Ministr školství Josef Dobeš ustál tucet průšvihů, ale stále se učí. Horší je, že rozvrácený úřad přestává plnit své úkoly.
Když jsme se minulý týden poptávali vrcholných politiků na možného
nástupce ministra školství Josefa Dobeše (VV), jehož demise ležela
v premiérských deskách u prezidenta, zazněla jedna tuze zajímavá
odpověď: „Teď žádný nebude. Viděl jsem jej dnes a vesele si plánoval
akce na příští měsíc,“ řekl ČESKÉ POZICI jeden z těch nejzkušenějších.
Znělo to nepravděpodobně a už je to tu. Dobeš má hlavu přišitou k tělu a
dostal poslední „befehl“: ohlídat státní maturity, jak řekl premiér Petr Nečas (ODS).
Profesionální ohlídáváč
Pro připomenutí: současným ministrem školství je muž, který byl vězeňským psychologem, personalistou a členem představenstva bezpečnostní agentury ABL, jenž mimo jiné 26. srpna 2008 posílal soudu dopis zdůvodňující pestré vyzbrojení detektiva Petrlíčka. „Jeho práce podléhají vysokému stupni utajení, a proto potřebuje k práci střelné zbraně,“ citovala MfD, dle níž měl detektiv doma čtyři pistole, jednu samonabíjecí pušku, opakovací brokovnici Remington a malorážku Ruger. Zkušenosti s „ohlídáním“ něčeho tedy Dobeš, respektive ABL, jistě má.Znalosti o školství ovšem nemá žádné. Nebo přinejlepším končí v regionálním a středním školství, jímž se Dobeš tak rád zaklíná. Mantrou se staly ony maturity, do nichž už mu Nečas dal v březnu definitivu, kterou – jak jinak – minulý týden porušil. Ředitelé škol jsou zoufalí z čím dál neprůchodnější byrokracie, protože rozvrácený úřad (až po referentská místa) přestává plnit své úkoly. Vydavatelé učebnic si zoufají, neboť škrtlé stamiliony likvidují byznys s kvalitním učivem, a vybízejí školy k individuálním tvůrčím pokusům z unijních peněz.
Celý článek na ČESKÁ POZICE.
13 comments:
...potřebuje k práci střelné zbraně,“ citovala MfD, dle níž měl doma čtyři pistole, jednu samonabíjecí pušku, opakovací brokovnici Remington a malorážku Ruger...
No konečně pořádný chlap! Naše školství potřebuje Igora Hnízdo, takže lepšího šéfa rezortu si nelze přát.
Nejde o žáky a studenty, nejde o školství. Jde o koryta. Jak se ti pánové tam nahoře rvou o co největší sousto je naprosto hrůzné ! Ignorant
Jestli problém nebude i tak trochu v tom, že v současné situaci se nenašel jediný člověk se zdravým rozumem, který by byl ochotný funkci ministra školství vzít. Nebo by někdo z vás do toho šel?
Nebo by někdo z vás do toho šel?
Tak třeba já po tom už léta vyloženě prahnu. Ale nejspíš se o mně neví. Nebo co.
Kolego Blaho, mohl bych Vám kdyžtak dělat náměstka?
Nebo aspoň ředitele sekretariátu?
I švestičky ze zahrádky by byly...
;-)
Nu, dobrá tedy, pane poste.restante. Na ten sekretariát jsem ale počítal spíš s paní Carcy.
Mám pár zajímavých, neotřelých myšlenek. Namátkou třeba smlouvy s prarodiči sociálně přizpůsobivých žáků nebo nejednotné krajské maturity.
A zejména bych rád konečně realizoval školskou proformu. Ta by časově neomezeně předcházela skutečné reformě, splňovala by veškeré její předepsané náležitosti, ale měla by pouze informativní charakter bez jakéhokoliv vlivu na zlepšení současného stavu.
Přemítaje o ministrech školství uplynulých dvaceti let (předtím mi můj věk neumožnil je výrazněji registrovat, i když takový Kahuda byl opravdu "případ") - Adam, Vopěnka, Piťha, Pilip, Sokol, Zeman, Buzková, Kopicová, Kuchtová, Buršík, Liška, Kopicová, Dobeš - docházím k závěru, že přes nešťastnou komunikaci s učiteli byl jediným schopnějším Vopěnka. Jeho provizorium s penězi na žáka se vystačilo na dvacet let. Ostatní jen rozvrtali a odešli nebo byli odejiti.
Kolego Bláho, začínám se těšit!
Blaha ministrem školství? Proboha, vždyť by to znamenalo, že se ve školách začne učit!
Z čeho by žili prodejci tiskáren, tonerů a papírů????
Nerada ruším vaši personální diskuzi, ale "to krtek": peníze na žáka znamenají, že ve třídě máme 30 dětí a místo radosti z učení se radujeme z přežití.
Ignorantovi
Ono o žáky a studenty už nejde nikde. Fakulty učitelské vesele propouštějí - moc učitelů, studentů se hlásí málo - kdo by taky dobrovolně šel učit; na gymplech neberou a na základky - ani omylem, to je boj o holé přežití.
Učitelé soukromého gymplu v den přijímaček stojí před státním gymnáziem a přemlouvají uchazeče, aby šli radši k nim... Každému jde jen o ten žleb a živobytí. Holt se nám ty školy nějak moc rozkošatily.
Pro 20. dubna 2011 14:47
V počtu žáků ve třídě problém není. Nejúspěšnější v PISE byla Jižní Korea, která má přitom absolutně nejvyšší počet žáků ve třídě, často až 60 kousků… Jenže vzdělání se tam cení a učitel je Bůh, který ho zprostředkovává.
Petr S.
Petr S.
V počtu žáků problém je.
Přesněji v tom, že právě na tomto parametru je postaveno financování školy.
Takže se nebojí grázlík, že ho ze školy vyhodí, ale bojí se škola, aby grázlík, nedejbože, nepřešel jinam.
A tím to začíná...
Řekněme si to jednoduše: k názorům a zkušenostem vzdělaných učitelů s mnohaletou praxí se prostě v Česku nepřihlíží. Komunisté měli učitele za úplné onuce - a bojím se že současná společnost je podobná... Samozřejmě neexistence pdg komory, která by sdružovala kvalifikované učitele s ověřenou kvalitní výukou je veliká chyba. UČITEL ZŠ-SŠ
Post a Comment