na zlepšení, zrušme to celé a nechme to vyrůst od nuly na tržních principech, horší a méně efektivní než nyní už to s největší pravděpodobností nemůže být.
zrušme to celé a nechme to vyrůst od nuly na tržních principech, horší a méně efektivní než nyní už to s největší pravděpodobností nemůže být.
Ale jo, já jsem pro.
Když mi něco kápne ze systému, kde budou tituly na prodej jako v Plzni...
Ale budu si chtít v "tržním školství" vydělat natolik dobře, abych pak mohl servisní služby typu zubař, doktor a podobně nakupovat za eura či dolary z venku, protože k "produktům" podobného systému nebudu mít důvěru.
Anebo je ještě druhá možnost.
Přestat skuhrat a jít s tím něco dělat. Zvednout zadek a vzít si svůj (náš) stát zase zpátky.
A kde nalezneme tolik potřebnou a ihned reagující PORADNU k zodpovězení otázek spletitého oboru - školství?
Po tomto počteníčku si poprvé v životě připadám přesně jako prototyp současného žáka - ničemu nerozumím, a tak se směju... Na rozdíl od žáka ale chápu, že je to v PR**LI!!!
Okomentovat