Další Kulatý stůl SKAV se koná ve čtvrtek 23. 6. 2011 v 10.00 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha.
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
• Od koho se dnes děti nejvíce učí? Víme to?
• Je nutné k pedagogické kvalifikaci magisterské studium pedagogiky?
• Hraje v učitelském vzdělání rozhodující roli odborná znalost nebo pedagogické dovednosti?
• Co nabízí zájemcům o práci učitele pedagogické minimum?
• Mají pedagogické fakulty konkurenci ve vzdělávání učitelů?
• Proč na pedagogické fakulty dlouhodobě chodí intelektuálně nejslabší třetina uchazečů o vysokoškolské studium? Umíme to změnit?
Pozvaní panelisté:
• Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc., děkanka Pedagogické fakulty ZČU
• Doc. Ing. Daniel Münich, Ph.D., ekonom CERGE-EI, člen NERV
• Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D., Pedagogická fakulta UK
• Mgr. Jana Heřmanová, ředitelka Střediska volného času Ivančice
Moderuje: Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.
POZOR NOVINKA: Od ÚNORA je možné kulaté stoly sledovat pomocí tzv. webináře. Ke sledování je nutné se přihlásit zde.
Technické zabezpečení kulatého stolu zabezpečují: webináře.cz a KAMERAMAN.cz
Informace o kulatých stolech naleznete na adrese: www.skav.cz a www.ucitelske-listy.cz.
Kulaté stoly probíhají pravidelně každý třetí čtvrtek v měsíci od 10.00 v aule ZŠ Vodičkova v Praze 1.
Jsou pořádány zdarma, bez nutnosti předchozí registrace. Trvají 2-3 hodiny. Kapacita sálu je omezena.
23. 6.: Kulatý stůl SKAV "Je magistr zárukou dobrého učitelování?"
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Není, bohužel magistr není ani zárukou kvalifikovaného, natož s dobrými mravy slučitelného ministrování.
určitě lepší než devatenáctiletý maturant
Znám dvě SKVĚLÉ učitelky jen s maturitou, bez VŠ vzdělání, které se ve svém volném čase vzdělávají tak intenzivně, že by s tímto nasazením už měly vystudováno dvakrát; ale na fakultě nechtějí ztrácet drahocenný čas. Znám také pár učitelů s 1 nebo 2 VŠ, kteří jsou ve třídě takřka zbyteční. A neznám nikoho, kdo by tu "šťávu" v sobě neměl a VŠ by ji do něj vlila.
Je jasné, že ústup od magisterského vzdělání učitelů může napadnout jen primitiva v době, kdy školy chrlí mraky vysokoškoláků. To, že i takových jako Marek Benda, Stanislav Gross a Harangozo z Plzně, je věci jiná, ve zkorumpované zemi je to prostě tak. Ministrovi, který svou Machálkovou se střední pedagogickou platí jako prezidenta a píše za ni seminárky, svého dalšího knechta pošle špiclovat CERMAT a svého parťáka z podnikaání VV Špelinu, který nerozumí ekonomii, dá dělat ekonoma ÚIV, tyhle špeky, že vzdělání není potřebné, když má člověk kamarády, by nikdo neměl baštit.
Myslím, že v tomto případě nejde o primitivismus, ale o celkem chladný kalkul. Tendenčně položená otázka evokuje odpovědi, které se hodí těm, kdo ji položili. Chápu, že rádobyvědátorům z různých institucí a k nim přidruženým podnikavcům, kteří se chtějí ve školství seberealizovat, ač třeba nikdy neučili, by vyhovovalo zmenšení vzdělanostní a tím i platové úrovně učitelů - o to víc sebeuplatnění a dobrých obchodů budou mít, o to víc zbude pro ně, že?
Ke vzdělání a k titulům:
Otec mi kdysi řekl, když jsem v 1980 skončil techniku, že člověk může být vůl a ani nemusí být inženýr. :-)
Nemyslím si že titul je záruka toho, že jeho nositel bude dobrý učitel, doktor, technik, právník, atd. Je to možná podmínka nutná, nikoli postačující.
Dříve jsem zde psal o svém bývalém učiteli na ZŠ v 60-tých letech, který byl prvostupňař a učil matematiku v osmé třídě přímo geniálním způsobem. Díky němu jsem s matematikou neměl problém ani na gymnáziu, ani dál na technice.
Z vyprávění vím, že dříve byl jakýsi učitelský institut, který vychovával učitele bez titulu pro ZŠ. Nemyslím si, že za 1. republiky bylo školství v takových problémech, jak je teď.
Mám názor, že vyloženě nezáleží na titulu, ale na každém jedinci, který učitelské povolání vykonává. Vzpomeňme na "kolegu Matulku" - vynikajícího pedagoga - přírodovědce, kterému chybělo VŠ vzdělání jen proto, že mu jeho nízké sebevědomí nedovolovalo požádat o příslušnou zkoušku. :-) Vím byl to film, ale není to tak občas i v životě?
Před rokem 1989 jsem pracoval ve fabrice, byl tam jeden starší pán pouze s průmyslovkou a "strčil do kapsy" slovutné pány konstruktéry inženýry, kteří když nevěděli kudy kam, šli se za ním poradit.
Dle mého názoru magistr, jakožto i jiný vysokoškolák rozhodně není zárukou dobrého učitelování. Učitelem se dle mého názoru musí člověk "narodit". Brát tuto profesi jako poslání a pokud stanoví zákon, tak vystudovat příslušnou určenou školu a celý další život se neustále vzdělávat. Teď neberu argumenty, že za ty peníze se to nedá dělat. Už dříve jsem tady napsal a "rýpl tím do vosáků",
že komu se nelíbí učitelování z jakýchkoli důvodů, má vždy možnost odejít.
Příjde doba a nebude to dlouho trvat, kdy si školy budou moct vybírat i učitele s nejprestižnějšími aprobacemi (teď hovořím o SŠ).
Petr
Dobrý den editore, co bylo špatného na prvních třech příspěvcích, že byly smazány?Málo místa?Vadilo slovo není a nebo zmínka o magistrovi s ledm(pití)?
Okomentovat