Děti na základních školách mají problémy s angličtinou, a to jak v gramatice, tak i v konverzaci. Lektoři z jazykových škol to zjistili v rámci projektu Angličtina aktivně, v rámci kterého testovali žáky šestých a sedmých ve třech krajích. Angličtina je přitom považována za základní učivo, stejně jako čeština nebo matematika a učí ji na 95 procent škol. Problém je však v kvalifikaci pedagogů i přílišném ostychu dětí.
Z článku six na ČT24.cz vybíráme:
Slovíčka i gramatiku, tedy teorii, se děti většinou naučí, jenže když mají mluvit, stydí se a zadrhávají. Jen málokterý žák je schopný se plynně domluvit. Testování ukázalo, že psaní zvládne 41 procent dětí a konverzaci jen 29 procent z nich. Ministerstvo ujišťuje, že o letitém problému ví a chce je napravit. "Je tam problém třeba i z hlediska zákona o kvalifikaci pedagogických pracovníků, jeho změna se nyní projednává ve sněmovně," uvedl náměstek ministra školství Ladislav Neměc.
Přečtěte si: České děti neumějí mluvit anglicky, škola nepomůže
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Jeste zajimavejsi je, ze deti/zaci maji problem domluvit se cesky, napsat jasnou odpoved na jasnou otazku nebo i jen ustne vetu "vypustit".
Tezko pak ocekavat, ze v cizim jazyce to bude lepsi. A az se budou ucit jeste druhy cizi jazyk, to bude teprve udivenych "odborniku", badajicich nad tim, proc ze to tem deckam sakra nejde...
PN
Při počtu dvaceti žáků ve skupině má každý šanci za celou hodinu promluvit maximálně dvě minuty. Nedabovat filmy je jedno z řešení.
Anglické děti neumějí česky. Řešení: všechny filmy promítané v Anglii dabovat česky. Alespoň si naši herci přivydělají.
Cizí jazyk se může každý naučit sám, k tomu nepotřebuje školu. Podívejte se např. na hokejisty. Ti, kteří hrají v zahraničí, se bez problémů naučili cizí jazyk, i když je od 5 let mlátí spoluhráči hokejkou do hlavy.
Učím AJ na základní škole přes 20 let, jsem aprobovaná, dělám mezinárodní projekty. Vyvézt 40 dětí do zahraničí během 4 let bylo možné díky projektům EU, ale s nimi už končím kvůli únavě a vyčerpání. Když dáte dětem DÚ, je to špatně, protože je přetěžujete. Slovíčka se neučí, protože toho mají hodně. :) Skupiny se dělí od 24 žáků, takže během hodiny promluví cca jednou, mnozí se nesnaží ani o to. Individuální přístup v počtu 24 dětí s několika integrovanými ve skupině navíc je sci-fi vize. Sisyfos v porovnání s takovou prací měl brnkačku. Od září začínám učit na snížený úvazek, protože tohle je o zdraví.Žáci, kteří jdou na kvalitní střední školy, si známky udrží, což je pro mě měřítkem srovnání. Na učilištích mají ti, kteří u mě propadali, kupodivu jedničky. Po čtvrtstoletí v českém základním školství si připadám jako Alenka v říši divů.
Maxisouhlas s Ivanou! Sama mám praxi 12 let výuky aj na ZŠ a už toho mám dost! Konečně by se měla přestat masírovat veřejnost a objektivně anylyzovat, kdo a co za to může...V současných podmínkách od českého státního školství znalost jazyka nečekej, i kdyby učitel/ka byl Robocop i Superman v jednom. Ono hodit to na učitele je tak snadné! Ale hledat způsob, kde vzít peníze na rozdělení dětí do menších skupin, na knížky, materiály a kopie, jak vysvětlit rodičům, že učitelka nemá místo křídy a tabule norimberský trichtýř a jejich miláčci musí v hodinách dávat pozor a i doma něco dělat...to je kumšt!Kolik dětí má přístup, že učitelka s nějakou prací do jazyka mu může políbit víteco! Učím srdcem i mozkem a s vlastním masochismem končím. Kdo tam ale za stále zhoršujících se podmínek zůstane, toť otázka. Stará škola kantorů, pro které bylo hlavní učit a děti, pomalu a jistě vymírá. A ti co přicházejí se jim často jen smějí. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy nová ředitelka vyhnala polovinu sboru a pomalu a jistě si tam dosazuje lidi "na úrovni".
Ve skupině 20 - 24 žáků moc cizího jazyka nenaučíte. MŠMT chce za málo peněz hodně muziky. Že prý za to mohou nekvalifikovaní učitelé. Nesmysl. Když stát neplatí, nemůže čekat lepší výsledek. Změna zákona o pedagogických zaměstnancích nic neřeší, dokud výuka cizího jazyka nebude podložena přísunem financí.
Finance jsou nutné, ale taky nejsou vše. U nás na základní škole zaměstnali rodilé mluvčí - plat měli, o jakém se nám nezdá a ve skupinách bylo po 8 dětech. Oba v pololetí utekli, prý zbytečná práce, když děti nemají zájem. Těch pár, co ho mělo, k nim chodí soukromě.
Děti se nejsou ochotné učit v žádném předmětu, ale česky to nakonec okecají. V cizím jazyku ne.
Odbornik na skolstvi by ovsem rekl, ze rodili mluvci nedokazali zaky zaujmout...
PN
Okomentovat