Vědecká rada Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, sestavená ze čtyřiceti významných profesorů a docentů, se včera ostře postavila proti tomu, aby byl Ladislav Bátora poradcem ministra školství Josefa Dobeše.
„Diskusi otevřel pan profesor Verner, vyhlášený český egyptolog. Jmenování pana Bátory do struktur vedení školství podle názoru vědecké rady překročilo všechny meze. Stanovisko zašlu jak ministru školství, tak předsedovi vlády,“ řekl včera Právu děkan fakulty Michal Stehlík. ˇ
Více v deníku Právo, str. 4.
Přečtěte si: Bátora u Dobeše? To je vrchol, zlobí se akademici
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
No, asi je na čase položit pánům akademikům slavnou otázku z filmu Vrchní, prchni:
"KDO Z VÁS HO (opravdu) ZNÁ???"
A doplňující otázku:
Svoji vědeckou práci děláte také tak?
Možná je také na čase položit Anonymnímu z 21.3 10:39 otázku:
Opravdu máte všech 40 členů vědecké rady za úplné blbce neschopné vyhledat si relevantní informace?
A doplňující otázky:
Soudíte podle sebe?
Myslíte, že na to akademici snad nemají právo?
Ad 1) Žádný ze 40 jmenovaných ani rada jako celek takové informace (na základě kterých snad konali) nezveřejnili. Proto si o tom, zda je mají nebo ne, můžu myslet co chci.
Ad 2) Ne. Nepovažuji se za měřítko všech věcí.
Ad 3) Co je to "to"?
Pro anonymního z 21. března 2011 10:39
Anoano, také mi to silně připomíná tu, nepochybně ctihodnou, stařenku, nesoucí klestí k nohám Jana Husa uvázaného ke kůlu na hranici.
Co ty naše VŠ k tomu činu vedlo? Návrh odpovědi si ponechávám pro sebe…
"To" je myšleno jako právo akademiků mít svůj názor.
Víte, mně je vcelku lhostejná osoba pana Bátory.
Mně ani trochu nevadí, pokud má potřebu bojovat proti sexuální výchově ve školách, angažovat se v antihomosexuálních aktivitách a podobně.
Mně nevadí Bátora organizující pochody a shromáždění, pokud při nich neporušuje zákony této země.
(A na to on si dává pozor.)
Na své názory má právo a já budu první, kdo se postaví za to, aby mohl své názory svobodně hlásat, i když je považuji za hloupé.
Nejspíš by mi ani nevadil člověk s podobnými názory třeba na ministerstvu zemědělství.
Ale právě na Ministerstvu školství mně silně vadí člověk, který získá moc své názory také reálně uplatnit při vzdělávání a výchově.
Za prvé, dost slabě rozlišujete mezi poctivě vyargumentovaným názorem a dojmem.
Za druhé, a hlavně: kde berete přesvědčení, že zrovna Vaše názory (nebo dojmy?) jsou ty správné, které se při vzdělávání mají aplikovat, zatímco některé od těch Vašich odlišné jsou nesprávné a do vzdělávání nepatří?
Konkrétním příkladem budiž sexuální výchova v podle oné "slavné" příručky. Ani vyložení specialisti se nad ní neshodnou, jestli zrovna takhle pojatá sexuální výchova je dobře nebo špatně. A vy byste byl hned "hotov" s někým kdo jde a říká "takovouhle sexuální výchovu svých dětí nechci".
Za třetí, pan Bátora měl údajně panu Dobešovi dělat náměstka či poradce v oblasti ekonomiky. Jak pan Dobeš přišel na to, že zrovna pan Bátora je ten největší machr, suď bůh. Asi podobně, jako na jiné již realizované nesmysly. Ale každopádně by v té roli neměl pan Bátora moc velký vliv na to, co učitelé ve školách učí.
"odsun jisté menšiny do země zaslíbené"
Za tato slova by mě ředitelka okamžitě vyhodila a tento člověk bude nepřímo šéfovat MŠMT ? To bych opravdu rád věděl proč jsem v listopadu 1989 na Václavák lezl a cinkal klíčema. Většina komunistů zůstala nebo podniká a byli doplněni ještě neofašisty.
by v té roli neměl ... moc velký vliv na to, co učitelé ve školách učí.
Každý úředník ministerstva má nějaký vliv na fungování ministerstva, což nezanedbatelnou měrou ovlivňuje to, JAK se nám na školách učí.
Anonymní 22.3 11:13
Za prvé, dost slabě rozlišujete mezi poctivě vyargumentovaným názorem a dojmem.
Kde například?
Uznávám, že se možná vyjadřuji zkratkovitě. Téma jsme zde již dost obšírně propírali a nechci se příliš často opakovat.
kde berete přesvědčení, že zrovna Vaše názory (nebo dojmy?) jsou ty správné
Vůbec nikde neberu jistotu, že moje názory jsou ty správné.
Přesvědčení, že tomu tak je beru nejspíš ze stejných zdrojů jako Vy, či kdokoliv jiný.
Nebo snad znáte někoho, kdo je vnitřně přesvědčen, že jeho vlastní názory jsou špatné?
:-)
Většinou si nejsem jist a připouštím možnost chyby, omylu, anebo zavádějící informace, které mohu podlehnout. Právě proto uvádím většinou i své argumenty a východiska. -A mám pak otravně dlouhé příspěvky. :-(
Utlučte mne svými argumenty a já rád uznám chybu.
Opravdu rád, protože za větší chybu považuji setrvání v omylu.
Když s žáky diskutuji, říkám jim, ať neberou mé názory za dogma. Naopak, ať o nich pochybují a konfrontují je s jinými.
(Pochopitelně, že takto nediskutujeme třeba o platnosti Ohmova zákona.)
K sexuální příručce už jsem se vyjadřoval jinde.
Akce D.O.S.T. byla proti sexuální výchově jako takové, nikoliv proti příručce. - viz paralelní diskuse a web hnutí D.O.S.T.
To sice považuji za zcestné, ale respektuji právo rodičů odmítnout podobné téma probírat ve škole.
viz http://www.ceskaskola.cz/2011/03/prectete-si-bude-sexualni-vychova.html
Za třetí, pan Bátora měl údajně panu Dobešovi dělat náměstka či poradce v oblasti ekonomiky. ... Ale každopádně by v té roli neměl pan Bátora moc velký vliv na to, co učitelé ve školách učí.
Děláte si legraci?
Už vidím, jak pan Bátora doporučuje ministrovi ke schválení třeba projekt na podporu osvěty v oblasti používání antikoncepce.
Nebo nechává schválit učebnice přírodopisu s nějakými hambatými obrázky. (To byl jen vtip.)
My se ve škole třepeme na každou korunu, šetříme na náplních do tiskáren a Vy mi chcete tvrdit, že ekonomický poradce, nebo nedejbože náměstek, nemá ve školství na nic vliv?
Jo, to si fakt myslím. Ekonomický náměstek či poradce má téměř nulový vliv na to, co Vy svoje žáky skutečně a konkrétně učíte. Dokonce i celý zbytek ministerstva, ba ani školní inspekce na to moc velký vliv nemá. Po zavedení RVP/ŠVP ještě menší.
Inu dobrá.
Uznávám, že ani sám ministr či předseda vlády nemá vliv na to, zda v květnu budu probírat množiny v jedné a střídavý proud v jiné hodině.
Ale má setsakramentsky velký vliv na to, zda k tomu budu moci použít kuličkové počítadlo, kalkulačku nebo datový projektor.
Zda budu moci rozdat na začátku roku nové učebnice, nebo zda budu všechno diktovat, protože ty staré, ještě socialistické, se už definitivně rozpadly a na nové nejsou peníze.
Zda budu moci žákům některá složitější schémata vytisknout na barevné tiskárně a rozdat, nebo zda je budu v hodině neumělou rukou kreslit na tabuli, mimochodem vlastními barevnými fixy, protože ředitel zakáže z důvodu úspor kopírovat materiály pro žáky i na obyčejné kopírce.
A po zavedení RVP/ŠVP má například inspekce dost velký vliv na to, jestli odpoledne strávím vylepšováním příprav, nebo patnáctým překopáváním textu ŠVP, protože se někomu tentokrát zase nelíbí formulace klíčových kompetencí a číslování kapitol.
On už to napsal kolega Blaha:
nezanedbatelnou měrou ovlivňuje to, JAK se nám na školách učí.
A to jo...
Pak ale zase je dost jedno, jesli to bude Bátora (možná dobrý ekonom, nevím) nebo nějaký jiný ekonom, který má jiný názor na rozdíl mezi homosexuálem a homosexualistou či mezi ekologem a ekologistou, případně odlišný vztah k prvním, druhým, třetím, čtvrtým jmenovaným.
Kolega s nickem ignorant v paralelní diskusi napsal:
Na MŠMT by tedy neměli pracovat lidé úzce spajatí s jakýmikoliv totalitními názory, komunistickými, či Edelmannovskými.
Já souhlasím a dodávám, že mně je absolutně šumafuk osoba pana Bátory.
Ale nemíním mlčet, pokud je částí politiků zpochybňováno právo veřejnosti vyjadřovat se k zaměstnávání lidí ve funkcích, placených z veřejných zdrojů.
Okomentovat