Na jedné straně probíhá urputný zápas o náměstka ministerstva školství Bátoru, proti jehož nominaci se semkl celý šik „spravedlivě rozpálených“ intelektuálů a na druhé straně bez jakéhokoli povšimnutí si vládní NERV uspořádal propagační tiskovou konferenci (seminář) na téma současných neduhů českého školství, při které se snad musí i „levo-středovému“ voliči ježit vlasy na hlavě. A to připomínám, že „Bátora ve školství“ je pravicovou vládou důrazně odmítnut, ale „NERVní školský příspěvek“ naopak toutéž radostně vítán!
Tereza Kakosová píše na svém blogu na blog.iDNES.cz:
NERV (Národní ekonomická rada vlády) představil tento týden, za účasti snad všech českých médií, svá doporučení vládě ke zlepšení v oblasti vzdělávání. Podle těchto expertů patří k jednomu z klíčových neduhů našeho školství fakt, že mladší předškolní děti jsou izolované doma s matkami a chybí jim tak podnětné společenství vrstevníků, a tím i nutné sociální dovednosti. Alena Králíková z České společnosti pro rozvoj lidských zdrojů k tomu ještě dodává: "Český stát ženy uvrtá na dva nebo na tři roky na rodičovskou dovolenou, ale nenabízí jim žádné řešení v podobě jeslí nebo školek.“ Ekonomičtí odborníci tedy vládě radí, aby investovala hlavně do vzdělávání dětí předškolního věku. Podle nich by měl stát podpořit skloubení rodičovství s pracovní kariérou a zajistit místa ve školkách pro děti mladší tří let… vše brilantně shrnuje ekonom a člen Národní ekonomické rady vlády Daniel Münich.
Velmi jemně řečeno, za podobná doporučení by se nemusel stydět ani guru komunistického vzdělávacího systému Anton Semjonovič Makarenko. Snad ani nemohu uvěřit, že je někdo dnes, po dvaceti letech od pádu komunismu, schopen takového typu uvažování. A už vůbec nechápu, že tato doporučení přicházejí od expertů radících pravicové vládě. Doposud jsem se totiž domnívala, že jednou z neochvějných konzervativních hodnot je rodina.
Přečtěte si: Ve školství raději Bátoru než NERV
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Možná, když se podíváte na celou věc z nadhledu, nebo jiného úhlu tak to tak nepochopitelné není. V první řadě se vraťme k faktu, že NERV je EKONOMICKÁ rada, takže zapomeňte na pedagoga, či matku, která ve Vás zřejmě dřímá a tedy na to co je a není pro dítě dobré. Komunisté honili do práce matky,aby budovaly socialismus a jejich ratolesti od nejútlejšího věku mohli formovat k obrazu svému. Dnes je kapitalismus. Co je tedy přáním podnikatelského sektoru, potažmo ekonomiky státu, která je na něm závislá? V podstatě totéž, nahnat matku do práce. Dnes se zaměstnanci přepočítávají na investice do jejich vzdělávání, rozvoje apod. A co je tedy cílem zaměstnavatele? Logicky aby se mu zaměstnanec (v tomto případě matka), do kterého nainvestoval, nebo svoji práci dobře umí, co nejdříve vrátil. A co je EKONOMICKÝM zájmem státu, aby ho ta matka stála co nejméně, takže šup, honem do práce, kde jí bude platit zaměstnavatel, nikoliv stát a ona mu ještě ze svého platu odvede nemalé daně. Pravicové vládě je podnikatelská sféra, její motivy a požadavky bližší, než kterékoliv jiné. A bez ohledu na pravicovost je tu fakt, že vláda je prostě s financema na huntě, takže se chytá sebenesmyslnějších nápadů cifršpiónů, v tomto případě NERVu, kteří jí poradí, kde by ještě šlo brát. No a pana Bátoru fakt ne. Myslím, že je dost mnohem schopnějších lidí, co se nemusí zviditelňovat hlásáním extrémních názorů.
...."nahnat matku do práce".
Máte pravdu, již nekopírujeme jen kapitalismus volné soutěže 19. století. Vracíme se dokonce do období poddanství, "každého nevolníka je třeba vyždímat tak, aby nebral ani ten důchod, protože se ho nedožije". A to vše s demagogickými hesly, že je to jen a jen pro lidi. Sami víme, co učíme, tedy se nedivme, že z toho po volbách vypadlo 118 poslanců.
aby nebral ani ten důchod, protože se ho nedožije
Hele, a to jste věděli, že při dnešní nezaměstnanosti a chmurných důchodových prognózách plno čiperných zasloužilých zaměstnanců státu i v hlubokém důchodu stále pracuje a k státnímu platu pobírá i státní důchod?
Já, starýho vola pitomec, jsem to do teď nevěděl.
"plno čiperných zasloužilých zaměstnanců státu i v hlubokém důchodu stále pracuje"
ale my jsme jen pimoni, ti se vysokého věku při tom zápřahu nedožijí
Milá autorko,
za prvé, na Antona Semjonoviče mi nesahejte, je zřejmé, že jste ho nečetla. Na rozdíl od obecného vnímání těch co ho neznají to byl ve skutečnosti humanista, který se skvěle prakticky i skvěle teoreticky zabýval výchovou těch nejsložitějších dětí.
A co principiálně máte proti výroku „mladší předškolní děti jsou izolované doma s matkami a chybí jim tak podnětné společenství vrstevníků“? V čem je proboha tento výrok špatný? Jako otec od dětí vím, že jedno dítě je chudáček (a jeho rodič ho musí buď bavit nebo odbývat), kdežto skupinka dětí hýří nápady, podněty a aktivitami. Opatrovala jste někdy děti? Vychovávala jste někdy děti?
A Vaše směs pana Bátory a NERV – na to jste snad ani nepřišla sama, že? Co mají společného?
Petr S.
Okomentovat