První zkušenosti z rozpisu finančních prostředků pro školy v jednotlivých krajích ukazují, že oddělení peněz na platy pedagogů a ostatních pracovníků škol přináší mnohem větší problémy, než se původně předpokládalo.
Karla Tondlová píše v Týdeníku školství:
V minulých letech, kdy měli ředitelé škol peníze na platy všech svých zaměstnanců v jednom balíku, docházelo k přelévání prostředků podle potřeby. Většinou se posiloval objem peněz pro nepedagogy na úkor pedagogů, někde to však bylo přesně obráceně. V letošním roce tato možnost neexistuje. Rozepsané peníze na pedagogy se musí vyplatit jen pedagogům, peníze pro provozní a správní zaměstnance jen jim. A tak původních deset procent, s nimiž se nepedagogičtí pracovníci už do určité míry smířili, nemusí ve skutečnosti vůbec platit.
Přečtěte si: Snížení platů o deset procent? Může to být mnohem víc
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
oddělení mzdových prostředků pro pedagogy a nepedagogy přinese školám neřešitelné problémy
Soudě podle toho, jaká byla doteď praxe v nakládání s mzdovými prostředky, pak tedy bezesporu.
Teď v tom bude přece jen nějaký pořádek a bude možné zjistit, kde jsou jaké nevyváženosti a případně je i řešit.
Rád bych jen připoměl, že škola jsou učitelé a jejich žáci a vedoucí a nepedagogičtí pracovníci mají vytvářet podmínky pro práci pedagogů a zabezpečovat jim servis.
Školy, které mají zkpompetentňování žactva jako záminku pro zaměstnávání týmů sekretářek, hospodářů a dalšího úřednictva v zajímavých platových relacích, ty problémy mít budou a jejich ředitelům dobře tak.
Taky jsem celá léta přemýšlela o tom, proč máme čtvrtinové průměrné osobní ohodnocení oproti některým jiným základkám. Teď už konečně vím, kde byl zakopaný pes. Nebo si také, jako naše bývalá ředitelka, myslíte, že je normální, aby ekonomka školy se středoškolským vzděláváním měla dvojnásobné osobní ohodnocení než je nejvyšší u pedagogického pracovníka (asi proto, že dělala polovinu ředitelčiny práce). Koneckonců živit na 0,5 úvazku školníka s 1,0 úvazkem, jako topiče na plynové kotelně, je také svérázné.
Nezbývá mi, než naprosto souhlasit s panem Luďkem Blahou. Stejná myšlenka mě napadla ještě před otevřením diskuze. S 13. března 2011 17:23 musím také souhlasit, protože to na naší škole bylo přesně tak. Školník měl vyšší plat než já po x letech praxe. Rozumné rozhodnutí. Samozřejmě chápu i správní zaměstnance a kuchařky, těch 10 % bych jim nebral.Ignorant
Okomentovat