Jako reakci na "víkendové" arogantní jednání vlády Předsednictvo ČMOS PŠ dnes rozhodlo per-rollam o výrazné podpoře stávky vyhlášené Koalicí odborových svazů jako výraz nesouhlasu s vládními reformami, které poškodí většinu občanů České republiky.
Vyzýváme zaměstnance škol a školských zařízení, aby podpořili vyhlášenou stávku tím, že označí svá pracoviště přiloženým letákem a ve čtvrtek 16. 6. 2011 ve 12:00 hodin symbolicky na 5 minut přeruší práci. Je samozřejmé, že pedagogičtí pracovníci neopustí žáky, ale zvolí po tuto dobu vhodné odlišné činnosti (např. zpěv).
Dnes resp. ve čtvrtek máme šanci dát najevo nesouhlas s jednáním vlády, žádám vás, zaměstnance škol a školských zařízení, udělejme maximum proto, abychom tuto šanci nepromarnili.
Markéta Vondráčková, místopředsedkyně
Plakát k označení - ke stažení zde
Dopis ředitelům škol a školských zařízení - ke stažení zde
Výzva Českomoravského odborového svazu pracovníků ve školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
31 komentářů:
V případě, že ve 12 h je v rozvrhu hudební výchova, doporučuji místo zpěvu řešit matematické příklady typu "na jednoho pracujícího připadně za 25 let 2,5x více důchodců než před deseti lety. Kolikrát větší musí být produktivta práce tohoto zaměstnance?"
symbolicky na 5 minut přeruší práci.
Protestně přerušit výuku je pro mne v červnu docela problém. Třeba žáky, které jsem ve stanovenou dobu běžně učíval už do konce roku neuvidím. Vůbec si nedovedu představit jak budou žít bez rekurzivního volání procedur.
Docela rád bych dal třeba nějaké Šebsovo reggae. Jedině kdyby byl čas plovoucí. Stačilo by mi deset minut před dvanáctou a mohl bych se rozeznít na chodbě při dozoru.
Vhodné termíny účinných středoškolských protestů jsme už poněkud prošvihli. Jenže mi přece neopustíme ani naše státní maturanty.
Ó nikolivěk, ctěný anonyme.
Lepší bude věštění z křišťálové koule, protože přesně to tato vláda ignorantů a lemplů dělá. Co se stane za 25 let, nelze ani při nejlepší vůli predikovat, protože jsme vstoupili do obrovsky turbulentní doby.
Stran důchodců - vláda vychází z dosti hloupého předpokladu zvyšujícího se věku dožití. Je to z její strany sprosťárna, protože moc dobře ví, že dnes dožívají generace, které coby děti rostly v čistém prostředí. Generace vystavené blahodárnému vlivu chemikálií typu DDT, PCB ad. budou kapat mnohem dříve. Již dnes je statisticky relevantně doložena zvýšená mortalita mužů od 59 do 69 let na infarkt.
Doporučuji Vám přečíst si tento článek (a klidně i jiné od stejného autora), třeba pak pochopíte, jaký ksindl nám vládne:
http://www.vasevec.cz/clanky/martin-fassmann-pro-vasi-vec-je-tam-zamer
Majoucta.
Kolegové, plně se připojuji k této úžasné a propracované stávce. Myslím, že téma a způsob plně odpovídá těm, kteří tvoří odborové předáky. Navrhuji následující:
Prvním songem bude "Poručíme větru dešti" s tím, že předměty, čemu poroučet, v rámci výchovy ke kreativitě a našim kompetencím upravíme podle potřeb školy individuálně. Dosáhneme tak vícehlasného chorálu, kterým pak můžeme reprezentovat na nejedné soutěži.
Nevadila by také internacionála.
Navrhuji, abychom do čtvrtka sestavili "stávkový zpěvník", to zcela určitě ještě neexistuje. Budeme mít konečně něco originálního a o důkazu, jak jsme zblbli, nebude už nutno vůbec přemýšlet.
Odboráři, tedy školští odboráři:
Kdybyste se raději vyjádřili, co uděláte na podporu například letošních předsedů maturitních komisí, kteří si díky spojenému úsili mšmt a mf musí letos sami podat daňové přiznání.
Tyto "drobné" nepravosti patří odborům. Jestli chcete do politiky, kandidujte ve volbách.
Luďku Blaho,
jsem rád, že hodláte dát naší vládní garnituře najevo, co si o ní myslíte. Také já jsem rozhodnut sáhnout ke krajním, a nebojím se říci, radikalním opatřením. Hodlám si na krk zavěsit USB disk, a do něho zapsat v Poznámkovém bloku nápis těchto slov:
"Symbolicky a nezávazně se také já, XY, připojuji ke stávce. Svou prvavdu nebudeme skrývat." Text pro jistotu zazipuju a pořádně zakóduju. Člověk nikdy neví :-)
"Zazpíváme si ..."
Ono je to jedno, protože ve velkých městech se dostanou do škol jen ti, co bydlí blízko.
Ad důchodová reforma: jedna kolegyně dnes navrhovala, že by se mělo pracovat do prvního úspěšného infarktu nebo mrtvice. A za toho, kdo se nedožije 70 let, by měli potomci doplatit rozdíl.
To by v tom byl čert, abychom se tomu Řecku nevyhnuli.
Pro autora z 13. června 2011 19:54
pak pochopíte, jaký ksindl nám vládne:
http://www.vasevec.cz/clanky/martin-fassmann-pro-vasi-vec-je-tam-zamer
Už funkce autora tohoto článku
(makroekonom ČMKOS, po absolvování studia nastoupil jako odborný referent na Státní plánovací komisi. V polovině roku 1992 odešel na odborovou ústřednu...) dává záruku spolehlivých, nestranných a objektivních informací, že?
Ach jo...
Pardon, nechci to bagatelizovat, ale tak si představuji, jak by asi mohlo vypadat protestní přerušení práce při Informatice.
Hele, děcka na fejsbůku, já na českáškole a! "Teď pozor, děti! Pět minut protestujeme."
"A co máme jako dělat, pane učiteli?"
"No to je právě to, děti, NIC!"
"Takže normálka, pane učiteli. A nemohli bychom se třeba aspoň těch pět minut protestně učit?"
Byl jeden ministr, který v pátek přiletěl vrtulníkem do jednoho malého středomoravského městečka. Autíčka jela z Prahy prázdná. Páníček se napapkal v nejlepší restauraci v tomto městečku. Kuchaře i suroviny si dovezl své. Celý zámek hlídala spousta ozbrojenců. To, aby ho někdo netrefil. Vojáčci co pochodovali, dostali suchý chlebíček s tlačenkou. Nazval bych to " V zámku a podzámčí". Nějak se nám to vše vrací do 19. století. Arogance moci je obrovská. To i soudruzi před rokem 1989 byli ohebnější.
Giganticke myslenky z Paroubkova webu mne utvrdily v tom, ze je treba se postavit teto dementni populisticke akci.
Napriklad bychom mohli na skolach aspon 5 minut ucit.
Nebo je to nepekne gesto? V cervnu a v poledne se bude tezko aktivovat nejaka skupina, aby se dalo ukazat, ze ji na 5 minut uvedeme do pasivity. Proste odborari to maj vymakany!
Právo na stávku jest garantováno ústavou této země. Tečka.
Jest dozajista právem každého mít svůj vlastní názor.
Třeba i takový, že současná vláda je bohem dané šťastné seskupení na slovo vzatých odborníků, kteří týmově a v duchu dělné spolupráce denně v potu tváře pracují na naší budoucnosti, často na úkor vlastní, či osob jim různě blízkých.
A že jenom odborářští vyžírkové a nemakačenkové jim tuto práci hatí a odmítají skvěle propracovanou vizi vládní důchodové reformy.
Jo a ještě ji odmítají zaměstnavatelské svazy.
A většina ekonomů.
A někteří představitelé penzijních fondů.
A nově také představitelé živnostenských sdružení.
Ale představitelé těch budoucích fondů, které budou spravovat řádově desítky miliard s reformou jednoznačně souhlasí a vládu v jejím úsilí podporují.
A na správní režije si opravdu vezmou sotva pár desetin procenta. Nanejvýš jedno (nebo dvě).
Odbory jsou pak v 21. století jasným anachronismem.
Dnes jsou přece všichni zaměstnavatelé slušní a dbají sami o prospěch a blaho svých zaměstnanců.
Sexuálním loudilům z řad nadřízených odzvonilo.
Tak elementární právo, jako je osmihodinová pracovní doba by nikoho ani nenapadlo zpochybnit.
Dnes už jsou zkrátka naprosto vyčpělá slova evangelického faráře Martina Niemöllera, jedné z postav protestantské protihitlerovské opozice:
Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem;
nebyl jsem přece komunista.
Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem;
nebyl jsem přece sociální demokrat.
Když přišli pro odboráře, mlčel jsem;
nebyl jsem přece odborář.
Když přišli pro Židy, mlčel jsem,
protože jsem nebyl Žid.
Když pak přišli pro mne,
nebyl už nikdo, kdo by se mě mohl zastat.
Na škole učí dvě 59 - leté učitelky. Upřímně, melou z posledního. Ještě jsem před asi 10 lety zaregistroval kantora ve věku 62 let. Odvezla ho rychlá přímo ze školy s mozkovou mrtvicí.
Proto i kvůli odchodu do důchodu mých dětí v 70 až 73 letech musím protestovat. Prostě nemůžu jinak.
Byli jsme zahnáni do slepé uličky recyklovatelné hmoty a s tím taky nemohu souhlasit. Ignorant
"Když pak přišli pro mne,
nebyl už nikdo, kdo by se mě mohl zastat."
Slyšel jsem slova podnikatele-živnostníka, že on se postará vždy sám o sebe. Zeptal jsem se ho na léčení nádorových onemocnění. Najednou by mu solidarita nevadila, pač sám by si léčbu nikdy nezaplatil. Dokud je člověk mladý, tak si myslí, že bude žít věčně. Ono se však stačí podívat na nemoci rodičů a prarodičů - genetiku nikdo neošulí. Stále totiž nevěřím, že většina z těch, co si budou platit důchodové pojištění do soukromých fondů se důchodu vůbec nedožije.Ignorant
13. června 2011 22:33
Prosím, Paroubek je kdo ? Já žádného takového politika ve vedoucí funkci neznám !
Zeptal jsem se ho na léčení nádorových onemocnění. Najednou by mu solidarita nevadila, pač sám by si léčbu nikdy nezaplatil.
No a proto bychom si třeba mohli platit levné léky, levné plomby, aby v systému byly peníze na drahé věci, které si zaplatit nemůžeme.
Dnes jsou přece všichni zaměstnavatelé slušní a dbají sami o prospěch a blaho svých zaměstnanců.
Sexuálním loudilům z řad nadřízených odzvonilo.
Tak elementární právo, jako je osmihodinová pracovní doba by nikoho ani nenapadlo zpochybnit.
Tato stávka "bojuje" za nějakou z uvedených věcí?
Tato stávka je politická. Ať jdou odbory jako subjekt do voleb a pak budou jejich požadavky vyjádřené programovým prohlášením zcela legitimní.
"No a proto bychom si třeba mohli platit levné léky, levné plomby, aby v systému byly peníze na drahé věci, které si zaplatit nemůžeme".
Tuto frázi jsem již slyšel před 5 lety z úst jistého ministra zdravotnictví Julinka. Tak se začaly vybírat desátky v lékárnách a u lékařů, které obratem mizely v jejich kapsách. A místo rezavých značek české výroby se najednou vyrojily auta nová od pulmilionu výše. Onkolové si však stýskají, že peněz je málo. Není něco špatně ?
Zeptal jsem se ho na léčení nádorových onemocnění. Najednou by mu solidarita nevadila, pač sám by si léčbu nikdy nezaplatil.
a ještě se chlubil tím, že neodvádí daně jak by měl. Ignorant
"Tato stávka je politická" aha, tak odchod do důchodu v 73 letech je opravdu politika jak prase.
Anonymní 14.6 7:53
Doufám, že nejste učitelem, protože poučovat kolegu o elementárních záležitostech by mi přišlo trapné.
1. Třeba, že by se neměly věty vybírat z kontextu.
Odstaveček, který citujete totiž začíná slovy:
Odbory jsou pak v 21. století jasným anachronismem.
Dnes jsou přece všichni zaměstnavatelé slušní ...
- čili šlo o jisté zamyšlení nad "zbytečností" odborů, o které je v podobných souvislostech často slyšet.
Uznáte, doufám, že v kontextu první věty celý odstavec dává smysl. I když trochu jiný, než mu podsouváte.
2. Ať jdou odbory jako subjekt do voleb ...
Pokud Vám není jasný rozdíl mezi odborovou organizací a politickou stranou, je to smutné. Zkuste požádat některého učitele ZSV o podrobnější vysvětlení.
Já to vezmu jen stručně:
1. Odborové organizace vznikají na pracovištích a sdružují občany podle oblastí průmyslu a bez ohledu na jejich politické smýšlení. Mnoho členů odborů je silně pravicově orientováno.
2. Organizace politických stran vznikají spíše na územním principu a sdružují občany různých profesí i různého socioálně ekonomického postavení. Tedy nejen zaměstnance či důchodce, ale také podnikatele, vedoucí pracovníky či rentiéry, kteří jaksi z logiky členy odborů být nemohou. :-)
3. Každé téma se může stát politickým, pokud se dotýká života veřejnosti, anebo je financováno z veřejných prostředků. (Politika od slova polis).
Pokud neupíráme právo občanským sdružením vyjadřovat se k použití veřejných zdrojů na finacování různých charit a sociálních služeb, nelze dost dobře upřít toto právo ani odborům.
Mýtus o apolitičnosti odborů je podsouvaná fikce.
Rád se nechám poučit, jak je možné zaujmout "apoliticky" postoj k politickým tématům jako je například změna zákoníku práce, výše zdanění práce, způsobu započítávání praxe, výše přesčasů, nebo věk odchodu do důchodu.
Jde sice o témata z oblasti pracovních vztahů, (a do těch snad ještě odbory mohou mluvit, ne?), ale přitom o témata navýsost politická.
Jak se dá apoliticky jednat v tripartitě o politických tématech?
Zcela určitě. Věk odchodu do důchodu se prodlužuje, přičemž lidé nad 45 let neseženou práci bez ohledu na dosažené vzdělání. Absolventi škol také ne. Všimněte si, na jaké profese rekvalifikují úřady práce nezaměstnané. A cikánům můžete pronajmout byty za jakkoliv vysoké nájemné, města a obce jim nájemné dorovnávají z našich daní. Zhruba tak si představuji význam slova absurdní.
VM
Pokud Vám není jasný rozdíl mezi odborovou organizací a politickou stranou, je to smutné.
Rozdíl mezi českými odborovými centrálami a čssd mi opravdu jasný není.
Rozdíl mezi českými odborovými centrálami a čssd mi opravdu jasný není.
Pokud se chcete ze své vůle nechat manipulovat Nečasovou rétorikou o odborech placených ČSSD, těžko Vám ten rozdíl mohu vysvětlit tak, aby jste jej přijal. Akceptovat i protichůdnou myšlenku může totiž jen človek s myslí otevřenou a nikoliv ten, kdo má už předem jasno, neboť tak pravil vůdce a tudíž je to pravda a basta.
ČSSD má po posledních volbách dluhy (stejně jako ODS) a snižuje náklady na vlastní provoz, kde se dá. Představa, že by někde naškrábala prostředky na uplácení odborářů je prostě směšná. Na rozdíl od ODS a TOPky jí Bakala a spol. nepřispěje.
Jinak prostě platí, že odbory jsou odbory a politická strana je politická strana.
Že mohou mít blízké názory a stejnou argumentaci?
Je tomu tak všude ve světě, že levicové strany zdůrazňují prvky jako je solidarita, na kterých stojí i odbory.
Mnozí západní levicoví premiéři začínali v odborech.
Proč by to mělo překvapovat?
A proč tedy potom nepřekvapuje, když podnikatelé a jejich svazy podporují principy pravicové.
Nebo je snad Svaz průmyslu také placen pokladnou ODS?
Pokud se chcete ze své vůle nechat manipulovat Nečasovou rétorikou o odborech placených ČSSD
Sám jste řekl, že není možné vytrhávat větu z kontextu.
Není ani možné citovat, co nebylo napsáno.
Nikde jsem neuvedl, že jsou odbory placeny čssd.
O manipulaci mi vyprávět nemusíte. Žiju v Česku už dost dlouho.
Anonymní 14.6 12:13
Nikde jsem neuvedl, že jsou odbory placeny čssd.
Máte pravdu.
Konkrétně Vy opravdu ne, ale slýchávám podobnou argumentaci dost často, takže jsem tentokrát "reagoval v předstihu".
Uznávám, že to nebylo v kontextu předchozí diskuse zcela korektní.
Mohu ale mít za to, že zbývající část mé argumentace stran ideové blízkosti odborů a levicových stran přijímáte?
No, přiznejme si, že tyto "reformy" se nedělají pro dolních 10 000 000 obyvatel ČR.
Pro poste.restante:
Mohu ale mít za to, že zbývající část mé argumentace stran ideové blízkosti odborů a levicových stran přijímáte?
Ano, to přijímám.
Dovolím si citovat odstavec, který vystihuje, proč jsem napsal, že stávka je politická a že v této chvíli to není stávka za práva zaměstnanců, ale stávka za prosazení politických cílů:
"Chápal bych, že odboráři stávkují a vytvářejí tak tlak na zaměstnavatele, jde-li o jejich mzdy a pracovní podmínky. Jde-li jim o něco jiného, pak mají demonstrovat, a to v zákonném rámci. V těchto dnech jim jde zřetelně o něco jiného, přesto však namísto demostrací ve svém volném čase chtějí stávkovat a blokovat dopravu, tedy poškozovat i zaměstnavatele, kteří mnohdy s vládní politikou taktéž nesouhlasí a omezovat a obtěžovat všechny ostatní.Vždyť jak by se kupříkladu tvářili odboráři na to, že by zaměstnavatelé, nespokojení s vládní politikou, propustili na protest všechny své zaměstnance? Logiku by to mělo stejnou"
http://www.macekvbotach.cz/
Anonymní 14.6 13:10
Promiňte, ale odstavec, který citujete je demagogie.
Stávka je nátlaková akce.
Jak chcete provádět nátlak, který nikoho neomezuje?
Zmínka o propouštění zaměstnanců na protest je pak docela vtipná. Schválně, ať to zaměstnavatelé klidně udělají. Zatleskám jim a budu se dívat, jak pobíhají kolem montážních linek sami.
Dovolil jsem si zformulovat koncept prohlášení vlády, který by Vám mohl vyhovovat.
Předesílám, že teď nereaguji pouze na Vás, ale na celý duch provládní argumentace.
Omlouvám se za délku.
Občané,
máte právo jednou za čas přijít k volbám a svěřit nám svůj hlas. Mezitím do toho nemáte co kecat, protože jste nám dali mandát. My sice splníme jen část toho, co jsme slibovali, ale vždy pro to budeme mít nějaké důvody.
Provedeme hlavně to, co jsme vám předem raději neříkali, protože víme, že by jste nás pak nevolili.
Ale my to udělat musíme, protože je to pro vaše dobro. A vy tomu nerozumíte.
Pokud se Vám to nelíbí, máte možnost nás příště nevolit. Sice Vám to bude houby platné, protože zákony se nedají měnit ze dne na den, ale to je Váš problém. Měli jste se lépe rozmyslet, komu dáte hlas.
Pokud se ukáže, že jsme vám lhali anebo vás podvedli, či plánovitě okrádali, platí totéž.
Hlavně nezapomínejte, že my nemáme odpovědnost hmotnou ani trestní, ale pouze politickou. Tedy vlastně žádnou.
Svůj nesouhlas s tím, co děláme nesmíte vyjádřit stávkou, protože tím by jste poškozovali své chlebodárce - zaměstnavatele a majitele firem.
A jak ti k tomu přijdou?
Kromě toho, mnozí z nich nás sponzorují a když méně vydělají, nebudou mít na sponzorské dary.
Rozhodně pak k protestům nesmíte zneužívat odbory, protože ty jsou tu leda tak od toho, aby vyjednávaly platy a zaměstnanecké výhody.
Vlastně výhody ne, protože ty jsou nesystémové a vždy na úkor někoho jiného. Tak jenom na ty platy.
A do ostatních věcí nemají odbory co kecat, protože to je politika a ony nejsou politická strana. Když chtěli odboráři dělat politiku, měli vstoupit do nějaké strany a nebo si nějakou založit.
Zkrátka po takových tématech jako je zdanění práce, věk odchodu do důchodu nebo délka pracovní doby, po tom odborům nic není.
Když přesto chcete protestovat proti vládní politice, tak můžete dělat demonstrace.
Ale tak, aby tím nebyl nikdo poškozen.
Je nepřijatelné, aby jste si z ostatních lidí dělali rukojmí a omezovali je v jejich právech jenom proto, že máte dojem, že vláda chce omezovat práva vaše.
Nejlepší způsob demontrace je pak tichý a nekonfliktní. Třeba si můžete napsat hesla na papír a tiše s nimi někde stát. Třeba uprostřed Brdských lesů.
No řekněte, není to stejná demagogie jako Váš macekvbotach, nebo prohlášení vlády či prezidenta?
Poste.restante
Ludvík XVI. v době, kdy byla dobývána Bastila prohlásil před ministry, ale to je rebelie. Ministr financí mu sdělil : "můj králi, to není rebelie, to je revoluce". Rok 1789. Francie. Aby se těch 118 kolaborantů nedivilo !
Vláda národní zrady. Bohatým dává, chudým bere. Nechť žije DPH 17,5 %. S MMF na věčné časy a nikdy jinak. Občané, chovejte se zodpovědně nebo s vámi zatočíme, tak nějak po bolševicku.
Okomentovat