Uznávat učitelům základních škol vysokoškolské studium nezávisle na jejich aprobaci chce poslanecký návrh, který projedná dolní parlamentní komora na své červnové schůzi. Novela by umožnila větší prostupnost učitelů mezi jednotlivými stupni školství.
Ze zprávy Martiny Týblové a Petry Hrubé v MEDIAFAX.CZ vybíráme:
"Náš návrh má zcela zjednodušeně umožnit učitelům prostupovat mezi jednotlivými stupni základního školství s tím, aby se jim uznávalo studium na vysoké škole," řekla Mediafaxu jedna z předkladatelek, poslankyně Vlasta Bohdalová (ČSSD).
Přečtěte si: Poslanci chtějí zvýšit prostupnost učitelů mezi stupni základních a mateřských škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Uznávala bych prostupnost jenom směrem dolů. Je zcela logické, že učitel přírodopisu nebo fyziky pro 2. stupeň odučí přírodovědu na 1. stupni po odborné stránce kvalifikovaněji než učitel 1. stupně. Dokáže si však někdo představit prvostupňového kantora jako učitele fyziky na 2. stupni nebo matematiky v 9. třídě?
Ale bude učitel fyziky umět učit češtinu na prvním stupni? Neříkám, že neumí češtinu, ale není připraven ji učit. A tak bychom mohli pokračovat. Učitelé na prvním stupni jsou připraveni učit od všeho něco a my na vyšších stupních jim držíme palce, aby to dělali co nejlépe. Ale nahradit je? Aspoň za sebe říkám, že bych si to netroufl.
Každý stupeň má svá specifika. Učím na II. stupni ZŠ a na průmyslovce a v žádném případě bych si netroufl učit v takové první třídě 30 dítek. Naopak jsem zjistil, že ani prvostupňaři vesměs nezvládli vyučovat odborné předměty - M,F, CH,...Zvládli HV, VV,... Ponechal bych to, jak to je.Špatný pokus člověka, který školství nerozumí. Ignorant
Otázkou je, proč vlastně někdo potřebuje větší prostupnost učitelů mezi jednotlivými stupni školství?
(Inteligentní profesionál sice kvalitně zvládne téměř všechno, jenže takových je mezi učiteli pomálu, pokud vůbec jsou, ale hlavně - absolventů peďáku je jak šedých myší a v důsledku demografického propadu na středních školách začali již dnes prudce tvořit fronty na úřadech práce - a to demografický propad ve středních školách teprve začal!)
Aha, takže odkud možná ten žhavý vítr fouká: to vše se děje proto, aby propuštění učitelé SŠ mohli se vší slávou volně přecházet na ZŠ...
Petr S.
Pokud poslanci odhlasují vyšší prostupnost učitelů mezi stupni základních a mateřských škol, pak bude vyšší prostupnost učitelů mezi stupni základních a mateřských škol.
Co k tomu víc dodat.
Snad jen, že vždycky než začnou poslanci vymýšlet pitomostě, měli by se podívat, jestli jim tam nezahnívají nějaké legislativní nedodělky, které státní pokladnu případně zatíži pár miliardičkami v prohraných arbitrážích.
"Inteligentní profesionál sice kvalitně zvládne téměř všechno, jenže takových je mezi učiteli pomálu"
- inteligentní profesionál nezvládne 30 žáků první třídy, z toho 5-6 integrovaných. Na to musí být talent a nadání od Boha a především dlouhá praxe. To u profesionála není primárně zajištěno. Víte Petr.S oni i profesionálům padají mosty na železniční tratě. Tedy obecně - blbci jsou ve všech oblastech, nejen ve školství. Ignorant
"Aha, takže odkud možná ten žhavý vítr fouká: to vše se děje proto, aby propuštění učitelé SŠ mohli se vší slávou volně přecházet na ZŠ..."
To snad neni problem ani dnes...
PN
Inteligentních profesionálů je vůbec jako šafránu...
Učil jsem dospělé i na druhém stupni základní školy.
Souhlasím, že jde opět o jeden praštěný nápad z dílny lidí mimo realitu.
Nemám nic proti tomu, když si učitel z některého stupně doplní studiem aprobaci na stupeň jiný, ale každá oblast vzdělávání má svá specifika a učitelů s talentem od pánaboha, kteří zvládnou mateřskou školu i vysokoškoláky připadne tak jeden z tisíce, možná.
učitelů s talentem od pánaboha
Hele, učit můžu kohokoli cokoli. Když mi pro ztrátu soudnosti brali z úvazku informatiku, tak prý co tedy budu učit. Co mi dáte, povídám. Tak že chemii. Klidně. A co angličtinu? Sem s ní. Koho zajímá, že anglicky umím akorát cola a Jágr, což je u učitele informatiky poněkud nevšední.
Klidně můžu zaspívat jakoukoli písníčku, i do sportů rozličných se pustím. Když otvírali lezecké centrum, hned jsem se ptal, která stěna má největší obtížnost. Támhle je osmička. Bez potíží jsem se na první dva úchyty zavěsil i bez kyslíkového přístroje a to mám závratě, když si stoupnu na židli.
Mohu vést soudní spory, operovat lidi, vést politická jednání, řídit zeměkouli, rodit děti. Pokud mi to parlament schválí, proč ne?
Pane Blaha - jen do češtiny se moc nepouštějte - viz zaspívat.
Když může prvostupňový kantor dělat ředitele na škole, která má oba stupně, tak je snad prostupnost zajištěna již teď. I když pochybuji, že takový člověk je dostatečně erudovaný na to, aby po pedasgogické stránce byl schopen 2. stupeň uřídit. Na mnoha školách v okolí, kde takový lidé ředitelují, se to bohužel projevuje negativně.
Návrh je naprosto v pořádku. Učitel prvního stupně v mateřské školce není kvalifikovaný, to může opravdu respektovat jen ignorant. Učitel druhého stupně může učit na prvním stupni a od toho je ředitel, aby prolínání mělo svůj smysl. Gymnázia požerou žáky I.stupně a učitelé II.stupně většinou dobírají část úvazku na stupni prvním, i v takovém případě nemají kvalifikaci. Návrh je smysluplný a jedině možný.
do češtiny se moc nepouštějte - viz zaspívat
A proč ne? jako. I přes svoji nespornou jazykovou tupost můžu psát prakticky o čemkoli. A taky že píšu.
Nakonec doporučuji podívat se někdy na schůzi sněmovny. To je, panečku, prostupnost.
Na pedagoggických fakultách se zřídí jeden obor Učitelství, bakalář stačí, a zaučitelovat si může kdekdo. Proč bych třeba já nemohl pracovat s předškoláky. Umývat zadky dětičkám jsem ještě nezapomněl. A někteří dárečkové by si mne zasloužili jako sůl.
Až se konečně vyřeší, jak sloučit střední školy se základními, prostupnost se hodí. Zš sebou do svazku přivedou mš a sš zase voš, které už budou produkovat bakaláře. Časem bude učitel prostupný od jeslí až po doktorantská studia a moje čeština se stane předobrazem kvality vzdělanosti národa.
Vypadá to, že základní poslanecké vlastnosti jsou prudce nakažlivé (tj. lhát, krást a hlasovat pro či dokonce navrhovat nesmyslné zákony, které slouží bůhvíkomu a bůhvíčemu, jen ne prospěchu většiny občanů).
Nemýlím-li se, paní Bohdalová je původem z oboru a problematice školství se při svém poslancování speciálně věnuje...
Okomentovat