Je červnové odpoledne, slunce pálí, jak se dočítám, nejvíce v tomto období za posledních osm let. Sedím pod slunečníkem v restauraci, kde jsem se cestou z práce zastavil na něco k pití, a u stolu za mými zády je živo. Skupina pražských gymnazistů si užívá volna po zkoušce dospělosti. V jejich věku se nemluví potichu, a tak jsem chtě nechtě uprostřed rozhovoru.
Z článku Lea Pavláta na webu Rádia Česko vybíráme:
„Tohle mě fakt neničí,“ slyším další hlas. „Co mě ale štve, že tahle maturita, tahle zkouška, vlastně nic neměří a ničemu nepomůže. Dobrý, máme maturitu, vyšší úroveň. No a co? Na učňáku udělaj nižší a to radši nepátrám, jak ta asi vypadá, a seš na tom stejně. Dostaneš se se svou těžší maturitou třeba rovnou v Praze na práva? Tam chtěj Scio testy a proti těm je tahle maturita, i kdybys měl vyznamenání, dětská hra. A vůbec. Kdo chtěl, pomohl si ve škole při písemce iphonem. Při Sciu ale opravdu hlídaj.“
Přečtěte si: Po maturitě (té státní)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Ano, pekne svedectvi toho, ze ucitele nezvladaji svou roli (zadavatelu, hodnotitelu, komisaru, cokoli si vzpomenete) a tim zasadnim zpusobem poskozuji vysledek statni maturity. Ne nadarmo se rika, ze kdo neco umi, ten to dela a kdo to neumi, ten to uci.....
...a kdo neumí ani učit, ten o tom jen pindá.
Viděl jsem doktora a jeho pacienta, který kouřil. Ti doktoři prostě nezvládají svou práci. Ne nadarmo se říká, že doktoři jsou naši spolužáci z gymplu, kterým nešla matika.
"ze ucitele nezvladaji svou roli" - TEN TEXT ZNÁM - že by Carcy ?
Jo jo, říkali to studenti, tak je to pravda. Říkali to v televizi, tak je to taky pravda. A vida - i ředitel Židovského muzea v Praze "zblbnul". Ono je ale jistě jednodušší napsat dojmologický blábol než si ověřit fakta u příslušné instituce.
A jestli někdo nepovažuje za zvěrstvo stav, kdy platilo "třeba tři hrubý chyby a konec.“, tak je vůl.
Pokud si vzpomínám na svá studentská léta, tak v diktátech z Čj platilo za každou hrubou chybu jeden stupeň dolů, tj. za 3 chyby byla 4. Na maturitní písemnou kompozici si již tak nevzpomínám, asi kvůli tomu, že byla bez chyby, a pak jsem se s tímto hodnocením setkal na závěr VŠ, kde spolužák za 3 hrubé chyby ve 100stránkové práci dostal také sníženou známku (PF).
Nojo, to byly časy, kdy člověk nemusel číst perly jako: fylozofie, higyena, víjímka, pevný dysk, operační sistém, hardvér, antivyr atd. Ale co, předprázdninové rozptýlení také neuškodí.
Ano, v dobách dřevních jistě mohlo platit, že za 3 chyby v DIKTÁTU byla čtverka. Ale i tak hnidopišství učitelů snižujících kvůli pár chybám známku ze slohu nebylo v pořádku - obzvlášť, když mnozí z nich gramatiku takřka neučili a věnovali se hlavně literatuře.
Dnes je situace nepříjemná v tom, že vlivem nečtenářství klesají i znalosti normativní gramatiky; stovnání s minulem však kulhá - my se nemuseli prodírat informatikou, naddimenzovanou biologií, chemií atd. atd.
Maturoval jsem v roce 1989, polovina ústní zkoušky byla z gramatiky, polovina z literatury, před tím šestihodinový sloh na téma vyhlášené rozhlasem. VŠ jsem absolvoval v polovině 90. let, to snad není tak dlouho. Pokud vím, hodinová dotace se příliš nezměnila, na gymnáziu myslím o 1 hodinu, je ale možné, že se změnila struktura předmětů, dnešní gamnazisté jistě nemusí mít maturitní předmět Zemědělství a ovocnářství, popř. Národohospodářství :)
my se nemuseli prodírat informatikou
Snad proklikávat internetem v každém ročníku průměrné střední školy podle rvp průměrně hodinu týdně.
Okomentovat