Talentovaných dětí je dost, ale neumíme je podchytit, konkurence je jinde. Nastupující generace Y vyžaduje úplně jiný přístup učitelů.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:
To si alespoň myslí špičkoví manažeři, kteří se zúčastnili konference o podpoře talentů v ČR. Ne nadarmo ji pořádalo fórum Byznys pro společnost. V debatě totiž mnohokrát padlo, že odpovědné firmy vyhledávají budoucí talenty, spolupracují se školami a mají zájem na tom, aby nadaní mladí lidé neprchali jinam. „Digitální věk setřel národní hranice a nikdo z personalistů zahraniční firmy se sídlem v Praze nezaměstná člověka jen proto, že je absolventem Karlovy univerzity. Rozhodují znalosti, schopnost komunikace, práce v týmu a ochota vzdělávat se po celý život,“ uvedla Monika Ladmanová z IBM ČR. Jenže právě tyto dovednosti školy prakticky nezohledňují.
Přečtěte si: Svět prchá vpřed, české školy nestíhají
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Jsem zmaten! S tím, co v článku říká pan Münich beze zbytku souhlasím. Myslím, že je to v dokonalém souladu s tím, co říkám již mnoho let. Nepochopil jsem ale, proč to pan Münich neřekl na Kulatém stole ve čtvrtek, kde se zabýval pouze zdůvodněním minimálních rozdílů mezi výukovým potenciálem bakalářů a magistrů. Mám sice vážné pochybnosti o tom, zda jsou naši magistři dobře připraveni na praxi, ale rozhodně nesouhlasím s tím, aby byla tato kvalifikační podmínka zrušena. Opatření by se měla obrátit jiným směrem!
Naprosto zbytečný článek, povrchní, lacině efektní, bez hlubšího vhledu, kecy o generaci Y atd. Samozřejmě nepřímo vyznívá tak, že za vše může učitel. Jedna z nejhloupějších pasáží: "Za mým tatínkem chodili studenti domů a on jim předával své vědomosti s takovou grácií, že na něj vzpomínají dodnes. Pochopitelně to dělal zdarma, jen pro tu touhu něco je naučit,“ říká Krbcová. A dodává, že v tomto směru je stav českého školství tristní." Podotýkám jde o personalistku ČEZ. - Je hloupá ona dáma, nebo novinářka Perknerová? Nevím, Nevím, co je tristní - učitelé nechtějí doučovat zdarma? Hajzlové intelektuálští! Nahnal bych je do Michellinky tahat pneumatiky!!! Nebo je tristní to, že nepředávají vědomosti s grácií? Mohu-li mluvit za sebe, pak tristis es anima mea usque at mortem z toho, že o školství mluví a píše každý, kdo má s prominutím do prdýlky ďourku. A z toho, že se čeští blbci odmítají poučit z chyb spáchaných v zahraničí, z nichž jedna z největších tkví v propojení vysokých škol a podnikatelské sféry. Universita v Glasgow a rušení nevýdělečných oborů, potažmo i britské vysoké školství, v němž se zvedá školné na maximum (trojnásobek dosavadního stropu) bez adekvátního zvýšení kvality, jsou typickou ukázkou svrabu, který z dané mesalinace pramení. Jakmile se svobodné akademické bádání dostává pod kuratelu mnohdy velmi omezených manažerů, ekonomů a podobné verbeže, jíž vděčíme za blížící se druhou vlnu krize, nevěstí to ani pro svobodu obecně nic dobrého.
Nemohu se zbavit pocitu, že za radostného hýkání věrověstů quasipokroku pracujeme čím dál intenzivněji na zbarbarštění civilizace a příchodu novodobého otrokářského systému.
Ale no tak, buďte klidní. Vždyť přece už máme státní maturity!
Především je však pravda, že práce s talentovanými dětmi na našich ZŠ i SŠ je minimální. Péči o rozvoj jejich talentu se na našich školách téměř nevěnujeme. Zato vrážíme peníze do dětí s podprůměrným intelektem, u kterých však dosahujeme pouze toho, že se naučí slabikovaně číst, ale do funkční čtenářské gramotnosti to má daleko. Velké množství dyslektiků na našich školách v poslední době je nesmyslné. Většinou se jedná o děti s podprůměrným intelektem, které mají problémy i v matematice. Je to pouze o tlaku rodičů na PPP, protože při přiznání dyslexie má dítě všemožné úlevy v hodnocení.
Okomentovat