SKAV, o.s. a EDUin, o.p.s. zvou na další diskusní setkání u kulatého stolu ke vzdělávací politice, které se uskuteční dne 23. 6. 2011 od 10.00 hod. v prostorách auly ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.
Aktuální téma jednání zní: "Je magistr zárukou dobrého učitelování?“
Pozvání k diskusi přijali: Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc., děkanka Pedagogické fakulty ZČU; Doc. Ing. Daniel Münich, Ph.D., ekonom CERGE-EI, člen NERV; Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D., Pedagogická fakulta UK a Mgr. Jana Heřmanová, ředitelka Střediska volného času Ivančice.
Více informací k aktuálnímu kulatému stolu
Kulaté stoly spolufinancuje Nadační fond pro vzdělávání při Mezinárodní škole v Praze.
23. 6.: Červnový kulatý stůl SKAV "Je magistr zárukou dobrého učitelování?“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Není.
Dobře vychlazený a s citronem - ano!
Jestli
"Je magistr zárukou dobrého učitelování?“
- to nevím.
Ale bakalář bude ještě menší zárukou a maturant nebude zárukou už vůbec ničeho.
Dobře vychlazený a s citronem navíc "zachutná navěky". :-)
Zárukou je jistě lepší, než maturant učící maturanty nebo Bc. o 3 roky starší než maturanti.
Tedy otázku si položmě takto : Chceme nahradit všechny ty učící maturanty na ZŠ a někde i na SŠ ?
Pozvání k diskusi přijali: Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc., děkanka Pedagogické fakulty ZČU; Doc. Ing. Daniel Münich, Ph.D., ekonom CERGE-EI, člen NERV; Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D., Pedagogická fakulta UK a Mgr. Jana Heřmanová, ředitelka Střediska volného času Ivančice.
Mezi pozvanými jsem nenašel jediného učitele. Celá diskuse tím ztrácí smysl.
Jako kdyby se diskuse o tom, jak nejlépe operovat slepé střevo, zúčastnil hejtman kraje, vrátný z nemocnice a ředitel nějaké veřejně prospěšné nadace.
Učit by mohl vysloužilý voják za naturálie. Stát by ušetřil, "vzdělávání" by bylo zajištěno:
Znám pár léčitelů, kteří plno lidí doopravdy vyléčili. Já měl tedy štěstí spíš na takové, kteří mne vyléčili z idealistických představ o etice a profesní cti v učitelské komunitě.
Přesto si z nejrůznějších důvodů nedovedu představit léčitele v ordinaci jako člena lékařské komory se smluvním vztahem k nějaké zdravotní pojišťovně. Nad to mi je docela jedno, jestli mne má lékař rád. Ocením, když mne uzdraví a k tomu ke mně bude slušný.
Já přece nemusím každého žáka milovat proto, abych jej vybavil kompetencemi, choval se k němu korektně a byl spravedlivý. Navíc mám velmi intenzivní pocit, že vřelejší vztah k žákům je považován za nepatřičný. Tedy v mém případě určitě.
Má-li někdo děti rád, nechť si nějaké pořídí nebo se jim věnuje v době mimoškolní třeba jako vedoucí kroužku nebo trenér.
Učitel by přece jen měl být vybaven odpovídající kvalifikací pedagogickou i odbornou. Čím vyšší, tím lepší. Jinak to bude jen děti hlídající hodný strýc. Nemyslím si ani, že by měl být až tak významně zábavný. Práce, jako zdroj obživy taky není nějaká obzvláštní legrace. Třeba chirurg srandista ve mně mnoho důvěry nebudí.
Okomentovat