Kulatý stůl se koná ve čtvrtek 28. 4. 2011 (mimořádně poslední čtvrtek v měsíci) v 10 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha.
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Má kázeňské klima vliv na školní úspěšnost žáků?
- Kdo je za kázeň ve škole zodpovědný?
- Jaký dopad má na kázeň efektivní řízení školy?
- Mohou nám rodiče pomoci s vytvářením klidné pracovní atmosféry ve škole?
- Jak na rodiče, kteří odmítají se školou spolupracovat?
- Co vlastně mají řešit smlouvy s rodiči?
- PaedDr. Iva Cichoňová, ředitelka MŠ a ZŠ Angel
- PhDr. Václav Mertin, psycholog, FF UK
- PhDr. Jana Nováčková, CSc., psycholožka, SKAV
- Mgr. Alena Sobotová, výchovný poradce
3 komentářů:
Navrhuji, aby každý psychologický názor nebo nápravně edukační postup či technika, které budou pedagogům předkládány a doporučovány prostřednictvím podobných konferencí a mediálních výstupů z nich, byly předem jasně ověřeny a evaluovány výzkumem na reprezentativním množství žáků, tříd, škol.
Jinak si může leckterý psycholog nebo speciální pedagog hlásat, co jej napadne nebo čemu věří, ale výsledky v praxi škol (a prosím nejen u gymnaziálních studentů) mohou být zcela odlišné.
Teorii může prověřit jedině a pouze praxe! Mám pocit, že to stále mnozí nechtějí vzít na vědomí.
1. Těch hodných žáků bezesporu.
2. Ředitel školy ze zákona.
3. Značný. Šetří síly a čas.
4. Určitě. Budou-li řezat svoje děti už doma.
5. Jedině pomocí účinných právních norem.
6. Tak to tedy fakt nevím. Soudím, že je to spíš projev značné nedostatečnosti celého systému a tím tedy jakési školské alibi.
To s tím utahování šroubů, to se povedlo. Takový pěkný odborný termín.
V každém případě jsem přesvědčen o tom, že dnes není jediný důvod, proč by děti a mládež nemohly rozlišit mezi vhodným a nevhodným chováním. A není jediný důvod, který by mohl nevhodné chování ospravedlnit. Třeba boj o přežití a podobně.
K udržení kázně je podle mojí zkušenosti dobře stanovit jednoduchá, dobře kontrolovatelná pravidla a důsledně kontrolovat jejich bezpomínečné dodržování, neboť z malých prkotin se postupně rodí velké průšvihy.
A rituály. Na ty se, bohužel, jako na záchytné body v moři chaosu zapomíná. Například zasunutá židle před opuštěním svého místa v učebně, což mnohé dětičky až k smrti uráží a cítí se být zvlášť zavrženíhodným způsobem poníženy, na což si pak mnozí rodiče stěžují. Pikantní je, že převážně ti vzdělaní z tzv. lepších kruhů.
Doporučuji doplnit a upřesnit výše uvedené okruhy:
1/ Má společenské klima vliv na kázeňské klima ve škole a školní úspěšnost žáků?
2/Kdo je za kázeń ve škole, potažmo za celospolečenskou morálku zodpovědný?
3/Jakýdopad má na kázeň ve škole a státě řízení školy, potažmo vláda
4/ Mohou nám, zásluhou ministrů Pilipa, Vopěnky, Piťhy, Buzkové, Zemana, Kopicové etc. /mimo Dobeše/ nemotivovaní rodiče pomoci s vytvářením klidné pracovní atmosféry ve škole?
5/ Jak na rodiče, kteří v honbě za penězi či zaopatřením rodiny odmítají nebo nemohou se školou spolupracovat?
6/ Proč jsme se dostali do stadia
potřebného uzavírat smlouvy s rodiči?
Okomentovat