Od pondělí 30. května až do úterý 7. června probíhají na středních školách písemné části státních maturit. Školní maturitní zkoušky před komisí si maturanti již odbyli a rovněž tak ústní část státních maturit z českého jazyka a literatury a z cizího jazyka, pokud si jej studenti vybrali místo matematiky (pro ni je stanoven pouze didaktický test). Po dobu sedmi dnů se teď střední školy řídí přesným harmonogramem, aby všichni maturanti, kteří se přihlásili ke stejnému typu zkoušky, usedli po celé republice ve stejný čas do lavic v „registrovaných zkušebních učebnách“.
Z článku Jana-Michala Mlezivy na jeho blogu na blog.aktuálně.cz vybíráme:
Když se zamyslím nad organizací státních maturit, jichž jsme se s velkou pompou dočkali, napadá mě jedna pochybnost za druhou. Některé jsem již přímo či nepřímo nastínil. Celá záležitost zdokonalení maturit by se byla bývala dala ošetřit stanovením podrobnějších pravidel a jednotnějších kritérií v rámci dřívější právní úpravy, čímž by se nejen ušetřily finanční prostředky, ale především by se nezatěžovaly školy, z nichž naprostá většina usiluje zcela samozřejmě o udržení nejvyšší možné kvality studia, a maturantům by se zbytečně nekomplikoval závěrečný rok studia. Nevěřím, že školy s podivnými praktikami uvíznou v síti Cermatu. Navíc snahy o navrácení někdejšího renomé maturitám po dvaceti letech postrádají v tuto dobu význam. Pokud bylo ve školství nezbytné něco změnit, tak ukončování studia středoškoláků k palčivým místům nepatří. Někdo si ale díky státním maturitám zajisté přijde na své – mimo jiné také byrokratičtí fajnšmekři, jak dokládá další video.
Přečtěte si: Pochybnosti o státních maturitách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Pochybnosti vůči společné části MZ je nutné mít (a říkat je nahlas a chyby odstraňovat). Tak jako, koneckonců, ke všemu, co nám stát za naše peníze servíruje.
Jedna věc je nicméně jistá - se státní maturitou na věčné časy (a nikdy jinak)!
Petr S.
Máte pravdu, státní maturitu naservírovala socialistka Buzková. Byla však podána v tak nedomrlém stavu, že by za to měl být někdo přinejmenším poplácán po hyždích. Očekávání byla taková, že státní maturita půjde ruku v ruce s postupem ŠVP a u studentů budou postupně formovány potřebné kompetence pro řešení. To se nestalo, protože "revolucionář" Dobeš pokazil vše, co se pokazit dá. V zájmu politických bodů vše uspěchal. Jsem opravdu zvědavý, co bude považovat za úspěch státních maturit. Mám obavy, že to bude vše. Opravdu bude třeba tohoto pána odstranit, pač škodí a je nekompetentní. Ignorant
Dobeše se v žádném případě nezastávám, ale po letech příprav, které prováděly právě socialistické vlády, obvinit Dobeše z uspěchanosti mi nepřipadá v pořádku.
Nemá to formu, když reformujeme, tak musíme říci podle čeho. Jednoduše vyučující v ČJ moc šancí neměli. Otázky byly z ČJ fakticky v didaktickém testu pouze tři. Reforma již prošla ZŠ a nyní se začíná na SŠ. Tady vidím rovinu ŠVP=kompetence= státní didaktický test. Toto nebylo dodrženo.
Reforma již prošla ZŠ a nyní se začíná na SŠ.
Kdyžpak! Druhé ročníky už máme zkompetentněné šmahem.
Okomentovat