Maturanti oznámkovali novou státní maturitu za 4!

úterý 28. června 2011 ·

V minulém týdnu obdrželi maturanti vysvědčení, tudíž i výsledky ze státní maturity. Rozhodli jsme se vytvořit rychlou anketu pomocí sociálních sítí a zhodnotit státní maturitu z pohledu nynějších čerstvých absolventů středních škol.

Ankety se zúčastnilo sto respondentů převážně maturanti z gymnázií a středních odborných škol, kteří na anketu odpovídali během 15 hodin. Výsledky jsou zajímavé.

Nechali jsme letošní  maturanty novou státní maturitu oznámkovat. Přestože jejich očekávaný výsledek odpovídá reálnému, tak připravenost maturity ohodnotili školní známkou 4 (dostatečně). S tím se pojí hlavní problém, a to je nejednoznačnost otázek a změna podmínek v průběhu studia. Studenti si však zároveň myslí, že byli učiteli na novou formu maturity v zásadě připraveni. Žáci uvedli, že informace získávali převážně ve škole, případně z internetu, ale již minimálně z ostatních médií. Letošní maturanti se také vyjádřili, že nejtěžší jim připadal didaktický test z českého jazyka, následně didaktický test z matematiky.

Naši respondenti si volili úroveň maturity takto: základní (64%), vyšší (12%), obojí (24%). Odpovídali nám převážně respondenti z gymnázií (72%).

Jako největší překážku zvolilo nejednoznačnost otázek (51%), následně změnu podmínek v průběhu studia (25%), nepřipravenost ze strany CERMATu (9%). Ohodnocení připravenosti maturity, pomocí školních známek je následující: výborně (1%), chvalitebně (15%), dobře (25%), dostatečně (30%), nedostatečně (24%) a nemohou posoudit (4%).

Na otázku, jestli byli žáci připraveni učiteli, odpověděli takto: ANO (26%), SPÍŠE ANO (48%), SPÍŠE NE (21%) a NE (4%).

Na otázku u čerpání  informací odpověděli, že informace čerpali nejčastěji z: internetu (39%), ze školy (48%), od kamarádů (8%), z ostatních médií (2%) a jinak (3%).

A v otázce, jestli jejich reálný výsledek odpovídá očekávanému, odpovídali takto:  ANO (45%), SPÍŠE ANO (36%), SPÍŠE NE (13%), NE (5%).

Na poslední otázku, která část jim přišla nejtěžší, se vyjádřili tak, že jim přišel nejtěžší didaktický test z českého jazyka (34%), dále to byl český jazyk-písemná práce a matematika-didaktický test, každý (13%).

Za Národní parlament dětí a mládeže

Tomáš Botlík – předseda

predseda@participace.cz

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
28. června 2011 v 13:42  

Maturanti oznámkovali novou státní maturitu za 4!

Anonymní řekl(a)...
28. června 2011 v 13:43  

Maturanti oznámkovali novou státní maturitu za 4! ... ?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.