Jak to může dopadnout, když se spojí Mediální výchova s digitálními technologiemi? Vznikne projekt s názvem Mediální studio. Jak takový projekt vypadá a co v něm žáci dělají, se dočtete v následujícím článku.
Sedíme s panem učitelem Miroslavem Maxantem v útulné místnosti vedle
hudebny, kde ještě před pár minutami zpívali za jeho klavírního
doprovodu žáci a žákyně na hodině hudební výchovy, a povídáme si o
projektu s názvem Mediální studio, který sám vymyslel a který na škole
také vede v rámci tamního předmětu s názvem Video digitální technologie.
Mediální studio bylo zařazeno do školního vzdělávacího programu
Základní školy genpor. F. Peřiny od školního roku 2009/2010 a je určeno
žákům devátých tříd. Jeho obsahová náplň vychází z pojetí průřezového
tématu Mediální výchova a vzdělávací oblasti Člověk a svět práce,
tematického okruhu Využití digitálních technologií z Rámcového
vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) a zaměřuje se na
čtyři základní mediální oblasti:
- textová média: tvorba časopisu s články na dané téma (žáci píší o dění kolem sebe)
- zvuková média: tvorba rozhlasového pořadu na dané téma (žáci dělají rozhovory s lidmi z jejich okolí)
- obrazová média: fotografování na konkrétní námět (žáci tvoří fotografický dokument)
- filmová média: natáčení filmu dle konkrétního námětu (žáci tvoří filmový dokument)
Učitel vždy na začátku roku nabídne žákům od každého typu média několik námětů a nechá je, aby si ve svých skupinách vybrali témata, která jsou jim nejbližší. Každá redakční rada se pak ve stejném období věnuje jiné disciplíně.
Před tvorbou jednotlivých dokumentů pro dané médium žáci absolvují společnou teoreticko-praktickou přípravu, kde se seznamují s technikami natáčení a filmování a získávají potřebnou průpravu pro vlastní realizaci konkrétních námětů. Souhlas rodičů všech účastníků s online zveřejněním materiálů, na kterých se jejich děti objevují, je dnes již běžný.
Provázanost s dalšími vyučovanými předměty je v projektu typu Mediálního studia samozřejmostí. V rámci daného média žáci zpracovávají různá témata sociální, kulturní, interkulturní či environmentální.
Vytvořené materiály jsou publikovány na webových stránkách projektu Mediálního studia na adrese http://medialnistudio.cz. Tyto stránky spravují žáci společně s učitelem.
Cílem celého kurzu je, aby žáci zvládali práci s digitálními technologiemi v nejrůznějších oblastech mediální výchovy, což jim v budoucnu umožní lépe chápat význam médií a jejich vliv na člověka a společnost.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz.
1 komentářů:
Ten váš časopis má jen jednu stranu?
Okomentovat