Pardubický kraj letos zavedl jednotné přijímací zkoušky na všechny střední školy a příští rok chce ještě přitvrdit. Bez zvládnutých přijímaček školy nikoho nepustí na maturitní obor a méně úspěšné děti budou muset zvolit učňovské obory. Letos byla ještě pravidla mírnější.
Z článku Zuzany Doušové v iDNES.cz vybíráme:
"Příští rok budeme jako zřizovatelé stanovovat bodovou hranici po vzájemné dohodě i pro další kola přijímacích zkoušek," uvedla krajská radní pro školství Jana Pernicová. S řediteli škol se chce setkat už během června, kdy výsledky zkoušek zhodnotí a dohodnou se na modelu pro příští rok.
4 komentářů:
Stále je to lepší být přijat v 15 do učení, než být vyhozen u maturity, když nevím, kdy se okotí vlčice. Pak nebudu ničím. Po vyučení budu pán, řemeslníků je málo a "řemeslo opět začíná mít zlaté dno". Konečně to někomu došlo.
Nemá cenu tahat na průmyslovky a ostatní střední školy trojkaře, čtyřkaře. Je jasné, že je střední školy potřebují, aby naplnily třídy, ale když dalo ministerstvo signál, že tam nepatří ? Nechť jdou opravdu raději do učení a vyučí se. Tím dojde k automatické redukci středních škol a potažmo ubude studijních oborů VŠ. Však ČR si může dovolit dovézt odborníky z Ruska,... muslimských zemí. Až bude jednou Temelín řídit fanatik z Afganistanu, pak se nedivme.Taky nikdo neví, jakou úroveň mají jejich střední a VŠ. Možná ještě horší, než těch propadnuvších 20 000.
potažmo ubude studijních oborů VŠ. Však ČR si může dovolit dovézt odborníky z Ruska,... muslimských zemí. Až bude jednou Temelín řídit fanatik z Afganistanu, pak se nedivme.
Nebojte se, odborníků schopných řídit Temelín bude pořád stejně málo jako teď.
Ale naštěstí ubude "vysokoškolsky" vzděláných sociologů, politologů, rekreologů a jiných logů.
"Ale naštěstí ubude "vysokoškolsky" vzděláných sociologů, politologů, rekreologů a jiných logů" - to ubude a vadit mi to nebude. Jenže ve starých zemích EU se stále zvyšuje počet středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných lidí a pochybuji, že všichni patří mezi ty geniální. Možná jsou vybaveni takovými kompetencemi o kterých se nám ani nezdá. I když v několika projektech Comenius jsem toto nezaznamenal. Tím jsem jen chtěl říci, že didaktický test z ČJ byl totální nesmysl.
Okomentovat