Zahájení písemné části státních maturit, výsledky ústní části a jeden hrdinský čin. To bylo obsahem tiskové konference MŠMT 30. května.
Hned v úvodu ministr poděkoval a předal pamětní listy třem odvážným mužům z posádky automobilu, který rozvážel maturitní testy. Ti se v neděli 22. května na dálnici D1 stali svědky dopravní nehody. Dva zaměstnanci firmy Stahl Kamil Špirek a Roman Cabala a pracovník Cermatu Jiří Šlezarik zavolali záchranku, vyprostili řidičku i její dvě děti a poskytli jim nezbytnou první pomoc.
Dále bylo na programu vyhodnocení ústní části maturity. „Máme už vyhodnocených 100 procent,“ informoval novináře ministr. Po ústní části zatím nebylo připuštěno k maturitě 10,9 % žáků. Z těch zbývajících neuspělo dohromady v českém jazyce a cizích jazycích 6,5 % maturantů. Celkové procento neúspěšných je tedy 17,4. „Uvidíme po písemné části. Stále míříme k oněm 20 procentům, které jsme avizovali,“ dodal ministr s tím, že celkem osm škol zatím mělo v českém jazyce neúspěšnost vyšší než 30 %. V případě anglického jazyka to bylo 48 % škol.
Dnešním dnem v 8.20 hodin začaly na všech školách písemné maturitní zkoušky. „Zahájení písemných zkoušek společné části maturitní zkoušky proběhlo nad očekávání hladce. A to jak po organizační, tak po technické stránce. K úniku zkušebního tajemství nedošlo,“ komentoval skutečnost ředitel Cermatu Pavel Zelený.
„Minulý týden jsem zase cestoval po školách a měl jsem to štěstí, že jsem se na jedné z nich setkal s předáním modré bedny s maturitními testy. Musím říct státní maturita je po této stránce zabezpečenější než dokumenty Pentagonu,“ řekl s úsměvem ministr.
Pavel Zelený se ještě vyjádřil k hackerskému útoku, který den před spuštěním písemné části někdo provedl na webové stránky nové maturity. „Jde o systém, který je zcela oddělen od systému zpracování a hodnocení maturitních výsledků. V žádném případě neohrožuje jakýmkoliv způsobem chod maturitní zkoušky.“
Ministr: Maturitní testy jsou zabezpečenější než v Pentagonu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
"celkem osm škol zatím mělo v českém jazyce neúspěšnost vyšší než 30 %. V případě anglického jazyka to bylo 48 % škol" - znamená to, že 48% škol mělo neúspěšnost větší než 30%??
Další reforma, další průser. Odporná republika. 20 000 naštvaných neúspěšných maturantů + jejich rodičů. Nechtěl bych býti za toto odpovědný. Studentům čtvrtých ročníků někdo na začátku školního roku sdělí, že budou dělat státní maturitu. Tři roky se učili postaru a nyní se najednou začnou testovat na něco nového. Je to nefér. Mělo se podle nového vyučovat od prvního ročníku. teprve tito studenti měli konat státní maturitu.
Nejsmutnější na tom je to , že výsledky maturit nikoho,ale opravdu nikoho z VŠ letos nezajímají.
Vysoké školy prohlašují, že začnou výsledky maturit zohledňovat od příštího školního roku. Je to celkem pochopitelné - kdo by vsázel hned na první rok, a zvláště u nás.
Víc mě vadí, že VŠ chtějí po našich žácích potvrzení od školy, že opravdu dostanou maturitní vysvědčení 20. června. Opravdu nemůže CERMAT oslovit vysoké školy a říct jim to sám? Nebo žijí VŠ v jiné realitě a termíny státní maturity neznají?
Zajímavější to začne být, až budou vš chtít po sš potvrzení, že dané maturitní vysvědčení je to jednotně státní od Cermatu.
Tuny papíru, organizační manévry, obrovské skryté náklady a výsledkem je pak například písemná práce z češtiny tvořená textem majícím 200 slov. První student v mé skupině byl s touto prací hotov za 25 minut. Když jsem to zkusil napsat ve Wordu na PC vznikl z toho sloupeček na třetinu stránky. Na takovouhle písemnou práci mi připadá to množství papíru, které to stojí, jako obrovské plýtvání. Ta samá situace se opakovala u písemné zkoušky z anglického jazyka. Připadá mi to absurdní, když na druhé straně nejsou absolutně žádné peníze na školení a vzdělávání učitelů. Když nejsou peníze na zajištění standardního vybavení škol učebními pomůckami. Celá státní maturita mi tak připadá jako populistická akce, která se MUSÍ podařit, ať to stojí, co to stojí.
A Josef se poplácá po mužné hrudi a sdělí, že těch propadnuvších 30 % maturantů je přeci správná věc. Něco takového jako odchod do důchodu v 73 letech ! Nikdy jsem nevěřil, že toto je možné ! Boží mlýny, Josefe, melou pomalu, ale jistě. Ještě se nestalo, aby zklamaly. Ignorant
Pane ministře - a to je dobře nebo špatně?
Vnímavý čtenář nalezne odpověď
zde
Okomentovat