Dvacet procent studentů neudělalo maturitu. Část naší veřejnosti hledá příčinu ve špatné metodě zkoušky. Podobá se to postoji rodičů, kteří komentují pětku v žákovské knížce tak, že učitelka je kráva. Ano, několik otázek v testech nemělo jednoznačnou odpověď a je možné nadávat na ty, kdo je připravili. Kritiku zaslouží i to, že naše maturity stály víc než stovku miliónů, zatímco Slováci něco obdobného pořídili za pětinu této ceny. Ministerstvo by z toho mělo poučit při přípravě maturit v příštím roce. Za nejdůležitější poznatek z výsledků maturit však pokládám potvrzení samozřejmosti. Dobré školy umí připravit žáky k maturitě, převážná většina jejich studentů uspěla, méně dobré školy selhaly. Jak vznikly tyto rozdíly? Mohou za to učitelé? Jsou naše děti a dospívající hloupí?
Z článku Oldřicha Vinaře v bigbloger.lidovky.cz vybíráme:
Bezbřehá shovívavost k neznalostem a agresivitě žáků vede k tomu, že učitel osmdesát procent své energie a pedagogického úsili spotřebují na ukáznění třídy. Noční můrou je pro mnohé pedagogy hlučící třída, ve které se jim řada žáků otevřeně vysmívá a vykřikuje vulgarity, po nichž se nedokáže učitelka nezačervenat a to je pro třídu velkým zdrojem pobavení.
Přečtěte si: Dvacet procent propadlých, Je učtelka kráva?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Je vidět, že pan psychiatr Vinař zná lidi, určitě o učitelích ví své a moc se nemýlí. S článkem úplně souhlasím.
Byly to školy, o jejichž vyšších nárocích na žáky se vědělo už dlouho. Zpravidla je vybírali pro své potomky rodiče s vysokoškolským vzděláním.
Pan psychiatr určitě ví své o učitelích. Tak teď ještě, aby něco vyzvěděl i o vysokoškolsky vzdělaných rodičích.
Pokud budete mít co do činění s agresivním, nesoudným a dítěti cestičku umetajícím rodičem, vězte, že to s největší pravděpodobností bude vysokoškolsky vzdělaná elita okresního formátu. Těžce nesou každý neuspěšík svého robátka.
Vyloženě smrtící je pak kombinace matka - učitelka.
Pane Luďku, vy obvykle takhle negeneralizujete. Chtěl jste tedy tentokrát naznačit, že by učitelky opět měly být svobodné a bezdětné? Druhá možnost je přijímat na pedagogické fakulty pouze muže...
by učitelky opět měly být svobodné a bezdětné?
Tohle mi, prosím, nepodsouvejte. Dlouhodobě žiji výhradně a jen s učitelkami, protože jsem schopen docela dobře předvídat jejich reakce a snad i proto, že mám lehce masochistické sklony. Navíc si uvědomuji, že soustavný dozor a pravidelný režim mi vyloženě prostívá. Jinak vlčím.
Příspěvek směřoval k mojí zkušenosti, že spíše vysokoškolsky vzdělaní rodiče mají tendenci vidět svoje děti poněkud v jiném světle, než odpovídá skutečnosti. A pokud jsou v tomto smyslu potíže, pak právě s matkami učitelkami.
Možná by úplně stačilo, kdyby svým potomkům nevytvářely nadstandardní podmínky a kladly na ně alespoň stejné požadavky, jako na svoje žáky. Svoje postesknutí mohu doložit mnohými příklady "dobré praxe". Jakkoli mohu uvést i případy opačné. Asi tak dva.
V tomto směru mám jako matka-učitelka (téměř) čisté svědomí, až na dotaz: máš klíče? a kdy přijdeš? (otázka na syna, ne na manžela :).
mám jako matka-učitelka (téměř) čisté svědomí
V tom případě jste téměř případ třetí.
Okomentovat