SKAV navazuje na svou tradici Otevřených konferenci a pořádá dne 13. 5. 2011 ve spolupráci se Senátem Parlamentu ČR a obecně prospěšnou společností Pomáháme školám k úspěchu další konferenci.
Konference se koná v prostorách Hlavního sálu Valdštejnského paláce v Praze a má následující cíle:
- Informovat o studiích McKinsey & Company, které obsahují doporučení opřená o zkušenosti úspěšných vzdělávacích systémů v zahraničí.
- Diskutovat o systémových formách pomoci školám, které účinně povedou ke zlepšení výsledků vzdělávání našich žáků.
- Vést diskusi nad tím, jak najít rovnováhu mezi dosaženou autonomií škol a jejich odpovědností.
- Podpořit tezi, že je důležité nejen, CO se má udělat, ale hlavně JAK, aby se naše vzdělávací výsledky přestaly zhoršovat.
- Parlamentu ČR;
- ministerstev a jejich přímo řízených organizací;
- České školní inspekce;
- veřejné správy na celostátní, regionální a lokální úrovni;
- vedení škol a školských zařízení;
- univerzit;
- asociací v oblasti vzdělávání.
Program konference.
Online registrace na akci.
Shrnutí studie McKinsey How the world's most improved school systems keep getting better v češtině.
Kompletní verze studie McKinsey How the world's most improved school systems keep getting better v angličtině.
Kompletní verze studie McKinsey Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení v češtině.
18 comments:
Pane Feřtku, opravdu nemáte na práci nic smysluplnějšího než organizovat tyhle dýchánky pro pár přátel? Nechtěli byste se v rámci "konference" zajít podívat, co se ve školách děje - třeba na hospitaci do obyčejné základky v Horní Dolní?
Pane Feřteku, mnohem lepší by bylo, kdybyste hledal pro české školy peníze, když už něco musíte hledat.
Já bych tu konferenci protentokrát nezatracoval. Výsledky studie McKinsey & Copany jsou natolik významné, alarmující a přitom nestranné a nestranické, že je třeba je sdělit co nejširšímu publiku.
Petr S.
K bodu 2 programu - diskutovat o něčem ještě zdaleka neznamená zavést to do školní praxe, zejména ne v našem státě.
Učitel na malé škole.
Výsledky uvedené studie jsou jistě fundované a jejich doporučení prospěšná, mnohokrát se už z nich vycházelo při různých analýzách, nakonec i při poslední diskusi na stránkách rvp.cz ohledně standardů.
Jak je ale vidět z reálného života, některé instituce zabývající se školstvím, si umí každý poznatek obrátit podle svého záměru. Jsem si jist, že i tato konference zjistí, že pravdu má pouze Eduin a Scio a dokud je neposlechneme (tedy spíše ministr), bude ve školství ouvej.
S pravdou to je složité. Exaktní vědy jsou oproti vědě o výchově a vzdělávání ve výhodě. Ale mně jde spíš o to, že pravdu nemůže mít o.p.s. nebo s.r.o. Buď je nějaký názor dobrý nebo špatný (názor určitého člověka, skupiny lidí). Kdo má pravdu se ukáže často s velkým zpožděním.
V.Václavíkovi
Většině lidí nejde o nalezení pravdy, uznávají mnohdy jen tu svoji. Ve výsledku se jeví důležitější, jak kdo tu "svoji pravdu" hlasitěji vykřikuje a obhájí. Za ní (tou pravdou) jsou totiž často zcela materiální zájmy.
Buď je nějaký názor dobrý nebo špatný
To samozřejmě není pravda. Je správné zakázat potraty? Je správná euthanasie? Je správné provádět zkoušku z cizího jazyka u maturity ve čtyřech částech?
Jste si jistý, že na všechny otázky existuje buď špatný nebo dobrý názor?
"Informovat o studiích McKinsey & Company, které obsahují doporučení opřená o zkušenosti úspěšných vzdělávacích systémů v zahraničí. "
Naštěstí jde pouze o "informovat", ono to neustálé kopírování zahraničních systémů na české školství je zhoubné. Jednou se vezme něco z Finska, poté z Francie ( RVP-ŠVP), aby hned obratem ministr školství kopíroval školství v Anglii ( smlouvy s rodiči , dvouleté rychlokvašky vycházející z VŠ,..). Klouzavé prázdniny pro školáky (Německo ). Mám pocit, že se školství každou chvíli rozpadne, protože jede jen setrvačností. Každá změna je jev dlouhodobý, ministr chce okamžité změny. Nepochopil vůbec nic. Doufám, že tam zůstane pouze do žní.
Úspěšné vzdělávací systémy ? V PISA patřili ke špičce Číňané a Korejci, Japonci. Propadli Švédové, Rakušané.
Řekněme si to jednoduše: k názorům a zkušenostem vzdělaných učitelů s mnohaletou praxí se prostě v Česku nepřihlíží. Komunisté měli učitele za úplné onuce - a bojím se že současná společnost je podobná... Samozřejmě neexistence pdg komory, která by sdružovala kvalifikované učitele s ověřenou kvalitní výukou je veliká chyba. UČITEL ZŠ-SŠ
hhhhhh
Pokud po vstupu do školy pozbývám podstatné části svých občanských a lidských práv,pokud jen musím, nesmím, zákaz, příkaz, plnění úkolů, časovky, oběžníky, datované úkoly, vyplňování, dotazníky a tak stále dokola, zatímco studenti a žáci v podstatě nemusí vůbec nic, ba ani se fyzicky zúčastnit výuky/Bože chraň po nic jen něco chtít/ je zcela zbytečné cokoliv řešit. Pdg komora je nutností a už tu měla být dávno,protože mě už opravdu nebaví poslouchat , co vše neumíme, jak jsme nezábavní a naše holátka se ve škole nudí, jak jsme úplně blbí a neschopní atd.O platech ani nemluvím. A ted pro příznivce sci-fi-dovedete si jen představit, že by se takto veřejnost cvičně navážela třebas do skvěle placených právníků, kteří nám vesele prosrávají-bez pardonujednu arbitráž za druhou?
Ad 25. dubna 2011 10:49
Nemáte pravdu! K názorům a zkušenostem vzdělaných učitelů s mnohaletou praxí se v Česku přihlíží. Pouze je nutno vlastní poznatky zřetelně formulovat a poté veřejnosti zjevovat vhodným způsobem na vhodných fórech. A mimochodem – názorů je jako děr do zadnice – každý má aspoň jeden….
Ad 25. dubna 2011 19:07
Komu se jeho práce nelíbí a je opravdu kvalitní a vzdělaný pracovník, jistě si dovede najít práci zajímavou, ve které ho bude zaměstnavatel nejen ctít, ale také dobře platit.
A jen pro Vaše jemné a citlivé oči: po vstupu na každé pracoviště pozbývá každý zaměstnanec podstatnou část svých občanských a lidských práv - protože se zaměstnavateli smluvně zavázal plnit po dobu min. 40 hodin týdně pracovní povinnosti.
Ale není vše prohráno! Chcete-li být svým pánem, založte si vlastní školu nebo firmu a ukažte světu na co máte, Vy hromádko neštěstí! Je mi Vás líto...
Petr S.
Vážený Petře!
O lítost nestojím, nechte se ji, kde je a ironii, prosím též.Nesjpíš jste mě nepochopil,ale to se občas stává.O 4O prac. hod. týdně mi nemusíte nic vykládat občas jich mám více a samozřejmě neplacených, jak jinak.Já jsem měla na mysli situaci, kdy ve školství vládnou téměř polovojenské manýry -ovšem jen pro kantory,takže zatímco nad námi se mává bičem, naše studentstvo se vesele nudí a hlavně je hodně nasráno ,protože to fejsko, ajsko apod. já jim nenabídnu, což je ovšem pro řadu z nich zcela fatální.Takže základní problém-ano, tvrdá pravidla, ale pro všechny. A ještě k vaší pobídce stran vlastní školy-nekradu -bohužel- a vydělávám tak málo, že nedám dohromady ani "minikapitál", nehledě k tomu, že škol je tolik, že mají existenční problém už ty, které jsou, natož ty nové, dosud nevyzkoušené.Nemůžeme všichni podnikat, někdo taky musí dělat i něco jiného.A ještě něco-ŽL mám, ale živnost přerušenu,protože žiju v dost chudém kraji,(kousek je Jesenicko) a lidé musejí zaplatit nejdříve to podstatné,překlady apod. musejí počkat.Jinak jsem se z vlastní iniciativy pustila do třetího jazyka s tím, že jej využiju později při práci na ŽL.JInými slovy-na školství opravdu nespoléhám,ale nejde to tak rychle.Nemám na to tolik času,protože mám mnoho koníčků dost náročných na čas , dost intenzivní studium jazyka a ještě pořád jsem rodič studentky.A ještě jedna poznámka-předpokládám, že jste realista, stojící oběma nohama na zemi,tak mě vysvětlete, jak můžete tvrdit takovou hovadinu, že hlasů učitelů je nasloucháno? Mám nějaký ten pátek za sebou a můj dojem je zcela opačný.
a ještě na závěr: díky schizofrenní situaci ve školství-student -pouze a jen právo, učitel-pouze a jen povinnost,( a navíc bez jakékoliv právní jistoty) +spousta kecalů a rádobyvýzkumníků, x ministrů a jeden horší než druhý, kecající NERV se svými rychlokursy pro učitele a další a další nesmysly -doplňte si sám -vidíme všichni, kam to došlo a bohužel asi ještě půjde.Záleží na tom, jak dobře se pan Dobeš vyspí a co z něj tedy ještě vypadne.Měli jsme skvělé školství a dneska jako stádo blbců posloucháme s hubou dokořán, co nám kde naservíruje kdejaká agentura a je úplně jedno, odkud je a jak se jmenuje.Bohužel, je to smutná pravda,ale je to na delší diskusi.
po vstupu na každé pracoviště pozbývá každý zaměstnanec podstatnou část svých občanských a lidských práv
Vygůgloval jsem si, pane S., jestli náhodou nejste nějaký z pánů Petrů Hřebíčků, protože mám silné podezření, že jste se uhodil do hlavičky.
"Vy hromádko neštěstí! Je mi Vás líto..."
Neurážejte kolego Petře S., je Vám to zapotřebí ? Bude hůŕ, neboť současná vláda korupce rozkrade ještě to, co zůstalo. To vše pod praporem neoliberalismu. Ignorant
Post a Comment