Dopis ministra školství žákům.
Milí žáci,
rok se s rokem sešel a dnes opět dostanete zhodnocení vaší celoroční školní práce. Je samozřejmé, že ne všichni se budete moci pochlubit takovým vysvědčením, na kterém se zaskví samé jedničky. Chtěl bych ale říci, že zhoršená známka z jakéhokoliv předmětu neznamená žádnou tragédii. Naopak by to pro vás mělo být informací o tom, ve které oblasti je třeba napřesrok přidat, na čem zapracovat a jakému učivu se více věnovat. Věřte, že pokud se tímto pravidlem budete řídit, za rok bude právě to vaše vysvědčení o mnoho lepší a sami na něj budete pyšní.
Ať už na vašem vysvědčení převáží známky výborné nebo horší, přeji vám všem krásné prázdniny a mnoho radostných dnů plných slunce. Vaši učitelům se sluší poděkovat za práci, kterou za uplynulý školní rok odvedli a věřím, že takovým poděkováním je i symbolická květina, kterou jim dnes za vysvědčení přinesete.
Vedle příjemných letních zážitků vám přeji, abyste se všichni v září ve škole sešli v plném zdraví a s otevřenou myslí, která bude opět připravena načerpávat nové podněty, které v následujícím životě jistě bohatě zúročíte.
S úctou
Josef Dobeš
Vysvědčení rozdáno, začínají prázdniny!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
zhoršená známka z jakéhokoliv předmětu neznamená žádnou tragédii. Naopak by to pro vás mělo být informací o tom,
kterého učitele pošpinit a nechat vyměnit.
Krásné prázdniny všem. Jupíííí!
Špatná známka je znamení hlavně ( i zamyšlením) pro rodiče. Starali jste se během roku o to,jak prosívá Vaše dítě? Snažili jste se mu pomoci? Kontaktovali jste učitele školy, kam Vaše dítě chodí? Kontaktovali jste vyučujícího předmětu, kde Vaše dítě nesprospívá? Jsem učitelka. Rodiče se spíše zajímají až na konci školního roku o prospěch svých potomků.
Jsem také matka dvou (líných) synů. Dnes už mají po maturitě. Ale můj zájem o jejich studijní výsledky se vyplatil,....
Špatná známka je znamení hlavně (i zamyšlením) pro rodiče.
Volal mi otec žáka, učitel, dva dny před vysvědčením, že abych mu poskytl informaci o klasifikaci potomka.
Připomněl jsem mu, že klasifikační proces probíhá už mnoho let tak, že kvalita každé práce je rozebrána následující hodinu, žák má možnost se k hodnocení vyjádřit a je seznámem se svojí průběžnou celkovou klasifikací. Pak je dílčí klasifikace uvedena na webu v elektronické třídní knize. Informace na třídní schůzce o průběné klasifikaci je samozřejmostí.
Pokud mají žáci zájem, mohou si nepřívětivý výsledek opravit v některém z náhradních termínů.
Dovolil jsem si osobní poznámku, že chápu, že trojka z informnatiky se mezi ostatními jedničkami vyjímá poněkud nešťastně a že současně nechápu, proč se žák třeba tu čtyřku z testu v únoru nepokusil opravit v následujících měsících alespoň na slušnou trojku, což pro závěrečnou dvojku bývalo bylo v pohodě stačilo.
Prý byla na vině nedostatečná komunikace. Dost mi vrtá hlavou, s čí že to strany, když rodiče mohou přijít třeba i do vyučovací hodiny kdykoli i bez ohlášení předem.
Okomentovat