Překvapení státních maturit? Úspěch církevních škol. Mezi deseti neúspěšnějšími středními školami najdeme hned tři. Po jedné z Prahy, Brna a Českých Budějovic.
Z článku Barbory Říhové, Marka Kerlese a Jiřiny Veselé v Lidovky.cz vybíráme:
Dobrý výsledek církevních škol podle jejich pedagogů souvisí s přístupem k žákům. "Fungujeme jako škola, která vychází z kulturních tradic, ze vztahu ke studentům, dáváme důraz na mezilidské vztahy. V takových školách se lépe studuje, není to tak studené a odtažité. Tím jsou církevní školy typické," řekl LN Petr Kolář, zástupce ředitele na pražském Arcibiskupském gymnázium v Praze, které je třetí nejlepší v republice.
Přečtěte si: Nenápadný vítěz státních maturit: církevní školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
V žádném případě to nechci zlehčovat, ale vezmu-li do úvahy, že církevní školy mají určitě nadstandardní vztahy s vševědoucím a stojí při nich mnohý svatý, očekával bych ještě lepší výsledky.
Myslím, že ten úspěch je důkaz toho, že zpěv prospívá učení. Na každé církevní škole se přece rádo a hodně zpívá, pro všechny možné příležitosti a církevní svátky. Tak by si z toho ty ostatní školy mohly vzít ponaučení.
Zpěvem za zlepšení kvality výuky!
(myslím to vážně :))
A.S.
To slyším poprvé, že by církevní školy měly nadstandardní vztahy s paní Carcy.
Za své praxe na "státním" gymnáziu jsem se setkal přibližně s deseti případy, kdy studenti přešli na gymnázium církevní.
Vždy to byli studenti nadprůměrní, ve většině případů mírní, často špatně snášející hulvátské excesy některých pitomců ze "standardní" státní školy.
Když jsme s církevním gymnáziem pořádali společné akce, musel jsem (velmi nerad) konstatovat, že studenti církevního gymnázia jsou v porovnání s našimi mnohem více ukáznění a pedagogové mají u nich mnohem větší autoritu.
Jinými slovy: V církevních gymnáziích se zastavil čas a v něčem připomínají státní gymnázia v polovině 90. let.
Píšu to proto, aby nějakého proreformního rozumbradu nenapadlo hledat příčiny v nějakých "zázračných" výukových metodách čí snad v nějakém "duchovním přesahu". Prostě jen při hodinách méně otravují a o to více se učí.
Další důvod, proč byly církevní školy úspěšné, může být také ten, že jejich učitelé už dopředu tušili, že se budou takové žebříčky vytvářet a zveřejňovat. Mírnějším hodnocením žáků v ústní části a při opravách písemných prací se dá hodně získat. Jediný objektivní výsledek státních maturit je výsledek testů. Pokud tedy někdo zveřejní pořadí škol v testech a církevní školy v něm budou stejně vysoko jako v celkovém hodnocení, rád se jim za tento svůj názor omluvím.
jejich učitelé už dopředu tušili, že se budou takové žebříčky vytvářet a zveřejňovat
Vrtá mi hlavou, proč by to obdobným způsobem neměli tušit i učitelé jíných typů škol. Že by tu přece jen zafungovali nějaké nadstandardní vztahy?
Pak ovšem zastáncům nezveřejnění zbývá snad jen pokusit se to nějak přemodlit.
Já si myslím, že je to z části i sociální složením studentů. Říkejme si co chceme, ale náboženská výchova v rodině má i pozitivní stránky, zejména v rodinách středních vrstev a v těch, kde víra neznamená jen pojistku k získání "života věčného". Skuteční věřící vychovávají své děti více v patriarchárním duchu, žijí podle křesťanských zásad a tak nejlépe své děti vedou. Uznávám, že jich je málo, ale i tento fakt se může projevit. V žádném případě však nechci generalizovat.
Okomentovat