Skandál otřásá Základní školou v Mýtě na Rokycansku. Zjevně opilý kantor tam vyučoval hudební výchovu. Děti si ho přitom natáčely na mobil, nahrávka se poté objevila i na serveru YouTube.
Z článku v Deník.cz vybíráme:
Žáci ze školy v Mýtě dostali od pedagogů zákaz se k případu vyjadřovat, přesto se v pátek před školou rozpovídali. „Kdo to video s opilým panem učitelem natočil, vážně nevíme. Ale on už tady stejně neučí,“ hlásila skupinka školáků. „Najednou ve škole skončil,“ shodly se děti.
Dnes už bývalý učitel byl medializací události zaskočen: „Teď jsem manažerem jedné pojišťovny a tohle se mým šéfům asi líbit nebude. Nicméně musím konstatovat, že jsem k tomu přispěl. I když nevinně, protože po sklence vína jsem si na opilce spíš hrál. Potřeboval jsem se totiž zbavit ve škole spíše symbolického úvazku a takhle to dopadlo.“
Přečtěte si: Kantor učil opilý, děti ho natočily
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
No a co. U nás máme doktorku, která běžně slouží na pohotovosti ožralá jak zákon káže. Mnoho lidí už uvažovalo o oznámení na policii, ale vždy od toho každý upustil. To víte s doktory si to nechce nikdo rozházet.
A přemýšlel někdy někdo nad tím, že ve školách nás buzerují za každou přešktnutou prkotinu v papírech, ale v kartách mají pacienti díky doktorům nepředstavitelný a nečitelný chaos. Přitom jde o život a ve škole o h... .
Když nezvracel, tak to bylo ještě v pohodě. Zajímavé jsou ale ty zapnuté mobily v hodině.
5. června 2011 12:46
V tomto případě jsou mobily záležitostí naprosto okrajovou a co více - žádoucí!
Petr S.
V tomto případě jsou mobily záležitostí naprosto okrajovou a co více - žádoucí!
Přesně tak.
Rozlišujme situace, kdy žáci plánovitě a předem připravenou provokací kantora "vytočí" a potom "natočí",
a situace, kdy "učitel" (uvozovky si opravdu nemohu odpustit) zjevně poruší pracovní předpisy i elementární etiku své profese.
I svědectví více žáků by v takovém případě mohlo být zpochybňováno jako spiknutí žáků proti učiteli.
Zatímco kymácející se a blekotající učitel na videu je jasným důkazem.
A naše žáky bychom měli být také schopni naučit tyto situace rozlišovat a adekvátně se chovat.
Petr S.
Já jen, že jsme mobily na škole v Anglii dávali před vyučováním do bedničky a po vyučování jsme si je zase brali. To je zásadní. Nějaký opilý učitel ? Při pohledu na přiblblé politiky vycházející z kantýny v parlamentu a klátící se ze strany na stranu ..... a dělá z toho někdo něco ? Samozřejmě učitele vykopneme, ale co s tím politikem ? Nemáme tady vytvořeny dvě kategorie občanů ?
Chlastat ve škole se nemá a odsuzuji to. Problém je ten, že pokud nedal ředitel/ředitelka učiteli dýchnout a nebyl na odběrech krve, tak chybí důkaz. Učitel je fakticky nevinný a nelze ho na základě záznamu z mobilu postihnout. Pak to vyjde jen jako morální pochybení. Zajímavé by bylo, kdyby tam ve škole měli chlastací kroužek.
V tomto případě jsou mobily záležitostí naprosto okrajovou a co více - žádoucí!
Naskenování zadání maturitních testů i zapnutý mobil v hodině jsou porušením "dohodnutých" pravidel. Někomu to ale vadí jen v prvním případě.
"Kdo okradnul zloděje,
budiž mu jeho hřích odpuštěn."
Jednoduché pravidlo středověkého trestního práva.
Skenování zadání SM je jasným porušením pravidel.
Nelze ho ani omlouvat tím, že zadání měl zveřejnit CERMAT.
Prokázané případy takového porušení režimu stanoveného zákonem by měly být také podle zákona potrestány.
Používání mobilního telefonu při výuce je také jasným porušením pravidel. Jde samozřejmě o předpis minimálně o úrovneň nižší třídy a tomu má odpovídat i výše trestu.
Pokud ovšem žák, sice v rozporu s pravidly školního řádu, použije nepovolenou techniku k odhalení skutku, jehož závažnost je řádově vyšší - např. opilý vyučující, anebo třeba spolužákova krádež, pak mu jeho "přestupek" má být prominut, neboť jednal s dobrým úmyslem a způsobem naopak žádoucím u zodpovědného občana.
U politiků bych se v tomto případě raději neinspiroval.
Ti totiž neřeší podvody a rozkrádání, ale spíše "nedůvěryhodnost" a "udavačství" toho, kdo na zločiny poukázal. - Kauza Drobil kontra Michálek je v tomto smyslu naprosto ukázková.
(Dříve, než mne někdo obviní, našlo by se podobných u více politických stran. Tuto kauzu jsem vybral právě pro "ukázkovost" chování jednotlivých účastníků.)
"Skenování zadání SM je jasným porušením pravidel. "
Sám víte, že tomu nelze zabránit, ani jednomu, ani druhému.
CERMAT je ale jiné kafe. Na Slovensku zveřejnili výsledky i s výsledky. To samé v Polsku a Itálii. Řadíme se tedy na úroveň Turecka ? Budeme tady neustále všechno tutlat a zakrývat ? Ostatně, co se stalo Drobilovi, Dobešovi, Bártovi,... ? Ignorant
zadání i s výsledky
Ignorant
Šlo mi o reakci na příspěvek z 5.6 18:21, který obviňoval z používání dvojího metru.
Chtěl jsem dát najevo, že alespoň v mém případě to není pravda, i když jde o srovnávání nesrovnatelného.
Souhlasím s Vámi, že nezveřejňování zadání i výsledků je slovy klasika "kravinium".
Už dříve jsem napsal, že jen hlupák, nebo totální naivka si mohl myslet, že nedojde k "úniku" zadání, které dostaly do rukou tisíce lidí.
(Přiznám se, že ačkoliv jsem byl na text zadání zvědav, během výkonu funkce zadavatele jsem si ho nečetl, ale věnoval jsem se hlídání žáků.
Nepochyboval jsem totiž, že si je budu moci najít nejpozději do týdne na internetu.)
Já to řeknu jinak:
Kdyby CERMAT a MŠMT dali hned od počátku najevo, že třeba 3. 6 odpoledne bude zveřejněno kompletní zadání SM, pochybuji, že by se někdo namáhal s jeho tajným skenováním.
Já nechci omlouvat lidi, kteří nedodrželi pravidla.
Za pitomost ale považuji především snahu zadání utajit po skončení zkoušek.
To má tak někdo štěstí. Dá si pěkně do kebule a hned je hvězdou jůtubu a i fejsbůku určitě.
Co já bych za to dal, kdyby za ta léta stížností a petic konečně někoho napadlo mne natočit, jak jsem nepřiměřeně náročný, jak děti týrám, zastrašuji je, zasměšňuji, ponižuji a obtěžuji. Hned by bylo lehčeji kopnouti mne do zadele.
A to dětem mobil nikterak nezakazuji. Proč taky. Jen trumpeta by si s ním hrál, má-li při výuce neomezený přístup na net.
Možná taky, že ty možnosti k nám na zaostalý jih zatím nepronikly nebo to dětem ještě nikdo neporadil. Sám nevím mobilu nemaje.
Okomentovat