Kniha je rozdělena na 12 kapitol podle jednotlivých měsíců v roce, přičemž se každá z nich věnuje tématům a aktivitám typickým pro dané roční období.
Naleznete zde nejen krátké, snadno zapamatovatelné básničky doplněné poznámkami k doprovodnému pohybu, ale také u dětí velmi oblíbené výtvarné nápady. V neposlední řadě na vás pak čekají pracovní listy obsahující omalovánky, rébusy a grafomotorické cviky (vnímání prostoru, souhra ruky a oka, uvolňování zápěstí, procvičování správného úchopu tužky apod.), které dětem pomohou rozvíjet jemnou motoriku a psychické funkce. Příprava dětí na úspěšné zahájení školní docházky!
V knize naleznete:
- více než 120 zbrusu nových autorských básniček a pohybových cvičení
- více než 120 originálních výtvarných nápadů
- 60 tvořivých pracovních listů vhodných k vybarvování a kopírování a mnohem více…
7 komentářů:
Dávám svůj příspěvek k výchově školáků sem, ač by mohl patřit do inkluze o několik článků dál.
Všechny snahy o zlepšení chování dětí ve školách budou neúčinné, pokud se nezačne už ve školkách. To, jak se dnes mnohé malé děti chovají, je pobuřující - dostávají se do konfliktu s prodavači v obchodech, s nakupujícími hlavně důchodci, nikdo je neokřikne a občas raději z obchodu nebo čekárny u lékaře prchnu před přesilou malých vševládců.
Přitom stačí, aby učitelky v MŠ vyžadovaly, co mají - podle RVP PV. Vybírám ukázku z občanských kompetencí dítěte:
- svoje činnosti a hry se učí plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
- odhaduje rizika svých nápadů, jde za svým záměrem, ale také dokáže měnit cesty a přizpůsobovat se daným okolnostem
- chápe, že se může o tom, co udělá, rozhodovat svobodně, ale že za svá rozhodnutí také odpovídá
- má smysl pro povinnost ve hře, práci i učení; k úkolům a povinnostem přistupuje odpovědně; váží si práce i úsilí druhých
- chápe, že zájem o to, co se kolem děje, činorodost, pracovitost a podnikavost jsou přínosem a že naopak lhostejnost, nevšímavost, pohodlnost a nízká aktivita mají svoje nepříznivé důsledky
- má základní dětskou představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami, i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat
- spoluvytváří pravidla společného soužití mezi vrstevníky, rozumí jejich smyslu a chápe potřebu je zachovávat
- uvědomuje si svá práva i práva druhých, učí se je hájit a respektovat; chápe, že všichni lidé mají stejnou hodnotu
- ví, že není jedno, v jakém prostředí žije, uvědomuje si, že se svým chováním na něm podílí a že je může ovlivnit
- dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých, chová se odpovědně s ohledem na zdravé a bezpečné okolní prostředí (přírodní i společenské)
DOKUD TO NEBUDEME DŮSLEDNĚ VYŽADOVAT, NIC SE VE VÝCHOVĚ NEZMĚNÍ. MNOHO RODIČŮ NA VÝCHOVU KAŠLE.
Když už jste zahájila diskuzi o MŠ, připojím se s tím, co už mě DLOUHO trápí. Zdá se mi, že nejvíce problémů, které řešíme se školními dětmi, přináší právě předškolní výchova, která okrádá současné děti o dětství. Malé dítě není malý dospělý, a přitom, když si čtete Vámi vyňatý text (už ten název - copak pětileté dítě má mít občanské kompetence?), hodil by se i jako kriteria pro dospělé. Mnoho lidí (včetně odborníků) má pocit, že dítě něco zmešká, pokud už v předškolním věku nebude ... (dosaďte si cokoli, co vás napadne). Ale právě tady by mohl být ten zakopaný pes - my tomu malému dítěti budujeme umělý svět, ve kterém ho vzděláváme, místo toho, aby se "učilo" ze své přirozenosti. Vždyť žádné malé dítě není xenofobní, asociální, jsou jen děti citově zanedbané, přeintelektualizované a deprivované. Když si přečtete starou knížku Vzpoura deprivantů, zjistíte, že se to dnes hodí na "polovinu" dětí! Kolik maminek dneska čte (natož vypráví) dětem klasické pohádky? A přitom dítě je potřebuje pro svůj rozvoj. Kolik dětí "peče dort" na počítači nebo s víčky od PET lahví, místo aby s mámou pekly dort skutečný? O to víc smekám před těmi maminami, které to dělají i přes masáž různých reklam, ženských časopisů a genderových studií. Podle mého (a je to vidět právě v základní škole) v budoucnu "přežijí" jenom tyto děti.
nikdo je neokřikne a občas raději z obchodu nebo čekárny u lékaře prchnu
Nedávno jsem na zastávce autobusu sledoval, jak pár výrostků okrádalo nějakou stařenku. Nebudete mi to věřit, ale nikdo jí nepomohl. Schválně jsem si to stopl. Dobrých dvanáct minut to trvalo. I v tomto případě by možná stačilo, kdyby je někdo z kolemstojících okřikl. Už jsem se na to nemohl dívat, tak jsem raději odešel. Strašný svět.
Tak na výrostky jste si tedy, pane Blaho troufnout měl! Třeba by vám namlátili jen snesitelně.
Ale na dítě - ať Vás ani nenapadne je někdy okřiknout nebo se jen křivě podívat. Hned máte na krku policii a obvinění z omezování svobody, případně z pedofilie atd.
Vietnamský prodavač zacpal ústa sprosté holčičce, hrozí mu pokuta
28. července 2011 15:49
Třiapadesátiletého prodavače z vietnamské večerky v Děčíně čeká řízení před přestupkovou komisí. Rozzlobila ho holčička, která v obchodě s matkou nakupovala a mluvila sprostě. Zacpal jí proto ústa rukou. Matku to ale rozčílilo a zavolala na něj policii.
Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz
"Údajně byla opravdu velmi vulgární a obchodník jí měl kvůli tomu dát ruku k ústům, aby už dál nemluvila. Matce se to nelíbilo," řekla policejní mluvčí Petra Trypesová.
Incident se stal ve středu před půl osmou večer v děčínské části Letná. Zákaznice do večerky okamžitě zavolala strážníky.
"Oznámila nám, že prodavač její malou dceru několikrát udeřil. Holčička žádné viditelné zranění neměla, ale stěžovala si na bolest hlavy," přiblížil zástupce ředitele děčínské městské policie Tomáš Pavlík.
Strážníci proto přivolali kolegy z republikové policie a případ jim předali. Ti usoudili, že prodavač spáchal přestupek.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vietnamsky-prodavac-zacpal-usta-sproste-holcicce-hrozi-mu-pokuta-1cp-/krimi.aspx?c=A110728_154129_usti-zpravy_alh
Pokud jako učitel ztratíte poslední zbytky pudu sebezáchovy a při klasifikaci žáků použijete systém, který vám svojí transparentností neumožní klasifikovat žáka jinek, než odpovídá výstupu ze zmíněného systému, můžete se dostat do nemalých potíží, neboť dříve nebo později vám ředitel školy sdělí, že zpúsob vaší práce neodpovídá jeho představě o koncepci školy. Nebo tak nějak.
Že se jedná o klientelismus v jeho krystalické podobě si můžete jenom domýšlet.
Ředitel měl v dětství jistojistě špatnou výchovu. Takhle to pak dopadá - spravuje si komplexy na nevinných obětech. Nevidím to jinak, než vyhodit.
Teda jeho.
Okomentovat