Cvičný test z dějepisu vyděsil učitele. Klade přílišný důraz na detailní fakta a rezignuje na kritické myšlení. Najdeme v něm pochybné otázky i "perličky", jako že hlavou všech křesťanů je papež.
Z článku Evy Hníkové v deníku Lidové noviny vybíráme:
"Test je koncipován tak, aby se co nejlépe opravoval. Vychází vstříc Cermatu, nikoli studentům a pedagogům," míní Miroslav Pešek, který učí dějepis na pražském Gymnáziu Jana Keplera. Podle něj zkouška klade důraz na faktografii a až na řídké výjimky rezignuje na kritické a analytické myšlení.
Ostrými slovy nešetří ani Zuzana Wiesnerová, zástupkyně ředitele Gymnázia Jana Nerudy v Praze a taktéž učitelka dějepisu: "Nemůžeme studenty učit moderně a zároveň maturovat takovýmhle způsobem." Upozorňuje také, že na některé otázky neznají odpověď ani samotní pedagogové.
"Dotazy na přesné roky u nepříliš významných událostí se nemají do maturitního testu vůbec dostat," myslí si Zuzana Wiesnerová. Jenže stalo se, což Miroslav Pešek hned dokumentuje příkladem - otázkou číslo 15. "Přece není podstatné, jestli byl Dekret kutnohorský vydán 1409, nebo 1404. Studenti by ale měli znát jeho význam - pozitivní i negativní, ale na ten se jich nikdo neptá. To by se totiž obtížně vyhodnocovalo," kritizuje dějepisář. Podle Miroslava Peška postačí, když bude každý student znát jen klíčová data, jako je třeba 6. červenec 1415 (upálení Jana Husa).
Přečtěte si: Učitele děsí maturita z dějepisu. Papež je prý hlavou všech křesťanů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Snažil jsem se o modernizaci výuky, používání nových metod, diskuzi, kritické myšlení,..Žáci odešli na střední školu a po po měsíci mi sdělovali své zážitky ze SŠ . Paní "profesorka" dějepisu jim první hodinu napsala na tabuli 60 dat z celé historie a ještě toto 25 leté děvče vykřikovalo, " který blbec vás to nenaučil". Bohužel jsou i takoví, kteří sdělí studentům "nastudujte si stránku 76 až 127, příště vás z toho vyzkouším". A tím si před veřejností ser... do vlastních řad.
Po jednom měsíci na střední škole jsou jistě "studenti" schopni posoudit, jak kvalitní výuka je čeká. Co když paní "profesorka" chce vést diskusi o pojmech, které jejim "studentům" něco říkají a ne o něčem abstraktním? Co když ta data chce proto, aby v příštích hodinách ěmla jistotu, že "studenti" dokáží události chronologicky zařadit?
Okomentovat