Dalibor Martíšek: Mylé blbé děťy, blbňete sy klydňe dál...

úterý 5. dubna 2011 ·

...vzkazuje naší mládeži Radka Wallerová. Děti prý pravopis ovládají, chyby dělají jen tak z legrace a sranda přece musí být. A já abych se pak nad diplomkami takových vtipálků uchechtal k smrti.

"Děsivé hrubky dělají děti naschvál..." píše Radka Wallerová (Rodiče, neděste se chyb..., MF DNES, 31. 3. 2011).  "Z Nikoly je NiQolka, z Terezy TeeRka či TerinQa..." pokračuje. Jistě, různé NiQolly Pudillowé nejsou vedeny neznalostí, ale pubertální snahou o originalitu. To bych nepovažoval ani za chybu, natož za chybu děsivou. Což ale něco takového:




11 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 7:23  

Ano, blbněte klidně dál. Jak vidíte, na vysokou školu Vás stejně přijmou. Pan Martišek sice bude mrmlat, ale jeho škola má dotace podle počtu studentů, takže Vás nechá dostudovat a bude za Vás vděčen. Takže klid.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 9:08  

Ano, blbněte klidně dál. Jak vidíte, na vysokou školu Vás stejně přijmou. Pan Martišek sice bude mrmlat, ale jeho škola má dotace podle počtu studentů, takže Vás nechá dostudovat a bude za Vás vděčen. Takže klid.
6. dubna 2011 7:23
To není škola pana Martíška, alespoň doufám, on tam jenom učí a pociťuje stejnou bezmoc proti současnému dění jako někteří z nás. Snaží se u svých studentů (možná na rozdíl od jiných kolegů) docílit alespoň zdání, že vládnou rodným jazykem a písmem. Je to málo? Kolik učitelů již tento „marný“ boj, po prohraných konfliktech s řediteli, inspektory, rodiči, studenty a žáky, dávno vzdalo, kolik z nich se to právě chystá udělat. Chodí pak do práce apatičtí, bez elánu, připraveni nechat na sobě štípat dříví, nechtějí být nezaměstnaní. Zkrátka vyhořeli a to není k životu. Žel, normál v našem školství. Bez systémových změn bude devastace a marasmus jenom akcelerovat.
VM

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 16:07  

Tak skutečně to není škola pana Martíška. Není tam ale bezmocným kolečkem v soukolí. Prostě musí ze své pozice jasně sdělit: "Dost! Takové na naší VŠ brát nebudeme. Tečka."

Marasmu a devastace budou trvat jen tak dlouho, dokus si to učitelé nechají líbit. jestli se na něco může tento stát spolehnout, pak na řadu poslušných učitelů.

poste.restante řekl(a)...
6. dubna 2011 v 17:30  

Nejde přece o to, čí je škola a kdo v ní má jakou pozici.

Chyba se stala už na základní škole a je trochu pozdě řešit to až na škole vysoké.

Pokud budou vysoké školy nepřipouštět k obhajobě diplomové práce, protože jsou plné gramatických chyb, nebo už jako součást přijímacího řízení dávat diktáty a testy z českého jazyka, pak je asi v našem vzdělávacím systému něco hodně špatně.

Tento problém má dvě roviny.
1. Dokladuje, že do vysokoškolského stupně vzdělání postupují studenti s fatální neznalostí mateřského jazyka.

2. Je názornou ukázkou trestuhodné lajdáckosti současných studentů, která zřejmě části z nich také prochází.

Chápejte, nejde přece o to, aby každý technik byl schopen psát gramaticky bezchybně.
Já si samozřejmě také myslím, že schopnost správně se vyjadřovat v českém jazyce je nezbytnou součástí znalostí vysokoškoláka.

Ale přesto od např. odborníka na spalovací motory primárně očekávám především znalosti jeho specializace a jsem ochoten připustit, že "čeština není jeho kobyla".

Nikdo ale nebrání takovému studentovi, aby svou práci nechal někomu zkontrolovat. Pokud tak neučiní, je to trestuhodné flákačství.

Jak mám pak věřit, že obdobný přístup nebude mít i k jiným stránkám své práce.

Takový člověk by opravdu diplom získat neměl.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 18:01  

Prostě musí ze své pozice jasně sdělit: "Dost! Takové na naší VŠ brát nebudeme. Tečka."

O.K., pak bude nahrazen jiným, který bude přijímat třeba i sponzorované opice, když to tu školu finančně udrží.
Jinak bezvýhradný souhlas.
Rodiče jsou šťastni, že jejich děti přijdou snadno k absolutoriu, maturitě či diplomu, jejich děti jsou šťastni, jak snadno přijdou k absolutoriu, maturitě či diplomu, MŠMT je šťastno, jak pomáhá žákům a studentům k absolutoriu, maturitě či diplomu i kraje jsou rovněž šťastni, jak pomáhají žákům a studentům k absolutoriu, maturitě či diplomu. Všude samé štěstí. Jenom pár učitelů si tady dovoluje naznačovat, že školy opouštějí špatně připravení absolventi, což potvrzuje pár manažerů z praxe a i někteří absolventi, ale jinak štěstí a nic než štěstí. Velmi špatná zpráva však je, že po dnešku přijde zítřek. Naopak, tuze dobrá zpráva je, že zítřek je až zítra. Ovšem v praxi je holt třeba něco předvést, nejlépe znalosti, dovednosti a zdravé myšlení no a to je ten problém zítřka.

Mám jenom dvě otázky:
1) Kdo vypracuje konceptuální schema české výchovně-vzdělávací soustavy.
2) Jak ho politicky prosadit.

VM

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 19:22  

poste-restante:

Mohu s Vámi souhlasit.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 19:34  

S tím štěstím je to naprosto přesné :)

Pokud by se našel, jiný, který podobného experta přijme, pak je úlohou státu, aby odebral licenci.

Na obě otázky bych odpověděl, že podklady musí připravit MŠMT a k nim se budou vyjadřovat učitelé všech stupňů a druhů škol a rodiče. MŠMT a pověření úředníci budou mít povinnost s připomínkami učitelů a veřejnosti pracovat.

Luděk Blaha řekl(a)...
6. dubna 2011 v 20:31  

Pokud se má někdo k něčemu vyjadřovat, pak jsou to ředitelé škol.
Učitele z toho, prosím, vynechejte. Ti, pokud jsou na začátku dubna ještě aspoň trochu při vědomí, přemýšlejí, jak asi tak zakomponují standardy do svých reformních švp, aby si při tom nepřipadali teprvá jako tatrmani.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 22:01  

To 6. dubna 2011 19:34
Díky za přízeň. MŠMT již dokázalo a svými současnými kroky jenom potvrzuje, že systémové řešení je nad jeho síly, navíc zřejmě vůbec netuší, o co vlastně jde. Ano, konceptuální schéma je jeho práce a odpovědnost, ale oni na to evidentně nemají. Není na základě čeho očekávat, není naděje a v zázraky tohoto typu nevěřím. Potom tedy, kdo tu práci udělá?

Všechny větší politické strany mají ve svých programových prohlášeních jako prioritu vzdělávání a všechny lžou, jako když tiskne. Ať je u moci jakákoliv koalice, žádná z nich neudělala v tomto směru vůbec nic. Všechny změny byly nesystémové a školství destabilizovaly. Velké strany moc dobře vědí, že lidé jsou tak nepoučitelní, že je zase v příštích volbách opět zvolí. Od roku 1989 to není jinak. Někomu se tady podařilo zasít, že hlas malým konzervativním pravicovým stranám je ztracen. Národ je šťasten, jak snadno získává vzdělání, protože mlčící většina, která moc dobře ví jak to ve skutečnosti je, mlčí. Mlčí proto, že dnes i jí stav vlastně vyhovuje, je to pohodlné no a zítřek? Ten nikoho nezajímá. Nejméně mladé. Kolik z nich ještě musí prožít tvrdé vystřízlivění v praxi?
Zcela vážně se proto ptám: za předpokladu, že někdo udělá konceptuální schéma fungujícího systému vzdělávání v ČR, jaká síla ho prosadí?
VM

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2011 v 22:54  

Luděk Blaha:

Tak se nám sem nemontujte a nechte mluvit Vašeho ředitele.

Luděk Blaha řekl(a)...
7. dubna 2011 v 0:24  

Jéžiš, tak to pardon!
Ono to už začalo?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.