Prezentace CERMAT se shrnutím výsledků maturitní zkoušky 2011, jak bylo prezentováno na včerejší tiskové konferenci ministerstva školství.
Souhrnné výsledky maturitní zkoušky 2011
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Jak je možné, že v testu u němčiny byla šance na propadnutí více než 6x menší než u angličtiny? (10,9% a 1,6%) Jaké je na to vysvětlení? A mohou za to žáci? To není nějaký lokální, ale masový jev, viz grafy rozložení. To nemůže být vina žáků!
Jak je možné, že u testu z matematiky byla šance na propadnutí 5,5x větší než u testu z českého jazyka (14,9% a 2,7%)? Jak byla nastavována celková obtížnost testů? Od oka? Podle nějaké metodiky, jaké přesně? Jak byla dodržena, co vycházelo z pilotáží? Jak je možné, že to cermat neohlásil předem, že očekává mnohem větší neúspěšnost v němčině a v matematice? Nebo to nevěděl? To nebylo známo z generálky?
Podle Pisy jsou výsledky 15 letých v mezináordním srovnání
Čtenářská gramotnost 478
Matematika 493
a to na mezinároně srovnatelné škále nastavené odborníky OECD.
V matematice i četnářské gramotnosti se sice v obojím zhoršujeme, v matematice víc, ale pořád jsme na tom výrazně lépe v matematice než ve čtenářské gramotnosti, která tvořila větší část testu z čj.
Jak je tedy možné, že v matematice propadlo 5,5x víc žáků?
Kdo, jak a proč nastavil úroveň obtížnosti testů takto?
Do neúspěšných jsou započítáni pouze žáci, kteří neúspěšně řešili či konali dílčí zkoušku.
Žáci, kteří se ke zkoušce nedostavili a neomluvili se, popř. jim nebyla omluva uznána, nejsou započítáni.
No proto. Pořád jsem si lámal hlavu, jestli by se započítávali do úrovně základní nebo vyšší.
Nakonec ti, kteří byli neúspěšní v základní úrovni si mohou rvát vlasy a hlavou tlouci o skříň, protože podle zveřejněných výsledků vychází najevo, že ve vyšší úrovni byla úspěšnost nepoměrně vyšší.
"Jak je možné, že to cermat neohlásil předem, že očekává mnohem větší neúspěšnost v němčině a v matematice? Nebo to nevěděl? To nebylo známo z generálky?"
Ale bylo, jen to chce si vzpomenout nebo se podívat na stránky nové maturity, aktualita z 1.11.2010 je nazvána celkem příznačně, ne?
Generálka potvrdila předpoklady – bolestí maturantů může být matematika
Jak je možné, že si toho OŠ nevšimnul? Že by nechtěl?
-nf-
Voni to ty lumpové nenahlásili sciu, jo? To se teda fakt nedělá!
Jak je možné, že v testu u němčiny byla šance na propadnutí více než 6x menší než u angličtiny? (10,9% a 1,6%) Jaké je na to vysvětlení?
Vysvětlení by mne také zajímalo, ale tipnul bych si, že maturitu z NJ si vybírali spíše jen žáci, kteří "si na ni také více věřili".
Angličtina je v současnosti jazyk mnohem masovější a většina žáků se ji učí od základní školy.
I tak jde ale o dost velký rozdíl.
Na zveřejnění metodiky jsem přímo žádostiv.
Jak je možné, že v testu u němčiny byla šance na propadnutí více než 6x menší než u angličtiny? (10,9% a 1,6%) Jaké je na to vysvětlení?
Z výsledků je zřejmé, že šance na propadnutí v testu z němčiny byly naopak 6x větší než v angličtině. Pokud vím, ministr to zdůvodňoval tím, že němčinu si volili často právě žáci SOU, případně SOŠ.
Jana
Nezlobte se na pana Steffla, to stanovisko ministra, ze Scio by na projekt statni maturity nemelo, melo zustat utajene jak cermati testy. A Dobes to vykecal. To prijde lito a tak musi OS kontrovat.... Ja se bavim.
MZ z matematiky docela dobře nastavuje minimum, které by měl maturující středoškolák zvládnout. A pokud to nezvládá, tak je to jasný signál. Tvrdit, že tak vysoké číslo znamená špatně nastavenou úroveň je demagogie. Tady je celá metodika zbytečná.
Musím si trochu rýpnout. Překvapuje mě, že pan Šteffl ze SCIA, které o sobě tvrdí, že má nejlepší informace o stavu českého školství neví (nebo nechce vědět?) následující dvě skutečnosti.
Německý jazyk si jako první (a tedy maturitní) cizí jazyk vybírají děti méně vzdělaných a méně motivovaných rodičů, které nepředpokládají další vzdělávání (studovat VŠ bez AJ je těžko představitelné). Jejich podstatně horší výsledky u maturit jsou očekávatelné.
Podle šetření TIMSS 1995 (kdy to bylo naposledy testováno) je ČR jedinou zemí na světě, kde je úspěšnost žáků v posledním ročníku střední školy při řešení některých matematických úloh nižší než u žáků posledních ročníků základní školy (pokles o 10%, u zbytku světa nejnižší nárůst o 10%). Shodou okolností jde o úlohy, které vyžadují pochopení více než tupé opakování (což je i základní problém maturit).
A matematiku si řada studentů u nás vybírala jako menší zlo, tudíž mezi nimi bylo více těch slabších. Věřím, že i jinde. U řady z nich vyučující zvažovali, zda je vůbec pustit, jedna studentka, co dostala 5 z matematiky na konci 4. ročníku, i požádala o komisionální přezkoušení, které dopadlo stejně.
Okomentovat