Přehled výsledků škol v rámci státní maturity: Top 10 gymnázií v ČR, Top 10 ostatních škol v ČR, Top 3 v jednotlivých krajích.
Skóre uvedené u každého řádku v tabulce je výpočtem celkového výsledku školy, který zohledňuje například úspěšnost a neúspěšnost maturantů, přepočet mezi základní a vyšší úrovní nebo počet žáků závěrečného ročníku, kteří nebyli k maturitě připuštěni.
Výsledky ke stažení ve formátu PDF
Školy s nejlepšími výsledky státní maturity
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
31 komentářů:
Přes všechna předchozí dušování, že žebříčky škol ministerstvo nepodporuje, dnes CERMAT pustil do médií první tabulky "nejúspěšnějším gymnázií", které "excelovaly" ve státní maturitě. http://www.novinky.cz/domaci/237129-ve-statnich-maturitach-bylo-nejuspesnejsi-gymnazium-vaclava-klause-ml.html
To je skutečně neuvěřitelné!
Jednak nevím, čím se to gymnázia chlubí a na co jsou pyšné.
Chybí už jen tabulka nejhorších učilišť, která začnou zřizovatelé zavírat na základě takto "kvalitních" testů a posléze zveřejněných informací.
To jsou informace skutečně k "nezaplacení".
Hlavně, že na státní maturity padlo v předchozích letech 480 milionů korun.
Pre Boha, čeho se v tomhle českém bordelu ještě nedožiju?
Od počátku koncepce dvou úrovní mne zajímá vztah mezi nimi.
Jaký je tedy, prosím, ten přepočet?
Jsem zdrcena, to mají být objektivní výsledky?Skutečnost předčila mé nejhorší očekávání.
ŘEDITELÉ TĚCHTO ŠKOL DALI SE ZVEŘEJNĚNÍM VÝSLEDKŮ MATURITNÍ ZKOUŠKY EXPLICITNÍ SOUHLAS! To je jako co ????????????????????????????
Písemky se hodnotily přímo na školách a těmi kantory, kteří studenty učili. Neobjektivita je tak jednoznačně v pr..li.
Zveřejnění těchto nesmyslných tabulek naplňuje trestný čin poškozování dobrého jména škol!!!!!!!!!!!!
Tentokrát jediné slovo komentáře:
NECHUTNÉ.
Pippa Middleton se poslední dobou stále více stýská s korunním princem Klausem, synem to českého presidenta na věčné časy. A ted když vyhrál tu soutěž o to prvenství vnějaké prstižní, všemi sledované soutěži S.ado M.aso či tak nějak, jeho naděje že krásnou Pippu získá do své náruče se zmnohonásobila. Informaci dnes otiskly všechny ynámé i neznámé internetové portály na titulních stranách. Bůh jim žehnej.
To 17:04
To jste dopadli tak špatně? :)
Trochu divné je, že máme vpředu tolik soukromých škol. A vidím nejmín dvě se špatnou pověstí. Že byse opisovalo?
Kdy vznikne spontánní žebříček bez ohledu na přání MŠMT nezveřejňovat jej? Své pořadí školy znají!!!
Ale ale, pohled do zrcadla je nejak neprijemny. Budeme tedy zrcadla zakryvat nebo pujdete na plastiku, mili odpurci SM ?
Uvítal bych velmi, kdyby se žebříčky zvěřejnilÿ bezprostředně a kompletní. Ať už máme jakékoli výhrady k objektivitě. Třeba kdo má jaké štěstí na kvalitu přijatých žáků nebo kdo má jaké podmínky. Dřív nebo později se to stejně všechno provalí. Ředitelé úspěšných škol se pochlubí a kdo se chlubit nebude, nejspíš nebude mít čím.
A ani toho bych se nebál. Nemyslím si, že pořadí na žebříčku maturit by mělo být supervýznamným nebo dokonce jediným kritériem rozhodování pro výběr střední školy.
Se zájmem jsem si ale přečetl že v jihočeském kraji je na tom velmi dobře Písecká zdravotní škola a že jako druhé se umístilo Milevské gymnázium. Bývaly doby, kdy žáci, kterým se moc nedařilo na tom našem ústavu, radši dojížděli do Milevska. Jó, časy se mění. Jestli se nebudeš učit, budeš jezdit do Písku, lajdáku.
Takže blashopřeji.
Zveřejněné výsledky jsou opravdovým překvapením.
To, že gymnázia budou na špici všech podobných žebříčků opravdu nikdo nečekal.
Obzvláště, když si většina studentů zvolila nižší úroveň, na kterou dozajista nebyli připraveni.
Bude se mi lépe žít s vědomím, že ve velkých městech se nejlepší žáci koncentrují v elitních školách, zatímco v malých okresech berou pomalu každého, kdo se umí podepsat. To jsem fakt netušil.
Je opravdu obdivuhodné úsilí, které stálo za zjištěním, že nejhorší výsledky mají studenti nastavbového a distančního studia. Mohli se zeptat našeho školníka a ušetřit si plánované dva měsíce vyhodnocování.
Úspěch PORGu pak musel překvapit opravdu každého.
Kdo by čekal, že ve fotbale třeba Real Madrid bude mít lepší výsledky, nežli TJ Jiskra Horní Dolní?
Opravdu by mne zajímala metodika přepočtu úspěšnosti v základní úrovni na úroveň vyšší.
Kolik procent hodnoty vyšší úrovně je úroveň základní? - 75%, 50% 25%?
Hlavně ale pořád nechápu implikaci, že dobré výsledky studentů znamenají automaticky kvalitu školy.
Mluvíme snad o úspěšnosti studentů a nikoliv o úspěšnosti škol, ne?
Zvykl jsem si už na absenci základní logiky u novinářů, ale že podobnou blbost dokáže prezentovat šéf resortu, to je neodpustitelné.
Je snad horší učiliště, které posbírá čtyřkaře a repetenty ze základních škol a připraví je k maturitě s úspěšností 50%, nežli gymnázium, které si vybere jedničkáře a má úspěšnost 95%?
Teď si jen počkám, až dojde k "úniku" kompletních dat.
Ten, kdo zadal samotné sestavení podobného žebříčku by měl být odvolán z funkce a ten, kdo ho, byť jen částečně, zveřejnil, by se měl hluboce stydět.
Jednak nevím, čím se to gymnázia chlubí a na co jsou pyšné.
Myslím, že PORG se - a zcela oprávněně - chlubí něčím jiným.
http://www.porg.cz/liben/index.html
To Simona Carcy:
"Ale ale, pohled do zrcadla je nejak neprijemny. Budeme tedy zrcadla zakryvat nebo pujdete na plastiku, mili odpurci SM ?"
Simono, toužebně Vás prosím, prozraďte už konečně svou identitu. Kde bydlíte? Na Jeruzalémské, nebo na Karmelistké? Kolik plastik máte Vy? Soudil bych tak na dvě až tři: jste určitě pamětnice starých dobrých pořádků. Rád za Vámi do Pragy Caput Regni přijedu, po Starých zámeckých schodech s Vámi vystoupám, pokud vám to by-pass dovolí. Rád Vám přitakám: "Představte si park, řekněme na Karláku, a na každým stromě jeden voják bez disciplíny! Z toho jsem měl dycky největší strach."
Pořádek musí bejt. Prosím, pokuď naše schůzka nevyjde, pište na Českpou školu co nejčastěji. Budu tak míti možnost být s Vámi v kontaktu.
Váš obdivovatel. Simona Carcy for ever!!!
Kdysi dávno - ještě za vlády malého Zemana, kdy byly státní maturity v prenatálním období - jsem byl na školení s několika pohlaváry ministerstva na školení ke státním maturitám v holandském centru CITO, kde nás holandští experti varovali před jednotnými maturitami a doporučovali, aby jednotlivé typy škol (gymnázia - SOŠ a SPŠ - SOU) měli jiné typy maturitních zkoušek, protože jejich startovací podmínky jsou diametrálně odlišné. V Holandsku na toto téma koloval i kreslený vtip.
Na startu běžeckého závodu stojí skupina zvířat - pyšná antilopa, sebevědomý zajíc, otrávěný slon, ale i vyděšená želva. A u startu stojí holandský ministr školství se startovací pistolí.
Přesně takhle to dopadlo po patnácti letech u nás.
Ověřili jsme si - za 480 milionů korun - , že první doběhne do cíle pyšná antilopa, za ní sebevědomý zajíc, po něm otrávený slon a poslední bude vyděšená želva.
Blahopřejeme! Je to výsledek k nezaplacení. Podle toho výsledného pořadí pak budou některé školy odměněny a druhé sťaty na popravišti za asistence vykulených inspektorů ČŠI.
Zajímavá bajka, ale o něčem úplně jiném.
Příroda je chytrá. Nikdy by želva nesoupeřila v rychlosti s antilopou.
Ale zato maturant s maturantem - to už je jiná písnička. Jen ať je poměří, jinak se bude stále jeden vytahovat na druhého. Copak nic jiného jako ukazatel kvality, než maturitu, nemáme?!
„Příroda je chytrá. Nikdy by želva nesoupeřila v rychlosti s antilopou.“
Já se z toho picnu! Tenhle příspěvek snad přišel z Ugandy.
Ježíšmarjá, pane kolego, tak ještě jednou. Asi chodíte na chrtí závody a máte rád víc zvířat jednoho druhu pohromadě, ale tahle karikatura byla o snahách zavést jednotnou maturitu v Holandsku. Každé to zvíře reprezentovalo určitý druh střední školy. Antilopa-gymnázia, zajíc-střední průmyslové školy, slon-střední odborné školy a ta želva, kurňa, reprezentovala učiliště.
Chápete to, při vašem vzdělání?
Bajka je naprosto na místě.
I pomalá želva ve vodě antilopu předhoní.
Slon zase poněkud více unese.
Postavte třeba gymnazistu či budoucí zdravotní sestru k soustruhu a pak sestavte "žebříček kvality škol" podle výsledků.
To 9:07
Ten váš gymnazista i zdravotnice si vybrali studijní obor zakončený maturitou. Věděli, do čeho jdou. Jejich maturitní zkouška musí mít srovnatelnou hodnotu, jinak by se nemohla nazývat maturitní závěrečnou zkouškou.
Kolik je v ČR studijních oborů zakončených maturitou? Několik set? Takže u nás funguje několik set maturit, každá s jinou úrovní? Kdo se v tom pak ale má vyznat?
Poste restante, voni jsou pěknej provokatér. Celou školní docházku jste rušil při fyzice a teď ještě tohle!
K dnešnímu dni už 1075 kantorů nestojí v řadě za paneme ministrem.
Nějak nám to houstne.
"I pomalá želva ve vodě antilopu předhoní."
Zááááásadně nesouhlasím! Viděli jste někdy plavat antilopu v řece? Já nemyslím v Africe, tam se se svým platem nikdy nepodíváte, ale v televizi. Ta rozhodně želvu ve vodě předhoní.
Navrhuji založit při České škole malý zoologický kroužek, ve kterém by se výše zmíněné hypotézy ověřovali. Za předsedu kroužku navrhuji kolegu POSTE RESTANTE, páč "mu to vždycky dojde".
už 1075 kantorů nestojí v řadě za paneme ministrem
Všichni v řadě nestojící kantoři, kteří se na maturitních zkouškách nějakým honorovaným způsobem podíleli, by se měli jakékoli odměny vzdát ve prospěch ministra a jeho spolopracovníků za to, že jim pan mistr bezodkladnou realizací státních maturit konečně otevřel oči.
Jsem zvědav, kolik se u nás ve škole vyrojí zarputilých mnohokráte proškolených a po zásluze odměněných odpůrců.
Mno, těší mne zájem kolegů o přírodopisný kroužek, ale řekl bych, že bude dost záležet na tom, o který druh želvy se bude jednat a také o vzdálenost, kterou budou muset spolu s antilopou překonat.
Mořské želvy jsou velcí vytrvalci...
:-)
Ale pokud chcete, pak nemusíme srovnávat antilopu s želvou v plavání, ale třeba se slonem ve vzpírání a přenášení břemen.
:-)
Základní sdělení je toto:
1. Není chybou nastavit všem maturitním oborům jednotnou laťku, kterou musí každý maturant překonat.
To je naopak velmi potřebné, žádoucí a už to tu mělo dávno být.
Chybou je na základě výsledků SM porovnávat absolventy a různé typy škol.
Srovnávat se má pouze srovnatelné.
Napadlo by snad někoho na základě výsledků skoku do výšky sestavovat žebříčky nejlepších sportovců?
Porovnávat atlety s boxery, s fotbalisty nebo s kanoisty?
2. Můžeme srovnávat znalosti maturantů v předmětech jako je český jazyk či matematika u absolventů gymnázií a učilišť, ale k čemu nám to bude?
Co nového se tím dozvíme, kromě faktu, že gymnázia opouštějí lepší češtináři, nežli učiliště?
Stejně tak bychom mohli zveřejnit žebříček časů na stovce u všech prvoligových hráčů hokeje, včetně brankářů, ale k čemu nám to bude, když hokej je o něčem jiném a spíš se při něm bruslí?
3. Sestavovat podle úspěchů maturantů "žebříčky škol" je nesmysl.
Nevím sice přesně, jak se měří "kvalita školy", ale procento úspěšných maturantů může být leda jedním z kritérií.
4. Přijímat na základě takových výsledků zásadní rozhodnutí ve vztahu k "optimalizaci" škol by byl zločin. Přesto odevšad slyším jak si ten či onen na ty "nejhorší školy posvítí a došlápne".
5. Celý tento humbuk je ze strany MŠMT a CERMAT naprosto neprofesionální a dalším příznakem totální ztráty soudnosti.
Anebo zcela účelovou kouřovou clonou, která má odvést pozornost od "kvality" samotných testů.
Domnívám se, že nejlepším řešením by bylo zveřejnění výsledků škol podle úspěšnosti v rámci daného studijního programu a maturitního předmětu. Takové výsledky by se pak daly využít i pro onu optimalizaci. Nevidím jediný důvod udržovat v chodu školu, která má v daném oboru 40% a více propadlíků, než dalších N škol se stejným oborem ve stejném regionu. A pak jednat stylem padni komu padni, gymnázia nevyjímaje. Všimli jste si, že i v těch redukovaných výsledcích jsou některé SOŠ na tom srovnatelně s průměrnými gymnázii? Dal jsem si trošku práci, gymnázií je cca 300, ale nejlepší SOŠ jsou v žebříčku už od 196 místa.
Charlie, dal jste si práci zcela zbytečnou. Vyvozovat nějaké závěry z výsledků letošních maturit může jen naprostý naiva.
Chápete, že ty výsledky jsou díky písemné a ústní části naprosto nesrovnatelné, a to i mezi školami stejného typu?
Jediné jakž takž objektivní jsou didaktické testy.
Doufám, že jestli ministerstvo zveřejní výsledky (resp. žebříčky), bude možné vidět zvlášť i úspěšnost v jednotlivých částech (ústní, písemka, didaktický test). Tam se ukáže, jak v té které škole korelují známky z ústních zkoušek s písemkami a s objektivnějšími didaktickými testy. Tedy jak objektivně kantoři své žáčky známkovali.
I když chytřejší a ohroženější školy si určitě dokázaly ošéfovat i tohle.
Spoléhat se na objektivnost didaktického testu je nesmysl. Taky jsem spoléhal na to, že se mizerná úroveň maturantů musí v centrálním testu projevit.A hle. Pochybný úspěch jedné soukromé školy v Žatci je důkazem toho, že lepší je ten, kdo umí líp švindlovat.
Krajští hejtmani důrazně žádají ministra o poskytnutí kompletních výsledků maturit. Tak se možná dočkáme.
Pro Anonymního z 19:48:
Pokud je Váš příspěvek reakcí na mě Anonymního z 19:19, tak nejsme v rozporu. Říkám, že didaktické testy jsou objektivní jakž takž.
To, co tady rozpoutal Dobeš povede jedině k tomu, že teď už budou žáci maturitu opravdu dostávat zadarmo. Žebříčky donutí řadu škol své výsledky nejrůznějšími cestami (rozhodně ne zlepšováním své kvality - to je moc dlouhodobé a do té doby by byly zrušeny) vylepšovat. Tj. žáci získají zdarma body, které si vůbec nezaslouží. Už nebudou muset ani uplácet.
Větší objektivnost testů vidím v tom, že "vylepšovat" jejich výsledky vyžaduje podstatně větší drzost a je to o hodně riskantnější než "vylepšovat" výsledky ústní zkoušky nebo písemné práce.
U ústní a písemné zkoušky stačí, když ředitel školy řekne svám učitelům "musíme být první!"
Cituji:
"Samozřejmě, že je to úspěch, protože státní maturita je sledovaná. Už před rokem jsem proto vydal pokyn, abychom byli první a bylo trošku radosti. Ale na druhou stranu jsme vždy ve všech srovnáních bývali hodně na čele," dodal Klaus.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/nejlepsich-vysledku-ve-statnich-maturitach-dosahlo-klausovo-gymnazium-1aw-/domaci.aspx?c=A110623_123746_domaci_hv
Jestli to svým učitelům většina ředitelů letos neřekla, příští rok už jich tolik naivních určitě nebude.
příští rok už jich tolik naivních určitě nebude
Vše, co centrálního jest, samo sebe zahubí.
I spuštění maturit patří do přípravné fáze toho, co teprve nastává a teprve teď to začne být zajímavé. Systém je nestabilní a začíná se nám vesele rozkmitávat.
Nezveřejnění i zveřejnění výsledků sebou přináší nemalé potíže a ministerstvo nakonec podlehne tlaku a vše se provalí. Ředitelé škol propadnou panice. Učiní opatření a školy začnou produkovat anglicky mluvící a česky s pochopením čtoucí matematiky.
Přírodní vědy a odbornosti budou zkomírat. A tak se státně maturitní záběr rozšíří. Aby maturity skončili v červnu, začnou už únoru. Školy přepracují svoje švp a po krátkém úvodním eticko finančně enviromentálním kurzu v prvním pololetí prvního ročníku budou po zbytek studia pilovat zaškrtávání maturitních testů z minulých let. Elitní gymnázia ještě někam vtěsnají hudebně výtvarně tělocvičný týden.
Okomentovat