Ministr školství Josef Dobeš nezveřejní seznam nejméně úspěšných škol z pohledu státních maturit, pošle k nim však inspektory. Statistika totiž odhalila, že na některých školách neodmaturovalo až sedmdesát procent žáků. Úspěšné školy naopak ministerstvo dnes zveřejnilo.
Z článku Martiny Procházkové v iDNES.cz vybíráme:
Do neúspěšných škol se navíc v září vypraví inspektoři. "Výsledky státních maturit jsou pro nás dalším nástrojem evaluace a rozpoznání kvality školy. Inspektoři budou proto méně úspěšné školy od září obcházet a školy dostanou doporučení k nápravě," uvedla ústřední školní inspektorka Olga Hofmannová.
Inspektory bude zajímat, jak škola projedná výsledky se svou radou a se zřizovatelem a zda se snažila své postavení nějak zlepšit, nebo na rady inspektorů vůbec nedbala.
Přečtěte si: Do škol s nejvíce odpadlíky u maturit pošle Dobeš inspektory
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Prosím, pošlete kontrolu i do soukromých škol, které se umístily na předních místech. Takovýto žebříček postrádá to hlavní- smysl.
Inspektory bude zajímat, jak škola projedná výsledky se svou radou a se zřizovatelem a zda se snažila své postavení nějak zlepšit, nebo na rady inspektorů vůbec nedbala.
Až mi nějaký inspektor vyvětlí
jaký vliv má šířka okraje stránky vytištěného ŠVP na kvalitu výuky,
jak se multimediálně procvičují goniometrické funkce
a bude mít odvahu alespoň na týden si stoupnout znovu před tabuli, aby předvedl, jak jeho "rady" fungují v praxi,
pak začnu brát doporučení agentů ČŠI vážně.
Otázka pro MŠMT a ČŠI:
Jste tady proto, aby jste školám pomáhali, anebo aby jste je buzerovali?
Skoly si naberou skoropropadliky na maturitni obory a pak se nekdo bude divit, jakto, ze neodmaturuji.
A nakonec za to budou moct ucitele. K nam uz to taky dorazilo (za petky nemuze liny zak, ale ucitel).
Kdysi dávno – v prenatálním období příprav státních maturit – jsem absolvoval s několika potentáty z ministerstva školství školení v holandském centru CITO, které se v Holandsku věnuje přípravě státních maturit pro jednotlivé typy středních škol.
Experti CITO nás varovali před jednotnou státní maturitou u všech středních škol a dokumentovali tenhle systémový omyl na ilustraci ze světa zvířat.
Na startovní čáře závodu s názvem jednotná maturitní zkouška stojí několik zvířat: pyšná antilopa, sebevědomý zajíc, otrávený slon a vyděšená želva. U startu postává holandský ministr školství se startovací pistolí a chystá se závody odstartovat.
Přesně takhle tragikomická situace se u nás po patnácti letech příprav naplnila.
V maturitních závodech vyhrála pyšná antilopa, druhý byl bez problémů sebevědomý zajíc, třetí doklusal otrávený slon a poslední se do cíle doplahočila vyděšená želva.
Tak významnou informaci za 480 milionů korun si české školství mohlo klidně ušetřit.
Nyní vyrazí na atletickou dráhu inspekční chrti a budou zkoumat, proč slon byl třetí a želva poslední. Sepíší o tom velechytrý raport, který pan ministr školství zase zveřejní, aby byl vidět.
A po inspekčních chrtech na dráhu vyrazí krajští subalterní experti na školství a političtí borci různých stran a pidistran a budou místní antilopy chválit a plácat je krku. Stejně tak ale budou připravovat recepty na želví polévku z místních středních škol a středních odborných učilišť, jejichž žáci ve státní maturitě neuspěli. Vlastně nikdy jim nedojde, že tenhle byl neférový už při jeho startu. Stejně jako panu ministrovi školství, který tuhle promopro akci vnímá jako jeden velký osobní PR projekt.
Že zveřejnění žebříčku úspěšných a neúspěšných škol rozpoutá nejen někde místní bujaré oslavy, ale i mnohé buzerace a rušení či slučování středních škol, to ministrovi stejně nikdy nedojde.
To anonymní 1:00
Příměr dobrý, ale na startu nestála 1 antilopa, 1 zajíc, 1 slon a 1 želva. Tj. zajímalo by mne porovnání všech antilop mezi sebou, to samé u zajíců, slonů a želv. A pak klidně mohou chrti vybrat nejslabší jedince z každé skupiny. Přesně tak to dělá příroda. Lev si taky nevybere zdravou želvu, když může mít slabou antilopu. Ale jak včera řekl pan Klaus ml. "MŠMT udělalo chybu, školy měly zůstat v jeho gesci, na krajské úrovni do jejich bytí a nebytí zasahují politické zájmy a takto se optimalizace udělat nedá"
Tak takovou debilitu, že do škol se špatnými výsledky pošle Dobeš inspekci může vymyslet jen on. Ví vůbec s jakými žáky se tam pracovalo? Ten člověk nemá absolutně páru, jak to dnes ve středním školství vypadá. Co kdyby se to na jeden rok prohodilo a do těchto škol by přišli žáci gymnázií a naopak. To by taky potom ty gymnázia zrušil?Jak si může být někdo jistý, že maturity byly objektivní? Pokud to některá ze škol dělala poctivě a měla nižší úspěšnost, tak výborně pane ministře, garantuji vám, že takovou blbost tyto školy už příští rok neudělají.
"...na startu nestála 1 antilopa, 1 zajíc, 1 slon a 1 želva."
Ježíšmarjá, pane kolego, tak ještě jednou. Asi chodíte chrtí závody a máte rád víc zvířat jednoho druhu pohromadě, ale tanhle karikatura byla o snahách zavést jednotnou maturitu v Holandsku. Každé to zvíře reprezentovalo určitý druh střední škola. Antilopa-gymnázia, zajíc-střední průmyslové školy, slon-střední odborné školy a a ta želva, kurňa, reprentovala učiliště.
Chápete to, při vašem vzdělání?
Já to při svém vzdělání chápu, ale toto porovnání mne absolutně nezajímá, to znal dopředu každý. Chtěl bych ale vidět srovnání jednotlivých škol v rámci stejné kategorie, a pak ať se v rámci jednoho území (město, okres, kraj) ty nejhorší zruší, resp. ať daný obor učí jen ty nejlepší z nich. Pro budoucí vysokoškoláky (bez ohledu na školu) by byla povinná vyšší úroveň, pro ostatní nižší (stějně jako v mnoha sportech je A a B finále). A na druhou stranu, podívám li se na sice neúplné žebřížky, vychází mi, že nejlepší SOŠ jsou na tom lépe než celá řada gymnázií. Máte snad nějaký jiný návrh, jak při jedné maturitě posuzovat různé typy škol? Jedině tak, že nebude každý obor maturitní, ale bude zakončený jiným typem zkoušky, ale bez možnosti dalšího studia na VŠ.
Kolegové z méně úspěšných škol, nic si ze svých výsledků nedělejte. Učím naopak na jedné z úspěšných škol a žádné bouřlivé oslavy se nekonají - naopak jsme zrušeni. Antilopa doběhla k cíli a tam ji za odněnu předali řezníkovi...
Myslím, že není důvod, aby želva běžela stejný závod, jako ostatní zvířata.
Nechť antilopa, zajíc a slon stojí na startu závodu s cílovým nápisem MATURITA, o kterém ví, že bude dlouhý a vedený náročným terénem.
A želva? Ta se může rozhodnout. Pokud ví, že v takovém závodě nemůže obstát, ať se postaví na start jiného, kratšího a méně náročnějšího závodu s cílovým nápisem VÝUČNÍ LIST.
Anonymní 24. června 2011 8:10
S jakými žáky se tam pracovalo? S takovými, které si tam přijali.
Pokud některé střední školy v rámci přežití přijímají žáky se 4 a 5 z ČJ a M, pak je nejsou ochotni vyhodit .... tak se nesmí výsledku divit.
Okomentovat