Hodnotící žebříčky a výsledky státních maturit, zpracované MŠMT, jsou neobjektivní a ministr školství Josef Dobeš je používá jako politický nástroj proti svým oponentům.
Přestože ministr Dobeš prohlašoval před prvním ročníkem státní maturity, že státní maturita nebude v žádném případě sloužit jako bič a nebudou tvořeny zavádějící žebříčky podle těchto výsledků, dnes na tiskové konferenci předvedl pravý opak.
Zavádějící interpretace výsledků této zkoušky, které dnes veřejně prezentoval (a kdy doslova „sčítá hrušky a jablka dohromady"), výrazně poškodil práci některých škol, například ve Středočeském kraji.
Středočeský kraj byl totiž ze šesti ukazatelů celkem ve čtyřech případech nad republikovým průměrem. Přesto si ministr dovolil tvrdit, že došlo ve středních Čechách k značnému propadu ve výsledcích maturity. Zajímalo by mě ovšem, jaký propad měl pan ministr na mysli, když se jedná o první ročník takovéto podoby maturity, který nelze s ničím porovnávat. Ještě před dvěma měsíci přitom ředitel CERMATu Zelený veřejnost ujišťoval, že k objektivnímu posouzení státní maturity jsou potřeba minimálně tři až čtyři roky.
Jaké cíle tedy ministr Dobeš tímto zavádějícím hodnocením vlastně sleduje?
Žebříčky MŠMT jsou natolik neobjektivní, že záměrnou interpretací lze takto jednoduše poškodit prakticky kterýkoli kraj.
Samotní ředitelé navíc při dnešním brífinku ministra Dobeše hodnotili státní maturitu jako neobjektivní měřítko. K tomuto hodnocení se jaké stínový ministr školství přikláním a zároveň souhlasím i s názorem ředitelů v tom, že stát může garantovat objektivitu pouze u didaktických testů. Všechny ostatní další části státní maturity jsou ovlivněny subjektivními pohledy zkoušejících.
Ministr Dobeš svými dnešními prohlášeními poškodil nejen celou řadu škol, ale zejména pokračuje v prezentaci své absolutní neprofesionality a nekompetentnosti.
Marcel Chládek, senátor a stínový ministr školství za ČSSD
Marcel Chládek: Ministr Dobeš zneužívá výsledků státních maturit k politickému boji
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Zda se, ze Dobes udelal aspon jednu vec dobre- slapnul Chladkovi na Rathovo kuri oko. A to se musi poradne bit za sveho hejtmana, ne? Konecne muzeme za neco pochvalit i Dobese!
To tedy můžeme, třeba za Bátoru. Bravo pane Parabellum.
Vystoupení pana ministra bylo stejné jako vždy, nerozumí tomu, o čem mluví.Ani didaktické testy nebyly objektivní,důkazem je nevídaný úspěch jedné soukromé
školy.
Okomentovat