EDUin slaví výročí – dvanáct měsíců informačních služeb pro média a veřejnost

středa 18. května 2011 ·

V září 2011 odstartuje nový projekt EDUin nazvaný Rodiče vítáni, který označí školy, jež chtějí být k rodičům svých žáků vstřícné.


Před rokem zahájila oficiálně činnost obecně prospěšná společnost EDUin, které si vytkla za cíl popularizovat prostřednictvím médií a odborných diskusí témata týkající se vzdělávání. Hlavním a dlouhodobým cílem EDUin je ale motivovat veřejnost, aby se zajímala o to, jak se učí v základních a středních školách. Ambicí každého rodiče by měla být snaha pomoci „škole za rohem“, aby patřila k těm kvalitním. Proto pracovníci EDUin už několik měsíců připravují projekt Rodiče vítáni, zaměřený právě na nejširší rodičovskou a učitelskou veřejnost.


Strategie EDUin pro prvních dvanáct měsíců stála na několika hlavních bodech.
  • Získat autoritu a spolupracovníky v komunitě odborníků na vzdělávání.
  • Pravidelně oslovovat média a být těmi, které novináři vnímají jako „nositele informací“.
  • Navázat spolupráci se státem řízenými i neziskovými organizacemi v oboru školství.
  • Stavět na spolupráci se všemi organizacemi, které na spolupráci slyší, a tím zvyšovat účinnost energie vložené do jednotlivých projektů.
  • Být součástí mediální diskuse na vzdělávací témata.
  • Komentovat a případně oponovat kroky politické reprezentace v oblasti vzdělávání.
Pro dosažení těchto cílů využívá EDUin nejrůznějších prostředků. Zde je jejich výčet i krátké ukázky:
Pro dalších dvanáct měsíců si EDUin stanovil další postupný cíl – oslovit širší rodičovskou veřejnost a zahájit diskusi o tom, jak zlepšit vztahy mezi rodiči a školou. Chce rodičům ukázat, jak poznají a mohou ovlivnit kvalitu školy, kam chodí jejich děti, a jak mohou „své“ škole pomoci. K tomu má sloužit nový projekt EDUin, který se jmenuje Rodiče vítáni. Při jeho koncipování EDUin využívá zkušenosti ze zahraničí, kde má spolupráce mezi rodiči a školami delší tradici. Součástí tohoto projektu, jenž odstartuje na začátku září 2011, by měla být publikace stejnojmenné knihy a zavedení labelu – grafické značky, která bude označovat školy vstřícné k rodičům.

Zdeněk Slejška, výkonný ředitel EDUin o.p.s., řekl: „Dá se říci, že za rok naší činnosti jsme dosáhli přinejmenším toho, že naše názory vnímá odborná veřejnost, úředníci a politici, kteří se zabývají školstvím a vzdělávací politikou. To považujeme za nutný základ, v němž budeme dál pokračovat. Pokud ale chceme v českém školství opravdu něco změnit, je třeba oslovit širokou rodičovskou veřejnost. Bez jejího vlivu na politiky ať už na regionální, či celostátní úrovni český vzdělávací systém jen těžko zlepší své výsledky. Pouze veřejný tlak může zajistit, že se pro politickou reprezentaci stane školství skutečnou, a ne jen deklarovanou prioritou.“

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.