Plzeňská 21. základní škola postupovala chybně, když svým žákům, kteří chtěli přestoupit na víceletá gymnázia, odmítala potvrdit přihlášky. Konstatoval to školský odbor plzeňské radnice, který se zabýval stížností rodičů.
Z článku Barbory Němcové v iDNES.cz vybíráme:
Minulý týden se ředitel spolu se svou zástupkyní pro první stupeň Libuší Pechovou sešel s maminkou, která podávala stížnost, a dvěma dalšími rodiči, a vše jim vysvětlili. "Uznali, že se stala chyba, zjistilo se také, kde došlo k nedorozumění. Víceméně se nám omluvili," prohlásila žena s tím, že jí při podávání stížnosti nešlo o postih, ale o to, aby se situace napravila a škola uznala chybu.
Přečtěte si: V Plzni si posvítí na školu, která dětem bránila v odchodu na gymnázia
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
29 komentářů:
Jestliže z 86 žáků jich 34 odchází na víceletá gymnázia, pak je to pro školu likvidační. Vím o dalších plzeňských základkách, kde odchází třetina dětí. Neměli by si v tom případě posvítit spíše na ta gymnázia a jejich "úroveň"? A škole dát metál za vzornou přípravu tolika gymnazistů .. ??
Plzeňskou radnici vede profesor jednoho gymnázia. Tak jak asi může spor dopadnout.
Asi bude nejlepším řešením zrušit 21. ZŠ v Plzni a přijmout všechny na osmileté gymnázium.
Konec ironie, někdo bude muset vyřešit dvojkolejnost ( trojkolejnost ) českého základního školství. Nyní vedle sebe existují
1) osmiletá gymnázia
2) Základní školy běžného typu
3) Základní školy speciální
V současnosti dochází k tomu, že žáci kteří chodili na speciální školy začínají chodit do běžných ZŠ. Ty jsou označovány za tzv. hlavní proud. Do tohoto přijdou srovnávací testy v pátých a devátých třídách. Mám obavy, že tento střední proud (ZŠ) již více takových žáků nepojme. Nedivme se potom, že rodiče se snaží za každou cenu přesunout své děti na veřejná osmiletá gymnázia a do soukromých škol. Veřejné ZŠ se tak vskutku velmi brzy stanou smetištěm žáků se sociálně znevýhodněného prostředí a to jakékoliv barvy pleti. Tak nevím, nevím Josefe, co a koho bude MŠMT za pár let testovat. Ignorant
Vůbec zde není otázkou jestli je správné, aby tolik žáků ZŠ odcházelo na VG! Článek je o tom, že někdo na té ZŠ hrubě porušil zákonná práva žáků a jejich zákonných zástupců.
Je-li zákon špatný, je třeba usilovat o jeho změnu. Do té doby je ale přestupce zákona třeba přísně trestat. Na ředitele té smutné ZŠ je jediný možný metr – odvolat z funkce a případně potrestat i jinak.
Petr S.
A co když některé děti nemají studijní předpoklady, k tomu se základní škola nevyjadřuje? Je snad ze zákona podepsat přihlášku automaticky každému, kdo projeví zájem?
Základní škola uchazeči potvrzuje chování a prospěch dosažené na ZŠ. Do jeho další životní dráhy jí, zaplaťbůh, nic není. ZAPLAŤBŮH!
Posuzování studijních předpokladů uchazeče provádí přijímající střední škola a, neodmyslitelně, uchazeč a jeho zákonný zástupce.
Petr S.
http://www.msmt.cz/vzdelavani/nove-formulare-prihlasek-vzory?highlightWords=tiskopisy+p%C5%99ihl%C3%A1%C5%A1ek
"Posuzování studijních předpokladů uchazeče provádí přijímající střední škola............."
Ano a nedokáži si představit, že by to dělal nějaký "stranický" aparát.
Přijetí se však dá lehce ovlivnit, někteří "vlivní" mají zadání již doma a trénují své "geniální" děti jako opice. Diktát stranických sekretariátů byl nahrazen diktátem peněz a bohatství.Ignorant
Ano, toto se u nás taky děje. Zejména když rodič slíbí, že bude střední školu sponzorovat... apod.
Pro Ignoranta a anonymního 22:50.
No, moc Vám to nevěřím. Dnes si málokterá škola dovolí dělat si přijímací testy sama, protože díky 2 termínům, které jsou hodnoceny společně, musí mít dva testy, které jsou různé ale stejně náročné.
Proto se většinou všude dělají SCIO testy a Ti zadání do škol ještě neposlali. Jedině, že by jim to prodal přímo někdo ze SCIA.
Ale jestli jste o své pravdě přesvědčeni, není nic jednoduššího než podat trestní oznámení. On už se na to nějaký paragraf najde.
Pavel
Pavel:
SCIO testy pořádají spíše vysoké školy. Většinou si to mohou dovolit, protože většinou mají převis poptávky.
VG většinou organizují vlastní přijímací řízení.
Mají přitom jeden hlavní cíl.
Nabrat 30 kusů žáků, které zajistí 30 "normativů" na dalších 8 let.
Schopnosti přijímaných žáků jsou nepodstatné.
Podstatné je "přežít".
K článku:
Pokud nějaká ZŠ brání odchodu žáků na VG, pak porušuje zákon a má z toho být vyvozena konkrétní odpovědnost.
Pokud někdo nastavil systém vzdělávání v tomto státě tak zparchantělým způsobem, anebo svou činností či nečinností způsobil, že tento systém funguje zparchantěle a produkuje "zparchantělou generaci", měla by z toho být vyvozena také něčí odpovědnost. Alespoň politická.
Měla by ...
Pro poste.restante:
Co kdybyste si prosím své informace nejdřív ověřil!?
Víceletá gymnázia dělají v naprosté většině SCIO testy! Na tom trvám.
Stačí se podívat na seznam ke SCIO testování přihlášených škol na http://www.scio.cz/1_download/pz/seznam_skol/seznam_1011.pdf
Pavel
Pavel
Chápal jsem debatu spíše v obecnější rovině.
Pro letošek máte nejspíš pravdu.
(Opravdu se mi to nechce přepočítávat, zda jde o většinu;-)
Například v mém okolí je ve Vašem seznamu jen jedno gymnázium ze čtyř.
To ale snad není podstatné.
Zájem VG nabrat "kusy" je zřejmý.
(Stejně jako je tomu u všech středních škol všech typů.)
Zda k tomu poskytne metriku SCIO či někdo jiný, to také nepovažuji za důležité.
Nemyslím, že některá škola neotevře z vlastní vůle třídu víceletého gymnázia, i kdyby se přihlásili jen žáci s podprůměrným prospěchem. (nebo špatnými výsledky přijímacích zkoušek).
Nemyslím, že v případě zájmu nelze přijímací řízení zmanipulovat.
Jestliže ředitele škol přijímají na školy v hojné míře i žáky, kteří neodpovídají svými studijními předpoklady původní úrovni školy způsobují tím zřejmě pokles její úrovně. V republikovém součtu se pak stávají rozhodujícím faktorem poklesu úrovně celého školství.
Já jim to ovšem nemám za zlé. Ředitele, který by prohlásil, že omezuje provoz školy nebo ji dokonce zavírá, protože mu chybí kvalitní žactvo, by nejspíš okamžitě zavřeli do blázince.
Veškeré srovnávací zkoušky včetně státních matrit rezignovaly na odhalování špatných škol, protože je to nespravedlivé, čímž se nikdo nedozví ani o těch dobrých školách. Hlavně, že se ví o špatných a vynikajícíh učitelích. Budou už konečně nějaká ta kritéria, abych si dovodil, proč nemám žádné osobní hodnocení?
Bé, bé bééé ... (to hořce pláči)
Pro poste.restante:
Jeden můj učitel kdysi říkával: "Myslet znamená houby vědět!" A měl pravdu.
Pavel
Pavel
Váš pan učitel to nejspíš říkal trochu jinak:
"Myslet SI, znamená houby vědět."
Myslet, tedy například používat mozek k vyvozování neznámého ze známých faktů, hledat paralely a souvislosti mezi jevy a tak vůbec, to je činnost, ke které učitelé většinou své žáky spíše ponoukají a nikoliv od ní odrazují.
Já se zase snažím řídit pravidlem:
"Moudrý muž netvrdí nic, co nemůže dokázat."
Proto ve svých vyjádřeních rozlišuji to, co "tvrdím", od toho, co "si pouze myslím" - třeba jen proto, že v daném okamžiku nedisponuji dostatečným důkazním materiálem.
Často také proto, že jde o spíše "možnost" či "pravděpodobnost" toho, že něco nastane, ale nikoliv o "stoprocentní jistotu", která by mne opravňovala ke "tvrzení".
Odlišuji "tvrzení" od "domněnky".
Ale souhlasím s Vámi, že "domnívat se, znamená houby vědět."
:-)
A teď vážně.
Vy snad chcete TVRDIT, že přijímací řízení na střední školu zmanipulovat nelze?
Že se to reálně nikde neděje?
Se stoprocentní jistotou?
Vždyť jste sám napsal:
No, moc Vám to nevěřím....
(Jen pro vysvětlení - "věřit něčemu" má v mém chápání významu slov ještě menší vazbu na realitu, nežli "myslet si".)
Pavel
Stačí vložit do Nadačního fondu 100 000,- Kč a má dcera vpohodě udělá školní část maturity. Na tu státní Čj + Aj se naučí. A je to. V této společnosti lze koupit naprosto vše.
22. března 2011 16:06
pro vybrané bude za chvíli k máni i ta státní maturita. Vždyť v míře korupce jsme až za Nigérií. Ignorant
Není příliš taktní se přidávat k většině, ale tentokrát musím. Je snad v této diskusi někdo, kdo by nevěděl o případech protekcí na gymnáziích? (vím, jsou i jinde)
Z vlastní zkušenosti: dva synci papalášů se dostali na 8leté G, ač měli ze ZŠ oba dvojky z chování, jeden vůbec plynule nečetl, nezvládal psát podle diktátu, druhý neovládal ani základy počtů, což se běžně vědělo a říkalo i na aktivech. Naopak dva velmi dobří žáci se ve stejném přijímacím řízení na toto G nedostali. Všichni jen kroutili hlavou a mlčeli. To byla ta chyba. Jenže - dělejte si problémy a Vaše dítě nedostuduje, řekne si každý. Pravdu má poste.restante: zparchantělý systém, nejen školský. A chudáci děti, když vidí chování dospělých.
Luděk Blaha
Budou už konečně nějaká ta kritéria
Kolego, nechtěl byste jít dělat inspektora a finančně si přilepšit? Vy s Vašimi zkušenostmi, rozhledem i nadhledem, diplomacií...Zdá se, že s nimi u nás máme problémy. Viz článek - ŠKOLSTVÍ: Vstříc státní maturitě, 21.3., na Lidovky.cz, Neviditelný pes. Mimochodem, není autor Rudolf Bláha Váš příbuzný?
Běžný stav, můžu potvrdit. Otec dívky vloží jako sponzorský dar 100 000,- a ředitel si může vertikálně hlavu ukroutit. Jinak holka je blbá jak tágo. Ta maturu uděla i kdyby ježibaba na koštěti nelítala. Ignorant
Je snad v této diskusi někdo, kdo by nevěděl o případech protekcí na gymnáziích?
Zcela zřetelně prohlašuji, že mi nikdy nikým nebyl nabídnut žádný sponzorský dar proto, abych někomu změnil klasifikaci.
Nikdy, nikým, žádný ...
Nikdy, nikým ...
Nikdy ...
nechtěl byste jít dělat inspektora
Tak nehoráznou, hnusnou, podlou a sprostou urážku jsem ještě nezažil!
A Vy byste, pane Dave, věděl o nějakém teplém místečku?
Pan Rudolf Bláha není můj příbuzný. On je s dlouhým, já s krátkým. Škoda.
Pro poste.restante:
Citát mého učitele jste pochopil správně.
Vaš pravidlo:
"Moudrý muž netvrdí nic, co nemůže dokázat." a vyjádření "Proto ve svých vyjádřeních rozlišuji to, co "tvrdím", od toho, co "si pouze myslím"" jsou také rozumná.
Ale např. v odstavci:
"VG většinou organizují vlastní přijímací řízení.
Mají přitom jeden hlavní cíl.
Nabrat 30 kusů žáků, které zajistí 30 "normativů" na dalších 8 let.
Schopnosti přijímaných žáků jsou nepodstatné.
Podstatné je "přežít".",
ať hledám jak hledám, spojení "myslím si, že ..." nikde nevidím.
A pokud jde o to zmanipulování přijímacího řízení, netvrdím a nikdy jsem netvrdil, že to není možné.
Jsou školy a "školy". Zrovna u nás (v naší škole), a o tom jsem přesvědčen, jsou nastaveny takové mechanismy, že zmanipulování přijímacích zkoušek nepřichází v úvahu.
Rovněž neznám žádnou veřejnou školu, na které by k tomu došlo, neznám dokonce ani žádnou veřejnou školu, která by dostala do nadačního fondu od jednoho sponzora 100 000 Kč. Ale netvrdím, že pár takových neexistuje.
Ve školství jsem už drahně více než čtvrt století a ještě nikdy mi nikdo nenabídl úplatek.
Asi žiji v jiném světě než Vy. Nebo, že by to nebylo tak horké?
Zaplatit si maturitu, jak plánuje anonym z 16:06 pro svoji dceru, je na veřejných školách podle mne ještě nemožnější. Maturita je veřejnou zkouškou a je u ní spousta lidí, včetně předsedy z cizí školy. Navíc řada učitelů je stále ještě zásadových. Nevím, nevím.
To bych spíš věřil, že si lze zaplatit úspěch v písemné části státní maturity. Tam stačí uplatit maturitního komisaře. Ten je nezanedbatelnou dobu sám se záznamovými archy, které předtím nikdo pořádně neviděl.
Pavel
PS: Znovu opakuji, jestli víte o zmanipulovaných přijímacích řízeních, o koupených maturitách, o úplatcích ve školách, atp. konejte a oznamte to.
Jestli to nevíte a je to jen jedna paní (nebo známá) povídala, tak to sem nepište, akorát to dělá zbytečně husto.
Pavel
Má tvrzení o žácích přijímaných nikoli podle znalostí a schopností školu absolvovat, ale "na kusy" jsou tvrzení a nikoli domněnky. Proto jste nenašel slůvka "myslím si".
Jsou založena nejen na přesvědčení, ale také na znalosti reality. Na desítkách rozhovorů, diskusí s učiteli i řediteli různých typů škol.
Asi bych měl problém své tvrzení doložit, dokázat pomocí čísel, dokumentů. Ale jde o mé hluboké přesvědčení.
Stejně tak by asi mnozí z nás měli problém skutečně dokázat a třeba v případě vyšetřování i doložit případy možné manipulace.
Tušíte sám, že slyšet o něčem, vědět z vlastní zkušensti a dokázat jsou dost odlišné kategorie.
Jak by jste chtěl kupříkladu oznámit případ, kdy Vám kolega mezi čtyřma očima sdělí: "Ředitel mi řekl, abych ..."
Myslíte, že vše veřejně potvrdí?
Potopí sebe, školu?
A maturita?
Každý podzim slyším o případech: "Měl jsem ho vyrazit, ale byl to opravný termín..."
Škola, na které se příliš vyhazuje, příští rok nenabere.
A učitelé také platí nájem, hypotéky,...
I proto potřebujeme státní maturity.
Jen trochu jinak realizované, ale to je jiná debata.
P.S.:
Já o případech uplacených zkoušek nepsal.
A ani mně zatím nikdo nenabídl úplatek. Bohužel.
Měl bych aspoň o čem vyprávět.
:-)
Pavel
Jste naivní, obálka se dává do rukou přímo řediteli, mezi čtyřma očima. Nikdo, ani já, nic nepřizná - proč bych se shazovala a riskovala postihy?
Na sousedním gymplu mají jména sponzorů z řad rodičů vyvěšená na nástěnkách. Jejich potomci mají samé výborné známky. Mám ještě něco dodávat?
Jejich potomci mají samé výborné známky.
Nejhorší na to je, že dneska se kolikrát píší dětem jedničky i bez sponzorských darů. Je to jako mor. Tomu se prostě neubráníte. Musím přiznat, že dokonce i já jsem v minulém klasifikačním období dal dvě nebo tři výborné.
Pro poste.restante:
Říkáte:
Já se zase snažím řídit pravidlem:
"Moudrý muž netvrdí nic, co nemůže dokázat."
Proto ve svých vyjádřeních rozlišuji to, co "tvrdím", od toho, co "si pouze myslím" - třeba jen proto, že v daném okamžiku nedisponuji dostatečným důkazním materiálem.
Často také proto, že jde o spíše "možnost" či "pravděpodobnost" toho, že něco nastane, ale nikoliv o "stoprocentní jistotu", která by mne opravňovala ke "tvrzení".
Odlišuji "tvrzení" od "domněnky".
A následně:
"Má tvrzení ... Jsou založena nejen na přesvědčení, ale také na znalosti reality. Na desítkách rozhovorů, diskusí s učiteli i řediteli různých typů škol.
Asi bych měl problém své tvrzení doložit, dokázat pomocí čísel, dokumentů. Ale jde o mé hluboké přesvědčení."
My se nemůžeme dohodnout. Nedoložitelné hluboké přesvědčení je u partnera k diskusi bohužel největší překážkou k nalezení řešení.
Nedoložitelná hluboká přesvědčení už způsobila i mnoho světových tragedií, ale to naštěstí není náš případ. Nás to postihne pouze lokálně.
"Jak by jste chtěl kupříkladu oznámit případ, kdy Vám kolega mezi čtyřma očima sdělí: "Ředitel mi řekl, abych ..."
Myslíte, že vše veřejně potvrdí?
Potopí sebe, školu?"
Nechce být kolega třeba zajímavý, nemá třeba na ředitele pifku, nechce se Vás zbavit (pokud to oznámíte a nebude to pravda) :-), ...? Všechno je možné.
Pavel
Pro anonymní 22:50:
Tak to jsme naivní dva, když si myslíte, že se můžete jako anonym beztrestně přiznat v internetové diskusi. Vaši IP adresu už má úřad pro odhalování korupce.
Pavel :-)
Pavel
Já vím, že to působí nekonzistentně.
Ale jen zdánlivě.
Je totiž rozdíl, zda mohu své tvrzení doložit v případě nutnosti, zda to vůbec jde, anebo zda to je principiálně nemožné.
Doložit tvrzení o motivaci škol k přijímání žáků bez ohledu na jejich předpoklady ke studiu v zásadě možné je.
Je možné uspořádat výzkum, je možné porovnávat chování škol v dobách před normativním financováním, je možné porovnávat systémy v jiných zemích, ...
Otázka hodnověrnosti důkazu se pak redukuje na otázku hodnověrnosti použité metodiky dokazování.
Pak nebude až tak důležité, zda reálným důkazem v daném čase disponujeme.
Mohu například vyslovit své přesvědčení o platnosti gravitačního zákona.
I když de facto neznáme fyzikální základ tohoto působení, každodenní praxe nás přesvědčuje o jeho platnosti.
(Není to úplně nejvhodnější srovnání, uznávám.)
Nedoložitelné hluboké přesvědčení, z kategorie o které mluvíte Vy, je spíše například přesvědčení o neposkvrněném početí Krista.
Důkaz si totiž umím opravdu jen obtížně představit.
Když vyslovím názor, že i v současnosti dochází např. v resortu obrany ke korupci, docela určitě se nepletu, i když důkaz v ruce nemám.
Stejně tak má smysl připouštět Vaše zpochybňování mého příkladu s kolegou a pokynem ředitele, pokud jde o jednotlivý případ, ale už méně, pokud půjde o nezávislá tvrzení hodnověrných osob či vlastní zkušenost.
(Pro jistotu zdůrazňuji, že šlo jen o příklad. Jeden nikdy neví, že jo? ;-)
Promiňte, ale na můj vkus se už trochu příliš pitváme v sémantice a podstata problému stojí mimo.
Pavel
V něčem máte pravdu, občas se najde "blbec", který udá svého nadřízeného a má dokonce v zádech samotného ministra vnitra. Viz. kauza "Drobil" na Ministerstvu životního prostředí ČR. A přetože ohlásil evidentní trestný čin, tak dopadl na hubu. Nyní si představte, jak obyčejný vyučující najde skulinku korupce vedoucí hodně vysoko. Tady si troufám říci " Bude, či nebude zítra žít ? Žijeme kolego v Česku, kde míra korupce je tak velká, že skoro nepatříme do civilizovaného světa. Jména Krejčíř, Mrázek,, Kožený,....+desetitisíce dalších podobných jsou toho názorným příkladem. Ignorant
Okomentovat