Předchozí blog Zase ten Bátora v kostce zdůvodňoval, proč je angažmá tohoto pána na ministerstvu školství krokem směřujícím proti vyřešení jednoho z nejdůležitějších úkolů, před nímž tento úřad v současnosti stojí. Tím úkolem, který vyplývá ze školského zákona i z dalších norem, je zajištění rovného přístupu ke vzdělání pro všechny děti.
Z článku Tomáše Habarta v blog.Aktuálně.cz vybíráme:
Odklon od dočasné proinkluzivní politiky MŠMT jistě není způsoben příchodem Ladislava Bátory na ministerstvo. Jeho působení na významných postech úřadu se ani nemusí nutně odrazit v konkrétních změnách vzdělávacích strategií (ačkoli coby hlavní personalista by jistě dokázal horlivé zastánce inkluze bravurně zchladit). Nicméně je nasnadě, že pro Josefa Dobeše je jeho přítomnost důležitá a že názory nedávného ministrova poradce nebudou oslyšeny. Ačkoli se Ladislav Bátora k tomuto tématu veřejně nevyjádřil, texty autorů kolem jeho Akce D.O.S.T. nedávají příliš šancí „pedagogickým experimentům“, zejména pokud vznikly za vlády „opravdových extrémistů“ Kuchtové a Lišky. Krom toho, inkluze je přece importem z EU, je prosazována aktivisty z NGO a navíc všichni víme, která skupina za tím stojí, že?
Přečtěte si: Bátora je pouhým střípkem z mozaiky celkového směřování MŠMT
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
To je přesně to, co tady říkáme:
p. Pavel Košák a všichni další, kteří přesně vědí, jak na inkluzi, multikulti, přesně znají a propagují práva na rovné vzdělávání menšin (zejména té jedné), ať si p o v i n n ě jdou vydržet 1 pracovní den coby učitelé v romské škole. Stejně jako to učinil p. redaktor Motýl o pár článků níže.
Teprve potom, až to absolvují, jim budu naslouchat. A poslechnu si, co teď říkají právu na vzdělání.
Myslím si, že rovnému přístupu ke vzdělávání v našem státě rozhodně nebrání školy, ale bohužel rodiče. Učitelé dělají, co mohou.
Rodičům (z obou stran) lze (když se chce) vše vysvětlit. Horší je to s naším super-nadřízeným, který spolu s jeho náměstkem (pod taktovkou samozvaného "cara") dělá všechno pro to, aby získal alibi na nerealizaci inkluze. Standardy jsou jen začátek!
"že děti, které z různých důvodů nezvládají nároky běžné školy, by se měly vzdělávat jinde (rozuměj kdekoli, jen ne u nás), uvízla překvapivě hluboko mezi většinou rodičů, pedagogů, úředníků i politiků".
Upřímně - to není žádná sranda, když máte v třídě o počtu 30 žáků 5 naprosto nepřizpůsobivých jedinců různě barvy pleti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Jen by mě zajímalo, proč nám z Anglie ty Romy vrací. Vždyť oni neumějí ani česky, ani anglicky. Nevím, zda tam vůbec chodili do školy. Taky by mě zajímalo, jak početná komunita této minority žije ve Finsku. Je zajímavé, že se v ČR neřeší ve školách problémy s prospěchem a chováním Vietnamců, Mongolů, Ukrajinců, Rusů, černochů,..Někde bude asi chyba.
Zařaďte autistu se středním a vyšším postižením do první třídy o počtu 30. Výsledkem bude, že 29 žáků se nenaučí pořádně číst, psát a počítat. Tady skutečně musí existovat ZŠ speciální, které mají na tyto problémy vysoce vzdělaný personál.
Autistu s vyšším stupněm postižení těžko budete mít v běžné třídě, a když, tak s asistentem. Nepřehánějte. A pokud chcete mít klidné zaměstnání, jděte na poštu.
Nedávno se mě jedna známá ptala, jako učitelky spec. pedagožky, co mají spolu s mnoha dalšími rodiči dělat. Jejich syn chodí do třídy s autistou. Nejdříve byli všichni, jak žáci, tak rodiče vstřícní, ochotni mu pomáhat, brát se za něj. Postupem času, když učitelé ve třídě museli napnout veškeré síly na práci s ním (ve výuce je přítomna také asistentka). Rodiče i žáci si stěžují, že kvalita výuky začíná upadat. Autistický žák výkřiky narušuje výuku, asistentce nadává, je s ním těžké pořízení. Jaké je řešení? Nevím, obraťe se na ředitele školy, na ČŠI, MŠMT, na zastánce bezvýhradné inkluze nebo dejte dítě do jiné školy.....
Instalace pana Bátory je jeden z mála dobrých skutků pana ministra Dobeše.
Bylo třeba, aby už někdo s funkčním mozkem nakopal experty na inkluzi, multikuti, oční kontakty a vzdělávání nevzdělatelných do zadku.
"A pokud chcete mít klidné zaměstnání," - nějak nevím , mám v popisu práce úklid fekálií každou druhou hodinu " za spoluúčasti 29 dalších žáků? Nepřehánějte to s inkluzí ! Tento "absolvent" skutečně na poště pracovat nemůže, bude si bohužel muset hledat jiné zaměstnání.
Tento žák skutečně patří do ZŠ speciální, bohužel je to tak !
Okomentovat