Jan Wagner: CERMAT chce podat trestní oznámení pro porušení autorského zákona, to se ještě nasmějeme...

Wednesday, June 1, 2011 ·

Stačí se podívat do autorského zákona a hned u paragrafu třetího nám bude jasno, co si o výhružce CERMAT máme myslet. Ostatně od kdy vlastně byl test k dispozici online?

Ocitujme si zmíněný paragraf autorského zákona:

§ 3


Výjimky z ochrany podle práva autorského ve veřejném zájmu


Ochrana podle práva autorského se nevztahuje na


a) úřední dílo, jímž je právní předpis, rozhodnutí, opatření obecné povahy, veřejná listina, veřejně přístupný rejstřík a sbírka jeho listin, jakož i úřední návrh úředního díla a jiná přípravná úřední dokumentace, včetně úředního překladu takového díla, sněmovní a senátní publikace, pamětní knihy obecní (obecní kroniky), státní symbol a symbol jednotky územní samosprávy a jiná taková díla, u nichž je veřejný zájem na vyloučení z ochrany, (zvýraznění autor)


Dožadovat se autorsko-právní ochrany u testu z českého jazyka, který byl použit u písemné maturitní zkoušky, je směšné. Veřejnost má právo vědět, jak se testuje v nové maturitě, odborná veřejnost má právo vyhodnotit kvalitu testových otázek. CERMAT, který spotřebovává veřejné prostředky, ať už z rozpočtu resortu školství nebo z ESF, má skládat účty a nikoliv si na veřejnost vyskakovat.

Přiznám se, že jsem zveřejnění testu předpokládal v krátkém čase po zahájení testování. CERMAT tvrdí: Bezpečnostní monitoring Cermatu nahlásil zveřejnění testů 5 minut poté, kdy k vyvěšení testu na web došlo. Ano, ale test již před oním "vyvěšení na web" byl k dispozici ke stažení pod heslem, koloval v mailech i v uzavřených sítích. Možná již pár minut po otevření modrých krabic... nebo možná i dříve?

Kdy doputoval k vám, milí čtenáři?





69 comments:

Simona CARCY said...
June 1, 2011 at 6:27 AM  

Pokud ma verejnost pravo vedet, jak se testuje, dostala k dispozici celou radu ilustracnich testu. Je smesne se domnivat , ze jeden pouzity test je nejak vice ilustracni a vice doplni pravo verejnosti neco vedet.
Je ale dobre se ptat, komu svedci vytvareni atmosfery, k niz se pripojuje pan Wagner.

Charlie said...
June 1, 2011 at 7:30 AM  

Mne by spíše zajímalo, jak je možné ofotit test během jeho vyplňování, když mobilní telefony jsou zakázané a ve třídě byl předpokládám kvalifikovaný dozor (ve třídě je cca 15 žáků, každý v samostatné lavici), tj. buď je naprosto neschopný uhlídat 15 žáků, nebo a to je trestuhodnejší se tak stalo s jeho vědomím. Jaký obrázek si pak mám udělat o kvalitě vyplnění testů, s takovým přístupem bych se nedivil, kdyby na některých školách vyučující pomáhali žákům se správnými odpověďmi.

Test byl až nechutně jednoduchý (ve srovnání s tím, co jsem absolvoval kdysi osobně), povinný by měl být jen těžší stupeň zkoušky bez možnosti výběru - pochopitelně s tím, že některé obory by se od maturity měly vrátit zpět k závěrečným zkouškám.

poste.restante said...
June 1, 2011 at 7:47 AM  

Myslet si, že právě v této zemi zůstane nějaký text "tajný" je velmi naivní.

Pokud se autorsko-právní ochrany a "vytváření atmosféry" týče, zeptám se odborníků:
Vztahuje se ochrana autorským zákonem například na testy v autoškole?

Janek Wagner said...
June 1, 2011 at 8:04 AM  

Paní Simonu, mě vadí spíše atmosféra vytvářená CERM?AT a MŠMT, vyhrožování trestním oznámením svědčí o ztrátě soudnosti.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 8:30 AM  

A co žák, který testy neudělal - nemá on snad právo vidět, kde udělal chybu? On nedostane znovu to zadání, aby se mohl z chyb poučit a být na opravnou zkoušku lépe připraven? Zatím vždy, když jsem někde udělal chybu při jakýchkoli zkouškách, mi bylo zcela jasně vysvětleno, kde se stala chyby, proč je to chyba, a jak by to mělo být správně.
Při opravné zkoušce jde o to, aby žák zkoušku udělal, nebo o to, abychom anulovali jeho dosavadní studium?

Anonymous said...
June 1, 2011 at 8:37 AM  

Celé utajování je nesmysl, když si žák po 21.červnu může vyžádat komplet dokumentaci a všechny papíry co se týkají maturitní zkoušky... Naopak si myslím, že sám Cermat měl 2hod po zkoušce testy pověsit na web a bylo by po problému.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 8:40 AM  

Právo jedince znát své slabiny nemůže být nadřazeno právu ochránit investice vložené do kotvících úloh, jež procházejí ročníky maturit napříč. To ale pan Šteffl ví....

Anonymous said...
June 1, 2011 at 9:09 AM  

Představte si, že naše škola zveřejnila ŠVP. Nikdo se mě na nic neptal - zveřejnili to zcela bez mého souhlasu. Neměl bych na našeho ředitele polat trestní oznámení?

Anonymous said...
June 1, 2011 at 11:04 AM  

Když mi student opíše písemku, nebo ji dá opsat kamarádovi, dostane bez milosti kuli. Udělá-li to podruhé, má třídní důtku.

Pokud si tohle švindlování nebo nabádání k němu někdo dovolí na úrovni státní maturity, měl by být bez milosti diskvalifikován, snad i vyloučen ze školy. Podvodům se má říct jasně NE, jinak můžeme celé naše školství s jeho evaluacemi a klasifikacemi rovnou zavřít a psát všem zájemcům jedničky.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 11:17 AM  

Mne hlavně pobavilo, že jeden student odněkud z Jihlavy již ví, že češtinu udělal. Alespoň podle včerejší reportáže v televizi. A kdo to řekl?:-)

poste.restante said...
June 1, 2011 at 12:04 PM  

Anonymní 1.6 11:04
Promiňte, ale podle mne si pletete situaci, kdy student opíše písemku se situací, kdy Vám student ukradne zadání písemky z kabinetu.

Tady ale jde o jiný problém.
1. Očekávat, že když dám text zadání do rukou řádově desetitisícům lidí, že nedojde k jeho úniku je pitomé a naivní

2. Není nejmenší důvod, proč by zadání (jehož vznik byl placen z veřejných prostředků) nemělo být zveřejněno

3. Každý vyučující při opravě písemky vysvětlí, kde a v čem student udělal chybu. Bez zadání se to dělá dost obtížně.
Proč by maturant neměl vědět, kde v testu chyboval?

4. Argumentovat autorským zákonem je, dle mého, hloupý lapsus

5. Jak bude CERMAT a MŠMT argumentovat, pokud někdo napadne a případně právně zpochybní své hodnocení?
Odmítne snad soudci vydat zadání testu?

6. Argumentovat možností použití v pozdějších zkouškách je pitomost
a) pokud není schopen CERMAT zajistit dvě či tři rovnocenná zadání (např. pro opravné a náhradní termíny) ve kterých by se jednotlivé úkoly nevyskytly opakovaně, pak ať jde od toho a nechá úkol vyřešit někomu, kdo to umí

b) Když dojde k výskytu podobného (protože modifikovaného) úkolu někdy za 4 či 5 let, tak v čem je problém?
(U nás na škole například každý rok zkoušíme lineární rovnice a Čapka)

Anonymous said...
June 1, 2011 at 12:27 PM  

Já se hlavně pobavím, až bude chtít Dilia zaplatit autorské poplatky za rozmnožení a použití tohoto díla včetně pokuty.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 2:15 PM  

Pro Simonu Garcy

...
"Je ale dobre se ptat, komu svedci vytvareni atmosfery, k niz se pripojuje pan Wagner."
...

Českému školství.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 2:40 PM  

To se mýlíte, českému školství neprospívá, když ředitel školy otevřel přepravku se zkušební dokumentací několik dnů před povoleným termínem. Českému školství neprospívá, když zadavatel přiděluje testy a záznamové listy podle toho, jak ho napadne a ne podle zadání. Českému školství neprospívá, když zadavatel opustí učebnu a umožní organizované opisování. Českému školství neprospívá, když škola raelizuje zkoušku v rozporu s jednotným zkušebním schematem o 5 hodin dříve a potom uveřejněné testy sice unikají až "po zkoušce" ale před řádným termínem pro zbytek republiky. Dokud bude ve školství takový šlendrián, absence právního chování, podpora leváren a jejich krytí, do té doby může EDUin se Šteflem držet ústa.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 2:50 PM  

To anonymní 14:40
A kde se,proboha,tohle všechno děje? Na jaké škole pracujete, svěřte se!

Anonymous said...
June 1, 2011 at 3:18 PM  

Pro Anonymní řekl(a)
To se mýlíte, českému školství neprospívá, když ředitel školy otevřel přepravku se zkušební dokumentací několik dnů před povoleným termínem. ...
Cokoliv, co narušuje šaškárnu zvanou Státní maturity, která slouží k tomu, aby si pár vohnoutů ročně mezi sebe rozdělilo 220 mil. Kč českému školství prospíva a to tak, že hodně.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 4:10 PM  

Pro 1. června 2011 14:40

Děkuji Vám za smysluplný příspěvek, konečně, už jsem to tady na tom „chatu“ vzdával.

Kdy už si čeští rádoby pedagogové přečtou výsledky PISA, studie McKinsey&Company nebo závěrečnou zprávu NERVu? Aby věděli, jak na tom Česko se svojí konkurenceschopností pracovní síly je. Vždyť ti absolventi, které dnes ze škol vypouštějí těmto učitelům jednoho dne budou svými daněmi financovat jejich penze – a kantorům je to jedno…

Co to je asi za hmotu, která zde snahu o měření výstupů čehokoliv, dnes třeba vzdělávání, nazývá „šaškárnou“, kterou je třeba rozbít?

Petr S.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 4:20 PM  

k předchozímu příspěvku je možné dodat pouze následující:
Obtížnost zveřejněných testových úloh absolutně neodpovídá požadavkům, jež by měl splňovat maturant v České republice. Zdají se mi spíše vhodné pro 9. třídu ZŠ.

Charlie said...
June 1, 2011 at 4:30 PM  

Zajímalo by mne, co Anonymní z 15:18 udělal proti jak on říká "šaškárně státních maturit" např. během minulých 7-5 let. Ani mě se nelíbí kolik to stálo a výsledná kvalita, na druhou stranu podporuji testování, zveřejňování výsledků a následně posuzování škol podle nich (čehož se asi nedočkám). Anarchie a kverulantsví, ačkoli v případě učitelů se jedná hlavně o takové to salónní tlachání, viz např. účast na stávkách, školství rozhodně prospějí ještě méně. A pokud se někde opravdu stalo to co píše Anonymní z 14:40, pak je to na vyhazov celého vedení školy a opakování MZ v náhradním termínu, rozhodně ne na poplácávání po ramenou, jací jsou to pašáci. Jestliže ani představitel státní školy neumí před platných zákonem držet "hubu a krok", nemá na svém místě co dělat, i kdyby se mu stokrát nelíbil. A totéž platí o jeho podřízených.

poste.restante said...
June 1, 2011 at 4:59 PM  

Petr S.
Vždyť ti absolventi, které dnes ze škol vypouštějí těmto učitelům jednoho dne budou svými daněmi financovat jejich penze – a kantorům je to jedno…

Mýlíte se.
Českým kantorům to není jedno, protože zatímco Vy a jiní podobní si o tom jen čtou, tak kantoři v tomto marasmu denně žijí a pracují.

Jen si, řekl bych většina, nemyslí, že současná reforma něčemu prospěla, že předražený paskvil, který se vydává za státní maturitu něco vyřeší.

My nepotřebujeme státní maturitu, ani PISA abychom věděli, že žáci toho umí stále méně.
Tyhle výsledky jen potvrzují to, co víme dávno.

Tvrdím dokola:
1. Maturita má být státem garantovaná zkouška.
2. Současná státní maturita je špatná, přebyrokratizovaná, předražená a téměř o ničem nevypovídající, protože její základní úroveň je směšně nízká.
Lidé, kteří navrhovali její organizaci nemají o fungování škol snad ani potuchy.

Navzory všemu jsem rád, že už konečně proběhla a můžeme se bavit o konkrétních chybách a problémech a nikoli jen teoreticky plácat.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 5:00 PM  

RE: Anonymní ze 14:40
Toto se přece dít nemůže, když je na škole komisař...
A pokud k tomu dochází, není to náhodou ukázka toho, že takto nastavený systém MZ je neudržitelný? Každý lidský prvek, který do takového systému vstupuje, je potenciální hrozbou. Chce to méně zadavatelů, žádné hodnotitele a pouze testy.

poste.restante said...
June 1, 2011 at 5:05 PM  

Anonymní 1.6 14:40
Vámi uváděná sdělení jsou dosti závažná.
Jakkoliv jsem proti této verzi státních maturit, zákony se mají dodržovat.
Předpokládám tedy, že jste již učinil(a) příslušná trestní oznámení.


Charlie:
Doufám jen, že nechcete posuzovat školy podle výsledků SM?
Dovoluji si připomenout, že SM má testovat úroveň znalostí studenta a nikoliv úroveň výuky.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 5:25 PM  

kantoři v tomto marasmu denně žijí a pracují

Čím dýl učím, tím víc nabývám na dojmu že leckteří kolegové si v tom marasmu přímo libují, pěstují ho a dělají vše pro jeho uchování. Jak jinak chápat většinu příspěvků zde??
Je hanebné odvolávat se v jejich případě na české školství. Jde jim jen o flek a dožít do penze s co nejmenší námahou.
A nejde tu jen o ty zpropadené maturity.

P.S. Pane Štefle a spol., vaše záškodnické komentáře jsou nezaměnitelné.

Charlie said...
June 1, 2011 at 5:30 PM  

Nikoli podle výsledků SMZ, je směšně lehká, ale podle standardizovaných testů, a to jak na vstupu, tak na výstupu. Těm vstupním klidně můžeme říkat testy studijních předpokladů, ty závěrečné pak posoudí míru toho, co žák absorboval. Jestliže soudný učitel nenechá dojít k závěrečným testům žáka, který na ně nemá, proč ne. Musel by se ovšem změnit i systém financování škol. To už se ale opakuji.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 5:36 PM  

Po přečtení celé diskuse mi to přece jen nedalo
a musím reagovat, i když jsem se před časem zařekl,
že na webu Česká škola už nikdy nic "kvákat" nebudu!

Přímo bytostně mě vytočil příspěvek anonymního z 14:40
o absolutním porušování zákona a vyhlášky, ke SM.
Tento člověk buďto jen tak "mlžil", aby rozproudil jinak nudnou diskusi,
nebo, a to v tom nejhorším případě, opravdu ví o škole, kde se toto událo.
Pokud se jím popisovaná situace opravdu stala, pak úpěnlivě apeluji
na jeho snad zbytky smyslu pro právo, čest kantora a spravedlnost,
a ať potom tuto školu neprodleně a bez milosti oznámí na příslušných institucích, (ČŠI počínaje a policií ČR konče) a nebo v případě pouhého "plácnutí do vody" ať svůj příspěvek dementuje a to i s patřičnou omluvou.
Faktem je, že si sice umím představit pár škol, kde by k této situaci dojít mohlo, ale přece jen si myslím, že ani jedna z těchto SŠ by si tohle nedovolila.

Myslím si, že drtivá většina učitelů, byť by SM odsuzovali, by nesouhlasila s jakýmkoli podváděním svých žáků, ke všemu na státní úrovni.

Pokud přece jen došlo k tomu, co anonymní v 14:40 popsal a zůstane to bez jakékoli odezvy, pak už je lepší odejít někam do Grónska a lovit tam třeba tuleně, než se dívat na ta všechna svinstva kolem sebe, od vlády počínaje a školstvím konče.

Petr

poste.restante said...
June 1, 2011 at 5:44 PM  

Charlie
S tím se dá souhlasit.
Něco jako dlouhodobé testování "přidané hodnoty výuky", statistické přehledy, vícekriteriální hodnocení jako existuje třeba u vysokých škol (i když vím, že i to má mnohá úskalí)

Lámu si nad tím hlavu už několik let...

Proto taky tvrdím, že žebříčky škol jsou cestou do pekel, pokud se nepoužijí k podpoře školy, ale jako odůvodnění politických zásahů.

Testování je dnes mánie, ale v rukou neznalých je to odjištěný granát.
Představte si, že znám ředitele, který navázal osobní příplatky učitelů na výsledky testů Kalibro...

poste.restante said...
June 1, 2011 at 5:58 PM  

Anonymní 1.6 17:25
Reagujete na mou větu, ale přiznám se, že jsem nepochopil, zda se mám cítit Vaším příspěvkem osloven a kterou
většinu příspěvků zde
máte na mysli.

O tom, že
leckteří kolegové si v tom marasmu přímo libují, pěstují ho a dělají vše pro jeho uchování
vůbec nepochybuji. Sám takové znám.

I mnohé zhůvěřilosti, které přícházejí od zřizovatelů či z MŠMT jsou dílem bývalých učitelů.
I inspektoři ČŠI většinou kdysi bývali učitelé...


Že chceme všichni svůj plat a dožít ve zdraví důchodu, to je pochopitelné.

Že však pro to jsou mnozí ochotni obětovat své žáky a potažmo budoucnost naší společnosti, to je zbavuje práva nazývat svou profesi kantor a svou práci řadit mezi poslání.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 6:05 PM  

Poznámky typu „SMZ je směšně lehká“ jaksi opomíjejí skutečnost, že si jen necelá čtyři procenta maturantů zvolila její řádnou úroveň. A ten zbytek se „po česku“ rozhodl maturovat úroveň pro kosmetičky, mechaniky a číšníky.

Pokud si student průmyslovky, zdravky, pajdáku nebo dokonce gymnázia zvolil číšnickou maturitu, je to jeho osobní strašná hanba.

A je to především veliká hanba jeho učitelů a jeho školy. FUJ!!!

Petr S.

Luděk Blaha said...
June 1, 2011 at 6:29 PM  

znám ředitele, který navázal osobní příplatky učitelů na výsledky testů

Pořád lepší, než když je naváže na míru vlezdořitění.

Luděk Blaha said...
June 1, 2011 at 6:37 PM  

Pokud si student průmyslovky, zdravky, pajdáku nebo dokonce gymnázia zvolil číšnickou maturitu, je to jeho osobní strašná hanba.

Chtěl jsem napsat něco obvzlášť řízně vtipného, ale výrok sám se prostě překonat nedá. To jako polít rajče kečupem.

poste.restante said...
June 1, 2011 at 6:42 PM  

Petr S.
Pokud si student průmyslovky, zdravky, pajdáku nebo dokonce gymnázia zvolil číšnickou maturitu, je to jeho osobní strašná hanba.

Nikoliv. Je to pouze jasným důkazem, že:
1. dvouúrovňová maturita, kterou jsme mnozí kritizovali, bez vazby na přijímací řízení VŠ, je prostě hloupost.
2. studenti mají více rozumu nežli MŠMT a CERMAT dohromady

Toto téma bylo, myslím, dostatečně probráno např. zde:
http://www.ceskaskola.cz/2011/05/martin-rychlik-proc-se-maturanti.html

cituji:
Pokud chce student pokračovat ve studiu na VŠ, musí mít MZ /vyšší nebo nižší/. Logicky uvažující student si vybere nižší úroveň, aby si zvýšil pravděpodobnost úspěchu u MZ a mohl se dále vzdělávat. Co na tom spatrujete nemoudrého? Je to zcela logické řešení úlohy, kterou zadal stát.


Víte, já Vás do jisté míry chápu.
Svého času jsem dobrovolně maturoval z jednoho předmětu navíc. (Byli jsme 2 z cca 140 na škole.)
Jenže já to dělal:
1. Protože jsem byl vždycky "magor", kterého bavilo se učit.
2. Protože jsem v skrytu duše doufal, že ačkoliv to žádná VŠ mezi kritérii neuváděla, přesto to mou šance na přijetí zvýší


ad FUJ!!! ?
No. A konečně je jasno.
To jste měl říci rovnou, že chcete vést diskusi na úrovni "Kotle" paní Jílkové.
Byli bychom se přizpůsobili.
;-)


Luděk Blaha
No jo, ale jak k tomu přijde matikář v páté třídě, když jeho plat závisí na práci učitelů prvního stupně, navíc i ze tří okolních spádových obcí?
To už nemluvím o tom, že "inkluzivní vzdělávání", které náš ředitel také propaguje, přivádí do jeho školy spoustu klientů nedaleké školy praktické.

A jak si má vydobýt ostruhy tělocvikář, když jeho předmět Kalibro netestuje?
:-)

Anonymous said...
June 1, 2011 at 6:45 PM  

Mne by spíše zajímalo, jak je možné ofotit test během jeho vyplňování, když mobilní telefony jsou zakázané a ve třídě byl předpokládám kvalifikovaný dozor (ve třídě je cca 15 žáků, každý v samostatné lavici), tj. buď je naprosto neschopný uhlídat 15 žáků

Charlie, jste hodně naivní. Mobil s foťákem se vejde do dlaně. Nemáte šanci 60 minut vidět 30 rukou ve třídě, co v nich zrovna je... Bohužel.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 7:24 PM  

Nemusí mít mobil, už dávno jsou propisky s kamerami volně k dispozici za pár stovek. Už mnoho let. Může tedy v klidu vyplňovat a filmovat - fotit.
http://aukro.cz/spy-kamera-v-propisce-i1635666773.html

Anonymous said...
June 1, 2011 at 8:02 PM  

To anonymni 17:36

Vazeny pane, je mi spolecne s vami na bliti. Situace je takova, ze uvadene prestupky jsou pouze spickou ledovce. Rad bych se omluvil, ale je to pravda. Zbyva otazka, proc nekonam v duchu vasich doporuceni. Protoze mi nadrizeny vysvetlil, ze nicemu nepomohu...... Jeste to zcela nevzdavam, ale cestu ze soucasneho marasmu nevidim.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 8:07 PM  

Anonymní 20.02

Pokud hovoříte o současném marasmu, tak mluvíte bohužel o sobě. Nadávat na společnost je jednoduché. Ale společnost je tvořena jedinci. Jaká převaha jedinců, taková společnost.

poste.restante said...
June 1, 2011 at 9:31 PM  

Mne by spíše zajímalo, jak je možné ofotit test během jeho vyplňování, když mobilní telefony jsou zakázané a ve třídě byl předpokládám kvalifikovaný dozor

Málem bych zapomněl.
Třeba takto: http://www.megadarky.cz/hitech-gadgets/40362-spy-pen-4gb-5060113893260.html

Ale řekl bych, že šlo o mnohem prozaičtější situaci.
(Něco jako "únik" Kubiceho zprávy, například.)
Prostě s vědomím zúčastněných.
:-(


Anonymní 1.6 20:02
Já Vás do jisté míry chápu.
Není jednoduché zachovat si důstojnost a současně splácet půjčky a platit účty.
Je to věcí vnitřní integrity a hranic, za které už nechceme jít.
A upřímně, málokdo bude riskovat existenci, "jenom" kvůli "nějakým" maturitám.

Přesto to nic nemění na principu známém např. z Pyšné princezny: "Kdo zlu neodporuje, sám se proviňuje."

Mimochodem, i na možnost manipulace zkoušek zadavatelem jsme kdysi upozorňovali.
Řešením by bylo například, kdyby zadavatel byl z jiné školy.

Anebo třeba celý projekt realizovat jinak?

Stoprocentně ale systém zabezpečit nelze. Proto musí být prokázané excesy trestány exemplárně. Odradit totiž může jen strach, že se to nevyplatí.

Charlie said...
June 1, 2011 at 10:00 PM  

Naivní opravdu nejsem (po 15 letech praxe), ale domnívám se (podle zveřejněných testů), že nešlo jen o chvilkovou akci, na to jsou příliš dobře pořízené, tj. přikláněl bych se buď k určitému a trestuhodnému přivírání očí na straně dozoru, nebo nedejbože aktivní spolupráci. V každém případě jsem pro exemplární trest.
Obecně bych ale chtěl dodat, že klima na většině škol neodsuzeje opisování, podvádění, popř obcházení různých vyhlášek a nařízení, naopak provinilí jsou spíše omlouváni nebo dokonce glorifikováni. Mám odezvy od kolegů např. z Belgie nebo Anglie a tam by podobný přístup neprošel. Dokonce sami studenti na podobné praktiky upozorňují, protože vědí, že jsou tím sami poškozováni.

Anonymous said...
June 1, 2011 at 10:12 PM  

"V každém případě jsem pro exemplární trest."

A nemají náhodou naši studenti vzor v politicích a vládě. Ryba smrdí od hlavy. Nemůžu přece trestat někoho za takovou maličkost, když naše "vzory" ve vládě z nás mají prču. Ignorant

Anonymous said...
June 1, 2011 at 10:21 PM  

"Mne by spíše zajímalo, jak je možné ofotit test během jeho vyplňování, když mobilní telefony jsou zakázané a ve třídě byl předpokládám kvalifikovaný dozor"

To vůbec nemusel být mobil nebo digitální foťák. Viděl jsem minifoťák z vysokým rozlišením v obyčejné tužce. Jinak jsem jako rodič přesvědčen o tom, že 1 hodinu po napsání by mělo být zadání a řešení na webu. Bylo pořízeno i z mých daní. A již vůbec nechápu autorství, když ho najednou porušilo 100 000 studentů a přečetly stovky učitelů. CERMAT si myslí, že v tomto státě jsou asi samí blbci.Ignorant

Anonymous said...
June 1, 2011 at 11:02 PM  

Jestli někdo porušil autorský zákon, pak právě CERMAT, protože u textů v úlohách převzatých z internetu a tisku neuvádí zdroj, což je základní požadavek tohoto zákona! Radek Sárközi

Anonymous said...
June 2, 2011 at 6:22 AM  

Obecně bych ale chtěl dodat, že klima na většině škol neodsuzeje opisování, podvádění, popř obcházení různých vyhlášek a nařízení

Krásný případ obcházení předpisů poskytlo samo mšmt: vydá maturitní vyhlášku, že student, který se neomluví od nepovinné zkoušky, dostane pětku a pak totéž mšmt vydá ředitelům pokyn, jak toto vlastní nařízení obejít.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 7:54 AM  

Všechny ty předchozí výkřiky o nutnosti podat trestní oznámení na ředitele, který otevřel maturitní Pandořinu skříňku před termínem jsou bláboly.
Projekt současné státní maturity je idiotský diktát, kterému lze čelit jedině tímto způsobem. Prostě několik krabic otevřít a zveřejnit testy před termínem ostrého testování.
To je jediný a skutečně účinný postup likvidace tohoto "projektu".

Charlie said...
June 2, 2011 at 8:05 AM  

Všechny ty předchozí výkřiky jsou pokusem zachránit alespoň zdání řádu a respektu před zákonem. Nejsem proti zveřejnění testů oficiální cestou, naopak. Ale v opačném případě ať dotyční vyhlásí veřejně občanskou neposlušnost, se všemi důsledky, které jim jejich konání přinese. S Vaším přístupem mohu říci, že budu jezdit 160 přes vesnice, protože dopravní vyhláška je idiotský diktát. Nebo nebudu dodržovat BOZP, protože je to idiotský diktát? Doufám, že nejste učitel.
Jediný účinný postup likvidace tohoto projektu byl před volbami, kdy se dotyční měli ptát svých kandidátů, jaký je jejich postoj k SMZ a podle toho volit. Nyní nezbývá nic jiného, než se řídit platnými zákony, vyčkat na konec a vyhodnotit ji - na základě této analýzy ji buˇupravit, změnit parametry nebo zrušit, ale opět parlamentním způsobem.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 8:18 AM  

"....ale opět parlamentním způsobem."

Začínám mít pocit, že to po dobrém nepůjde. Neříkám přímo defenestraci ( " možná jsme od ní kousíček" ). Arogance současných vládců je bezmezná. To nejsou žádné reformy, to je binec na n-tou. Josef je na MŠMT již rok, ale kde nic, tu nic. Mám obavy, že státní maturita se hrubě nepovedla. Otázky nic moc, některé dvojznačné. Jestli na tomhle didaktickém testu stojí svět, pak říkám že jsme se dostali někam do pravěku. Ignorant

Anonymous said...
June 2, 2011 at 8:48 AM  

Vyhlásit veřejně občanskou neposlušnost je schopen jedině středověký flagelant či japonský kamikadze.

Srovnávat státní maturitu s pravidly BOZP či silničním zákonem je nesoudné, protože obé jest přijímáno v zájmu lidu obecného. Je tomu stejně tak v případě státní maturit?

Čí zájem tento projekt naplňuje?
Žáků? Učitelů? Státu?

Vy opravdu věříte v seberegulující principy parlamentní demokracie?
Počkáme, až to parlament znovu opraví a schválí?
Bdím či spím?

Anonymous said...
June 2, 2011 at 10:33 AM  

Projekt satátních maturit má naplňovat zájem daňových poplatníků. Státní maturity nejsou dokonalé a ještě dlouho nebudou, Cermat je evidentně nezvládá minimálně didakticky, zda i logisticky se uvidí za měsíc. Testy by měly být zveřejňovány ihned po zkoušce. Tajit jejich obsah považuji za naprosto nestoudné chování státem zřízené a placené organizace a vnímám to podobně, jako kdyby občané neměli mít přístup k zákonům, které mají dodržovat. To ale nic ani v nejmenším nemění na tom, že státem garantované osvědčení o vědomostech a schopnostech postavené na nějaké formě centralizovaného testu je naprosto nezbytné pro zachování elementární kvality vzdělání. A to nemluvím o tom, že se tím ve výsledku ušetří, protože těch 15% studentů, kteří po novu prolítnou, zatímco postaru by neprolítli, nebude muset daňový poplatník živit na veřejných vysokých školách, nebude za ně muset platit zdravotní a sociální pojištění dalších minimálně pět let. A síť veřejných vysokých škol bude možné o těch dejme tomu téměř 15% osekat a kvalita VŠ vzdělání opět mírně stoupne. Navíc mnozí si svůj nástup na SŠ třeba rozmyslí, když už nebudou úplně zadarmo a učitelé spoustu žáků k maturitě ani nepustí ze strachu, před jejich výsledky. Hlavně aby to neskončilo u toho, že některé VŠ začnou přijímat i bez maturity. To bych tipoval, že bude další návrh nejrůznějších mašíblů.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 10:53 AM  

Také jsem se domnívala, že státní maturita oddělí zrno od plev. Během ústních zkoušek jsem se ale přesvědčila o opaku. Malý český člověk dokáže vždycky obejít či podlézt. Zase se našly možnosti, jak nastavená pravidla ošvindlovat, totéž bude možné i při opravě písemných prací - stačí vzít tu správně berevnou tužku či nebrat kritéria tak doslovně. Jsou i možnosti, jak pomoci žákům při didaktických testech. Tak se může paradoxně stát, že na některém gymnáziu propadnou žáci, protože jejich učitelé vzali kritéria závazně, zatímco vedle na SOU studenti zkoušky úspěšně složí, protože jejich učitelé je "mají rádi" a trochu "pomohou". Jediná možnost by byla, kdyby studenty nezkoušeli jejich učitelé - i když ani tady si nejsem jistá (pana učitele pohostíme, nabídnem štamprličku, přimhouříme oko - vždyť víme, jak to chodí... také máme děti....)

Puďa said...
June 2, 2011 at 10:55 AM  

Myslíte, že někteří z těch cca 10 % nepřipuštěných by maturitou prolítli? Co když jen neudělali na škole nějaký předmět, který je svým obsahem mnohem obtížnější než státní maturita? Proč vlastně není umožněno žákům složit státní maturitu kdykoli v průběhu studia? Netvařme se, že je státní maturita vrchol celého učení na střední škole - to opravdu není.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 11:12 AM  

Charlie 8:05 řekl:
Jediný účinný postup likvidace tohoto projektu byl před volbami, kdy se dotyční měli ptát svých kandidátů, jaký je jejich postoj k SMZ a podle toho volit.

To by ovšem dotyční kandidáti nesměli lidem bezostyšně lhát. Současný premiér Nečas před volbami sliboval studentům, že státní maturitu zruší a když ho zvolil, tak ji zavedl. Nevěřím mu už ani slovo.

Poste restante 1.června 21:31

V Pyšné princezně se ale také zpívá:
A kdo s námi nezpívá
ten už umřel zaživa....

A i učitel před penzí je člověk a žít se mu chce, jednou to možná poznáte sám.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 11:13 AM  

Jen si představte alespoň okamžik, že ministerstvo mohlo "nalít" 480 milionů korun nikoli do Cermatu a státních maturit, ale do středních škol na zlepšení školních maturitních zkoušek.
Byly by pak školní maturitní zkoušky lepší? Bezpochyby!

Charlie said...
June 2, 2011 at 11:20 AM  

To: Pavel Doležal - Naprosto souhlasím a děkuji, že odpoveď už nemusím psát :)
Jestliže má maturitu kde kdo, pak bych i tuto skupinu označil jako lid obecný. Nelíbí se mi to, a proto preferuji tuto skupinu výrazně zmenšit tím, že se omezí počet maturitních oborů - to bude mít i vedlejší efekt na počet studentů VŠ. Když se k tomu přidá i omezení denních nástavbových oborů (nevím proč jde někdo z učňáku rovnou na nástavbu, to mohl jít studovat maturitní obor rovnou), nastane možná ne ideální, ale rozhodně lepší stav, než je dnes. A nebo se prostě žáci začnou více učit, ale to už jsem v oblasti své oblíbené scifi.

Pokud jde o objektivitu, lidský faktor je vždy neznámou veličinou, ale napadají mě 2 možnosti, relativně levné - elektronická maturita s vygenerovanými otázkami a časovým limitem (všem nebude možné pomoci a jednomu si to myslím nikdo netroufne) nebo zaznamenání průběhu celé maturitní zkoušky na video, když to jde u STK nebo autoškoly, proč ne u maturity.

Luděk Blaha said...
June 2, 2011 at 12:29 PM  

Jediná možnost by byla, kdyby studenty nezkoušeli jejich učitelé

To by se bývaly nemusely dělat maturity centrálně státní. To by bývalo stačilo delegovat na školy předsedy zkušebních komisí, třeba státem certifikovaných, garanty, kteří by znali příslušné předpisy a nebyli by to ti, kteří jsou na školách právě postradatelní a kteří mnohdy ani netuší, která bije.
Není snad roku, kdybych nezíral, co všechno se může stát. Když k nám na průmyslovku jezdívali pánové ze Splzně, stávali jsme večer v pozoru při rozboru, gdepa jsme ten den pochybili

Anonymous said...
June 2, 2011 at 3:33 PM  

Proboha, jaká občanská neposlušnost? Vláda přece nikoho nenutí, aby dělal maturitní, jazykovou, profesní nebo jakoukoliv jinou zkoušku!

Skládal jsem hodně výše uvedených zkoušek a nikdy mě nenapadlo, že bych měl jejich obsah nebo formu zpochybňovat.

Když se někdo přihlásí nebo nepřihlásí k maturitě, je to jen jeho věc.

A učitel u maturity zastupuje zákon, zastupuje státní moc, je, či spíše má být vzorem respektování pravidel, být zárukou, že pravidla budou dodržena.

Pokud tady ty infantilní výzvy k neposlušnosti, předčasnému otevírání obálek a podobné nedospělé názory vložili učitelé, je to od nich nejen těžce neprofesionální, ale je to i jejich osobní hanba a hanba jejich profese. (Ti chytřejší z nich se za to možná budou časem stydět, ale bojím se, že z těchto kváků na dálku cítím zápach mouder pronášených uslintanci ze čtvrté cenové skupiny, kteří o svých „moudrech“ nikdy pochybovat nebudou.)

A propos, poste restarte, Váš výrok „Že chceme všichni svůj plat a dožít ve zdraví důchodu, to je pochopitelné“ je velmi výstižný, neboť ryze český. Co takhle výrok „nedělám, co je neprofesionální“? Co takhle výrok „Nebát se a nekrást“? Chce to charakter, já vím, ale nedělat věci, za které bych se pak nemusel sám před sebou stydět, to se vyplatí. Je-li člověk slušný.

Petr S.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 4:05 PM  

Petr S.

problém je jinde, ony se v průběhu studia změnily pravidla. Studenti se 3 roky učili "postaru" a najednou se ve čtvrtém ročníku dozví o změně. Studenti současných prvních ročníků na tom budou dozajista lépe, budou mít testové úlohy,..Označil bych těch přibližně 30 % neudělavších jako pokusné králiky. Ignorant

poste.restante said...
June 2, 2011 at 4:10 PM  

Anonymní 2.6 11:12 a Petr S.
Všimli jste si, že oba kritizujte můj příspěvek a přitom z opačných pozic?

Jeden mi vyčítá málo empatie:
A i učitel před penzí je člověk a žít se mu chce, jednou to možná poznáte sám.

Druhý toleranci k nekorektnímu chování:
Váš výrok „Že chceme všichni svůj plat a dožít ve zdraví důchodu, to je pochopitelné“ je velmi výstižný, neboť ryze český. Co takhle výrok „nedělám, co je neprofesionální“? Co takhle výrok „Nebát se a nekrást“?

Já ale psal o obojím současně.
Že prostě z lidského hlediska dokážu pochopit člověka, který o porušení zákona ví, ale nikoho neudá, protože je mu jasné, že by v příslušném zaměstnání a nebo i existenčně skončil. (Není moc ředitelů, kteří přijmou do kolektivu člověka, o němž je známo že své šéfy "udal".

Současně ale vyzývám k exemplárnímu potrestání prokázaných případů obcházení zákona, podvodů či manipulace SM.

Lidský faktor je v podobných projektech hlavním kamenem úrazu.

Od prvopočátku zveřejněného režimu organizace SM jsme upozorňovali mnozí, že pokud je zadavatel zainteresován na výslecích své školy, nevyhneme se případům napovídání, manipulace, "přivírání očí" a podobně.
Komisař nemá šanci vše ohlídat, i kdyby byl nezkorumpovatelný.

Celý systém doslova stojí a padá na čestnosti a zodpovědnosti, chcete-li, profesionalitě všech účastníků.

A já bych na 100% důvěryhodnost všech rozhodně nesázel.
Už vůbec ne v zemi, která podvodníky a "manipulátory" glorifikuje, a kde i samotné MŠMT radí, jak obcházet svou vlastní vyhlášku.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 4:11 PM  

„Nebát se a nekrást“?

Což tak se na to milý Petře zeptat pana Drobila, Dobeše, Bárty a dozajista do budoucna ze skříně vypadlých kostlivců.

poste.restante said...
June 2, 2011 at 4:33 PM  

Anonymní 2.6 7:54
Prostě několik krabic otevřít a zveřejnit testy před termínem ostrého testování.
To je jediný a skutečně účinný postup likvidace tohoto "projektu".


Ano, to je způsob jak desetisíce lidí zbavit možnosti vykonat maturitní zkoušku v řádném termínu a přinutit všechny zúčastněné celé martýrium opakovat znovu.

Probůh uvědomte si, že i když jsou špatné a častokrát nevymahatelné, ale
zákony v této zemi pořád ještě platí. Tedy i ten, definující ukončování středoškolského studia.


K otázkám občanské neposlušnosti a podobně vše podstatné již napsali Charlie, Pavel Doležel a Petr S.
(Se kterým tentokrát zcela souhlasím)

Dodám jen, že projekt státních maturit vzniknul částečně jako reakce na totální ztrátu prestiže a významu maturitní zkoušky, k čemuž došlo v důsledku bezbřehé uvolněnosti a nekoncepčnosti v řízení rezortu školství a celého systému vzdělávání v tomto státě.

"Právníci" z Plzně a nositelé "takytitulů" ze všech možných "takyvysokých škol" jsou jen vrcholkem pyramidy, která začíná na spoustě vynucených přivírání očí a snižování požadavků na základních školách a pokračuje "maturitou pro všechny, kdo alespoň občas zajdou do školy".

Kdyby celá tahle mašinerie měla jen jediný efekt, a to, že maturitu opravdu nedostane "každý, kdo se umí podepsat" a že alespoň část žáků se opravdu začne učit, pak to za ty peníze stálo.

Bohužel ani tím posledním si nejsem prozatím vůbec jist.
Spíš o tom silně pochybuju.

Ale nešť.
Počkejme si na konečné výsledky a pak se bavme, jak dál.
Stále ještě existuje šance, začít to dělat konečně pořádně a dobře.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 6:48 PM  

"A učitel u maturity zastupuje zákon, zastupuje státní moc, je, či spíše má být vzorem respektování pravidel, být zárukou, že pravidla budou dodržena."

Na, ja, ich verstehe Ihnen, Herr Sturmbahnfuhrer, ganz gut. Ein Lehrer, ein Volk, ein Reich.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 8:39 PM  

Učitel: celá kauza ukazuje v jak primitivní a debilní zemi žijeme a pracujeme. Pokud například vykonáte nebo chcete vykonat Cambridgeskou zkoušku z angličtiny, můžete (stejně jako u mnoha jiných typů zkoušek) do aleluja cvičit na ostrých testech z minulých termínů, všechny úrovně testů.

Anonymous said...
June 2, 2011 at 10:08 PM  

2. června 2011 16:11

Jiné vzory než pány poslance Drobila, Dobeše a Bártu nemáte? Tak to si opravdu vyměňte vzorkovník...

Proč se vlastně každý podvraťák už od základní školy odvolává na někoho jiného, kdo ty nepravosti přece dělá taky?

Celé to je o charakteru. Ne, že bych kdysi v životě neprovedl věci, které by mě teď netrápily, svědomí je potvora. Ale snažím se neporovnávat s gaunery a už vůbec ne s politiky.

Mým nejdůležitějším cílem dnes je, aby mě moji blízcí považovali za dobrého člověka.

2. června 2011 20:39
S těmi zkouškami máte pravdu. Na svoji zemi však patriot en bloc nenadává a to třeba jen proto, že do ní patří a její prostředí ho vytvořilo a on spoluvytváří její prostředí.

Petr S.

Anonymous said...
June 3, 2011 at 6:12 AM  

Es wird schon wieder besser!
Selbstverstandlich!
ratatatata......

Anonymous said...
June 3, 2011 at 11:19 AM  

Kolegové, nejsem nijak materiálně, ani profesně spjat s firmou Scio, ale domnívám se, že řešením většiny didaktických i logistických problémů státních maturit by bylo zadat jejich administraci buď firmě Scio, nebo firmě, která pořádá přijímací řízení na Masarykovu Univerzitu, nebo prostě nějaké jiné soukromé firmě, která má s pořádáním testů dostatek zkušeností a má zvládnutou nejen administraci a didaktiku, ale také metodiku vyhodnocování. Testy by se zadávaly elektronicky, počítač by přímo před komisí vybral náhodnou sestavu otázek z nějaké předem veřejně přístupné databáze testových otázek, která by mohla mít třeba i několik tisíc položek pro každý maturitní předmět a jen by se nějak sofistikovaněji řešily mírné rozdíly v obtížnostech jednotlivých sestav. Studenti by odpovídali ve webové aplikaci, která by měla nějakou off-line zálohu, aby se v případě nefunkčnosti sítě výsledky neztratily, ale uložily k případnému následnému ručnímu odeslání ve formě nějak dobře zašifrovaného textového souboru. Mělo by to tu výhodu, že výsledky by byly k dispozici ihned po odeslání posledních výsledků a bylo by třeba možné i sledovat aktuální dosažený percentil on-line jako je tomu ve volbách do PSP ČR, kdy je běžně na www stránkách statistického úřadu možné sledovat aktuální stav výsledků. Technicky se to podle mě dá zvládnout a případná možnost ovlivnění výsledků ze strany učitelů otevíráním nějakých obálek, nebo problém se zveřejněním zadání, či s opisováním by zcela odpadla. Samozřejmě existuje stále možnost, že učitel žákům bude napovídat, ale musel by to u každého dělat zvlášť, protože každý by měl jiné úlohy a muselo by to být vidět. A když pomáhá jinému, proč nepomáhá také mně, že? Čili oni si to ti učitelé pak rozmyslí, před spoustou svědků, kterým svým počínáním vlastně škodí, když radí někomu jinému.

A pokud jde o toho německého kolegu, který se snaží naznačit, že jakékoliv dodržování čehokoliv nařízeného shora je špatné, nebo minimálně je na libovůli každého, co chce a nechce dodržovat, to je přesně ten reprezentant čecháčkovství, které přesně a do puntíku vede k tomu, jak dnes vypadá naše vláda, náš parlament, naše politické strany, naše politika i naše mediální scéna. Pak se ovšem kolegové nehněvejte na ty nebožáky nahoře, že mají selektivní etiku a selektivní morální zásady, když je učí nebo učili podobní učitelé. Vím, že je to trochu dáno historicky, kdy už v podstatě od dob, kdy jsme se stali součástí Rakouska-Uherska se to, co přišlo shora považovalo automaticky za cizí a bylo ctí každého druhého Čecha to nedodržovat a to nemluvím potom o Protektorátu a socialismu. Jenže kolegové, teď už jsme v situaci, kdy si tak nějak máme dodržovat jen to, na čem se my sami dohodneme, nebo co jsme si přijali. A o nějaké národní cti, která nám velí nedodržovat všechno, co nám bylo někým vnuceno z jinak mluvících zemí, nelze v případě státních maturit hovořit. A tak se toto jakékoliv společnosti zcela škodlivé myšlení přesouvá do podoby autonomní paranoidní morálky, kdy každý člověk, který není já, je potenciální nepřítel, blbec, hovado, socka, modrý pták, či brejloun a cokoliv mi nařizuje, nebo cokoliv po mě chce, abych dodržoval, je zlo, nebo je to minimálně na mém vlastním uvážení, zda se mi zrovna chce to dodržovat. To se mi jeví jako poněkud prepubertální, či pubertální uvažování.

Anonymous said...
June 3, 2011 at 1:42 PM  

"Jenže kolegové, teď už jsme v situaci, kdy si tak nějak máme dodržovat jen to, na čem se my sami dohodneme, nebo co jsme si přijali."

Voni, Doležal, melou teda pěkný nesmysle a podle myšlenkového toku předpokládám, že čtete dost Fantasy nebo berete LSD či jste stoupenec starověké Sparty nebo Athén, kde ještě platilo to, o čem blouzníte.

Na Rakousko-Uhersko mi moc nešahaj. Tehdy byl ještě nějaký pořádek, respekt ke vzdělání, monarchii a císaři. To teprve tou rádoby demokracií se všechno změnilo.

Dave said...
June 3, 2011 at 6:19 PM  

Pavel Doležel 11:19

Souhlas, úplnej, a to s prvním i s druhým odstavcem vaší řeči. Díky.

Anonymní 13:42

Nesmysly jsou to jenom pro toho kdo to za nesmysly považuje. Jeden by si měl ujasnit, jestli tu demokracii chce, a pak musí taky udělat něco pro ten pořádek a respekt - on ho ale mimo nás nikdo jinej nezajistí! - a nebo si přiznat, že mu vlastně víc vyhovuje ten bordel. Pak ať ale nekritizuje všechny a všechno a přizná barvu. Případně zkuste založit Stranu pro monarchii. :)

Anonymous said...
June 4, 2011 at 8:44 AM  

to Anonymní: Kolego, chcete tedy pořádek a respekt k diktátorovi, nebo chcete bordel, v němž se každý svobodně rozhodne, která nařízení bude a která nebude dodržovat? Víte, ona ta pravá demokracie neznamená, že bude všechno po vašem, ona znamená, že se ve všem budete muset podřídit většině ať se vám to líbí, či nikoliv. Ostatně o demokracii, tj. způsobu přijímání norem a nařízení můj příspěvek nebyl. Byl o jejich dodržování. Pokud s něčím nesouhlasíte, snažte se to změnit legální i legitimní cestou a ne že budete třeba navádět studenty k podvodům. To, že schvalujete podvody, to vem čert, stejně jako vás, ale vy tím také (nejste-li tedy nějaké dítě, které sem omylem zabloudilo) učíte studenty, že nedodržování pravidel je v pořádku a to je mnohem horší. Demokracii osobně považuji za jeden z nejhorších způsobů rozhodování, zcela ve shodě s Aristotelem.

Luděk Blaha said...
June 4, 2011 at 9:43 PM  

se ve všem budete muset podřídit většině ať se vám to líbí, či nikoliv

1. Jsou-li ovšem pitomci ve většině, nesmí, opakují nesmí dojít k hlasování.
2. I schválená pitomost zůstává nadále pitomostí. Stejně jako pitomec ustavený do funkce nezmoudří.
3. Protože se zjevně pořád ještě nepřišlo na to, jak se mají děti a mládež správně vzdělávat, nevidím jediný důvod, proč bych se měl kdejaké pitomosti podřizovat jen proto, že došlo k její konstituci.

Anonymous said...
June 4, 2011 at 11:22 PM  

"se ve všem budete muset podřídit většině ať se vám to líbí, či nikoliv"

Das ist unglaublich! Sie lieben auch das Lied "Die Fahne hoch", nicht wahr?

Anonymous said...
June 5, 2011 at 12:09 PM  

MIlý Petře S., na svém stanovisku trvám, nehledě na patriotismus, výši vzdělání, délku pdg praxe atd.: Prostě a jasně, znovu: Učitel: celá kauza ukazuje v jak primitivní a debilní zemi žijeme a pracujeme. Pokud například vykonáte nebo chcete vykonat Cambridgeskou zkoušku z angličtiny, můžete (stejně jako u mnoha jiných typů zkoušek) do aleluja cvičit na ostrých testech z minulých termínů, všechny úrovně testů.

Anonymous said...
June 5, 2011 at 12:53 PM  

"A učitel u maturity zastupuje zákon, zastupuje státní moc, je, či spíše má být vzorem respektování pravidel, být zárukou, že pravidla budou dodržena."
"...se ve všem budete muset podřídit většině ať se vám to líbí, či nikoliv."

V některých dílčích argumentech máte, pane Doležele, asi pravdu, ale faktem je, že byste si měl občas svůj text po sobě přečíst a položit si otázku, zda již nenastal čas k návštěvě specializovaného lékaře.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.