Dnes jsou mobilní telefony přísně zakázané. Situace by se ale brzy mohla otočit, učitelé mají konkrétní představu, jak by mobil při vyučování využili.
Z článku Martina Šimona v MobilMania.cz vybíráme:
Po žácích a studentech samozřejmě nemůžeme chtít, aby telefon používali celý den v každém předmětu. Jde o to jen nastavit ty správné hranice, kdy to bude skutečným přínosem. To už je ale věcí učitelů, uvidíme v horizontu několika let, zdali se používání telefonů ve výuce alespoň někde v USA prosadí.
Přečtěte si: Mobil ve škole: od tabu k učební pomůcce
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Už vloni jsem řediteli navrhoval koupit pár smartphonů s mobilní wi-fi... Zatím to neprošlo.
P. Čenský, ZŠ,MŠ,ZUŠ Jesenice
Ony jsou mobilní telefony ve školách zakázané? Dokonce přísně?!
Tak proto! Já si pořád lámu hlavu, proč ještě žádného žáka, stěžujícího si na moje chování v hodinách, nenapadlo doložit předmětné skutečnosti nějakým audiovizuálním záznamem. Bylo by to pro mne jednodušší, protože takhle si mnohdy musím myslet, že děti, a nejen ony, pro prosazení svých zájmů jednoduše lžou.
Takže děti vlastně nic natočit nemohou, ani kdyby chtěly, protože nesmějí. Takhle ukázněné žactvo to je unikum. Jen jestli to namá hlubší příčiny. Onehdá mi hospitátor vytkla, že děti při hodině nehlučely a pěkně dělaly, co dělat měly, protože se mne bojí.
Mobily žákům nezakazuji. Esemesku si stejně napalcují pod lavicí a pokud si potřebují zavolat, mohou bez problémů na chodbě, stejně jako když se potřebují najíst nebo si dojít na toaletu. Nakonec při výuce nezakazuji ani brouzdání po internetu, vyřizování si korespondence nebo paření her. To bych pak prakticky nedělal nic jiného, než řešil neřešitelné. Dost dobře si nedovedu představit podmínečně ze školy vyloučeného žáka za soustavné porušování zbytečných zákazů. Navíc, pokud žáka práce nebaví, stejně bude dělat něco jiného. Bude hrát piškvorky, číst si, koukat z okna nebo spát.
Pravidelně a systematicky však děti upozorňuji, že pokud se nebudou cele věnovat práci v hodině, nebudou mnohým věcem rozumět a mnohé věci nebudou stíhat tak, jak by měly. Žáci, kteří mi nevěří, pak zpravidla ničemu nerozumějí a nic nestíhají. Jakmile se tyto skutečnosti promítnou do nepříznivé klasifikace, žáci si stěžují, že výuka je náročná, protože nic nestíhají a moje zkompetentňování nedostatečné, protože ničemu nerozumějí. Kdybychom dokázali energii tohoto koloběžného procesu přeměnit na energii elektrickou, mohli bychom dobrý hektar louky odslunečněelektrárnovat.
Vrátím-li se k využití mobilů ve výuce, zůstávám poněkud rozpačitý. Připadám si příliš konzervativní na to, abych uvítal komunikaci mezi přítomnými v učebně pomocí mobilních telefonů. Připomínám, že pokud neučím tělocvik, tak moji žáci sedí jeden každý u svého počítače, takže by mi to přišlo jako pocukrovat si dort nebo polít rajčata kečupem.
Ke všemu ještě ani mobilní telefon nevlastním, takže bych byl z takto pojatého zkompetentňovacího procesu vyřazen, což by mi přišlo přeci jen trošku líto. Leda ... leda, že bych si z domova přinesl svůj nový stabil (přítulně mu říkám jablkoň), kterým jsem nahradil zrušenou pevnou linku.
Okomentovat