Roman Neruda: Učit se, učit se, učit se

středa 9. března 2011 ·

Přednáška výzkumníka a experta na umělou inteligenci Romana Nerudy na loňském prvním pražském TEDxPrague.

Roman Neruda je vědeckým pracovníkem Ústavu informatiky AV ČR, v.v.i., a přednáší na Matematicko-fyzikální fakultě UK Praha. Zabývá se moderními metodami umělé inteligence, jako jsou umělé neuronové sítě, evoluční algoritmy a multi-agentní systémy, a jejich aplikacemi v analýze dat a robotice.

3 komentářů:

Dave řekl(a)...
9. března 2011 v 14:33  

No jo, ale co si o tom myslet, když

předobrazem výuky je kázání faráře v kostele - jak kriticky tvrdí p. O. Botlík, zde, 5.3. t.r.

Jak se má prostý, neznalý kantor naučiti, kterak vyučovati - od odborníků na vzdělávání, když slyší jen samá kázání (TEDx)?? Já potřebuju naučit, jak své myšlenky vtělit do pouhých 4 vět (víc moji puberťáci neskousnou). Možná by to robotika vyřešila...?
Pánové z TEDx, předem díky za radu!

Luděk Blaha řekl(a)...
10. března 2011 v 0:28  

Zprvu mne napadla drobná jízlivost a to, že není dobře Nerudovi citovati Lenina. Jakkoli se ovšem ti dva potkat mohli, Vladimír začal být publikačně činný patrně až po Jenově úmrtí. Tak jsem si radši s chutí to přednášku poslechl a mnohé poučení si vzal.

Protože čím dál tím víc pracujeme se slabou, převážně problémově orientovanou inteligencí našich žáků, pokusím se do svého tématického plánu zapracovat metodu posilování. Pokud se prváci začnou orientovat ve škole, můžeme je vést k pořádkumilovnosti. Věřím, že těch sto použitelných neuronů se u nich ještě najde. Základním předpokladem k dosažení úspěchu pak nejspíš bude schopnost se nad problémy povznést, neboť není oběda zadarmo.

Anonymní řekl(a)...
10. března 2011 v 11:53  

Nejen u nás, ale i v rodné Americe řeší podobné problémy s nemocným školstvím. I tam jsou patrně ve státní administrativě zejména ekonomové typu Kalouska či géniové typu Dobeše.

The Cure for Sick Education Policies by Shannon C’de Baca
http://www.edweek.org/tm/articles/2011/03/08/tln_cure.html?tkn=NZRF6H3M%2B52%2BjSbxSp6at6wVVrKyZDoWkju0&cmp=clp-edweek

In the ever-expanding conversations about how to fix the U.S. public education system, many reformers look to business models. Many of the business designs they admire are based on a specific product line with a manageable amount of differentiation and a profit model. Schools don’t fit that blueprint.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.