Praha, 22. 6. 2011
Současná podoba maturitních zkoušek v ČR je:
- administrativně přebujelá
- organizačně náročná
- paralyzující výuku na SŠ v posledním čtvrtletí školního roku
- neobjektivní (významná část tzv. státní maturity se stejně opravuje na samotných školách)
Kosmetické úpravy stávajícího stavu nepovažujeme za dostatečné.
Jediným objektivním výstupem jsou didaktické testy čeština, matematika, cizí jazyk (centrálně zadávané i hodnocené).
Doporučujeme zahrnout pouze tuto část do zkoušky řízené státem, další (ústní či písemné) neobjektivizované výstupy převést do profilové části zkoušky, tzn. do gesce školy.
Školní část pak nechat zcela v režii samotných škol bez navazující administrativy.
Maturitní vysvědčení vytvářet na školách.
Ušetří se desítky milionů korun a desítky tisíc hodin práce ředitelů a pedagogů škol, které se mohou věnovat zlepšování kvality výuky.
za výbor Asociace Václav Klaus v.r. Vít Průša v.r.
6 komentářů:
Ano, za soucasneho stavu vyznamne klesla moznost "dat" nekteremu zakovi zkousku, coz je handicap, ktery ucitele stve. A to prave ukazuje na to, jak to ve skolach chodilo doted. Ne kvalita, ale ztrata moznosti tak nejak posoudruzsku vyvazovat potrebne vysledky jednotlivych zaku i vlastni skoly, to je to, co vadi ve skutecnosti.
Slečno Carcy, Vy jste úplně pomatená. Četla jste to vůbec? Byla jste někde u maturit, abyste viděla jak to probíhá?
Jejich návrh je cesta správným směrem.
Objektivita bude stejná jako dnes a ušetří se spousta peněz, času, enregie, stromů, nervů, ...
Pavel
cit(http://www.blogger.com/profile/07882573485613652448):"Simona CARCY se na trhu renovací pohybuje více jak 10 let."
Pravděpodobně je nutno renovovat vše. Padni komu padni, takže těmito útoky není vůbec třeba se zabývat.
Naprosto souhlasím. A ještě bych dodala, že pokud student neudělá jednu část komplexní zkoušky (týká se CJL a cizích jazyků), ať opakuje pouze tuto část, nikoliv celou zkoušku.
Anonymní 22.6 22:33
A ještě bych dodala, že pokud student neudělá jednu část komplexní zkoušky (týká se CJL a cizích jazyků), ať opakuje pouze tuto část, nikoliv celou zkoušku.
Promiňte, ale z logiky věci nelze souhlasit.
Pak už by se nejednalo o komplexní zkoušku, ale o několik dílčích zkoušek.
Výhrady Asociace jsou, bohužel, oprávněné.
Obzvláště fakt, že maturity trvající 6 týdnů paralyzují výuku.
Nešťastnou koncepci pak opravdu nezachrání kosmetické změny.
Záměr státní maturity, tedy vytvořit zkoušku, jejíž úroveň je garantována státem, přece automaticky nepředpokládá vybudování administrativního molocha.
Ale to by se zase nedaly tak dobře utrácet peníze...
Garantuje stát taky úspěch podprůměrných škol, o kterých se široko daleko ví, že tam odmaturovali studenti, kteří by si jinde neškrtli|? Pokud ano, chci nahlásit korupční jednání v těchto školách.
Okomentovat